سکوت مرد همسرکش در دادگاه



اخبار حوادث - سکوت مرد همسرکش در دادگاه

سکوت مرد متهم به همسرکشی در دادگاه و ادعای پدر و وکیل‌مدافع او قضات دادگاه کیفری ‌را مصمم به بررسی مجدد پرونده پزشکی این فرد کرد.

به گزارش روزنامه شرق، متهم که رشید نام ‌دارد اردیبهشت سال‌جاری بعد از به‌قتل‌رساندن همسرش با پلیس تماس گرفت و وقوع این قتل را گزارش کرد. او سپس اقدام به خودکشی کرد. 

 

جلسه محاکمه این مرد صبح دیروز در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین‌ اصغرزاده برگزار شد و ابتدا نماینده دادستان گفت: متهم که رشید نام ‌دارد هشتم اردیبهشت‌ماه بعد از مشاجره با همسرش ابتدا فرزندش را به منزل پدرزنش برد، سپس به خانه برگشت و با فشار بر عناصر حیاتی گردن زن جوان که نازی نام‌ داشت او را به قتل رساند.

 متهم گزارش این همسرکشی را به ماموران داد و وقتی ماموران در خانه وی حاضر شدند او را در حالت بیهوشی پیدا کردند. با انتقال متهم به بیمارستان مشخص شد او دست به خودکشی زده ‌است اما پزشکان با شست‌وشوی معده متهم و اقدامات پزشکی دیگر موفق به نجات وی شدند.  نماینده دادستان ادامه‌ داد: متهم بعد از بهبودی تحت بازجویی قرار گرفت و اتهام قتل را قبول کرد. او گفت به دلیل اینکه به همسرش مشکوک بود، دست به این کار زد.

متهم گفته ‌است همسرش قبول نمی‌کرد با مردی دیگر رابطه دارد اما وی همچنان به نازی مشکوک بود.  نماینده دادستان گفت: با توجه به مدارک موجود در پرونده، اقرار صریح و مقرون به واقع متهم و سایر شواهد و درخواست اولیای‌دم تقاضای صدور حکم قانونی در این خصوص دارم. 

 

سپس اولیای‌دم نازی در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند و گفتند حاضر به گذشت نیستند. سپس به دستور قاضی اصغرزاده رشید در جایگاه حاضر و وقتی از او سوال شد اتهام را قبول دارد یا خیر و همچنین خواسته شد خودش را معرفی و درباره حادثه صحبت کند، سکوت کرد و حرفی نزد.

در این هنگام قاضی اصغرزاده به متهم گفت: تو حق دفاع ‌داری و می‌توانی در مورد اینکه چرا این کار را کردی صحبت کنی و هر حرفی بزنی ما گوش خواهیم کرد.  با این حال رشید فقط سکوت کرد و چیزی نگفت.

 

در این هنگام اصغرزاده از پدر مقتول خواست درباره حالات دامادش وقتی که فرزندش را به خانه او برد توضیح بدهد این مرد گفت: حالش کاملا عادی بود. نوه‌ام را به خانه ما آورد و گفت او و دخترم کار دارند. چون دامادم شیرینی‌فروشی داشت و دخترم هم در آنجا به شوهرش کمک می‌کرد به نظرم چیز غیرعادی‌ای نیامد. ما با هم صحبت کردیم بچه را از او گرفتم و دامادم رفت.

او گفت: مدتی قبل از قتل دخترم یک روز دامادم به‌طور ناگهانی نیمه‌شب وارد خانه ما شد و با عصبانیت حمله کرد. او با تبر ما را زد و بعد رفت.

 

شکایت کردیم و او بازداشت و به 11 ‌ماه حبس محکوم شد اما پدرش رضایت ما را جلب کرد بعد هم رشید را به کمپی برد تا اعتیادش را ترک کند. در مدتی که او در کمپ بود پدرش هزینه‌های زندگی دخترم را می‌پرداخت. این مرد به ما بدی نکرده ‌است اما پسرش دخترم را کشته و باید قصاص شود.  سپس قاضی از پدر متهم خواست تا درباره وضعیت فرزندش توضیح بدهد.

او گفت: رشید از کودکی دچار اختلال روانی بود اما خیلی حاد نبود. پزشکان گفته ‌بودند باید دارو مصرف کند. وقتی به خواستگاری رفتیم برای اینکه جواب رد نشنویم درباره این مساله چیزی نگفتیم. متاسفانه بیماری پسرم بعد از اعتیاد خیلی حاد شد و به همین‌خاطر هم به همسرش مشکوک بود. من سعی می‌کردم کمک کنم اما نمی‌توانستم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: موکلم دچار اختلال روانی است و پزشکی‌قانونی نیز این مساله را تشخیص داده اما ذکر نکرده این اختلال در چه درجه‌ای است و نوع بیماری را هم بیان نکرده ‌است.

 

متهم به دلیل بیماری به‌شدت به همسرش مشکوک بود و خودش هم گفته از همان ابتدا به همسرش شک داشت اما دلیلی برای سوء‌ظن نداشت. حتی افسر پرونده‌اش هم گزارش کرده متهم به سوالات کوتاه و با مکث زیاد جواب می‌دهد. بنابراین به‌عنوان وکیل وی با توجه به وضعیتی که موکلم دارد درخواست دارم او را یک‌بار دیگر به پزشکی‌قانونی معرفی کنید.

 قضات این درخواست را قبول کردند و متهم به‌زودی یک‌بار دیگر تحت معاینه پزشکی‌قانونی قرار می‌گیرد.
اخبار حوادث - روزنامه شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------