اعدام 2قاتل در ملأ‌عام



اخبار حوادث -  اعدام 2قاتل در ملأ‌عام

مردی که برادر، پسرعمو و همسر خود را به قتل رسانده بود، صبح دیروز در ساری در ملأ‌عام به دار آویخته شد.

قاتل جوان که سهیل نام داشت، سال92 مرتکب این جنایت‌ها شد و قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران او را به قصاص محکوم کردند.

 

نزاعی خونین صبح روز 28فروردین سال92 در بازار روز ساری درگرفت. طرفین دعوا دو برادر بودند که بساط میوه‌فروشی داشتند. سهیل که به‌شدت عصبانی بود با چاقو به برادر خود حمله کرد و او را در انظار عمومی به قتل رساند.

 

لحظاتی بعد پسرعموی سهیل که در همان نزدیکی بود خودش را به محل حادثه رساند تا ببیند ماجرا چیست اما سهیل که هنوز از شدت خشم توان کنترل خودش را نداشت به پسرعمویش هم حمله‌ور شد و او را زخمی کرد. مرد جوان سپس به‌سرعت از محل حادثه فرار کرد. دقایقی بعد ماموران نیروی انتظامی در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را در حالی آغاز کردند که برادر و پسرعموی قاتل جان خود را از دست داده بودند.

 

تلاش‌های پلیس بعد از مدتی به نتیجه رسید و سهیل دستگیر شد. او بعد از بازداشت به ارتکاب دو قتل اعتراف کرد و روانه زندان شد. متهم در زندان چندبار درخواست ملاقات شرعی با همسرش را مطرح کرد تا اینکه بالاخره با این خواسته موافقت شد و همسر متهم روز 24آذر به زندان رفت. وقتی زن و شوهر در اتاق تنها شدند سهیل فرصت را برای اجرای نقشه‌ای که کشیده بود مناسب دید و با حمله به همسرش او را خفه کرد.

 

به این ترتیب پرونده تازه‌ای گشوده شد و متهم این قتل را نیز گردن گرفت. او در نهایت در شعبه دوم دادگاه کیفری استان مازندران پای میز محاکمه رفت و حکم مرگ دریافت کرد. این رای در دیوانعالی کشور به تایید رسید و پس از استیذان از رییس قوه‌قضاییه صبح دیروز در ملأ‌عام اجرا شد.


در همین حال یک محکوم به مرگ دیگر نیز دیروز در دشتستان استان بوشهر در ملأ‌عام به دار آویخته شد. حیدر مبرا، دادستان دشتستان در این‌باره گفت: این فرد به‌دلیل ایجاد ترس و ارعاب در شهرستان، قتل دو زن، آدم‌ربایی و سرقت، با حکم دادگاه انقلاب اسلامی برازجان به‌عنوان مفسدفی‌الارض محکوم به اعدام شد. وی اضافه کرد: حکم اعدام این فرد توسط شعبه11 دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفته بود.

 

مبرا بیان کرد: این حکم دیروز به اذن رییس قوه‌قضاییه در ملأعام اجرا و متهم به دار مجازات آویخته شد. وی اظهار کرد: متهم در یک‌سال گذشته مرتکب سرقت جواهرات و قتل دو زن در سطح استان بوشهر شده بود.


دیروز قرار بود حکم یک قاتل دیگر نیز در بویین‌زهرا اجرا شود اما اولیای‌دم مقتول اعلام رضایت کردند. ابوالفضل حسینی‌مرادآبادی، رییس زندان شهرستان بویین‌زهرا توضیح داد: با تلاش و میانجیگری‌های به‌عمل‌آمده، زندانی محکوم به قصاص با رضایت خانواده مقتول از مرگ نجات یافت و به زندگی بازگشت. وی افزود: این زندانی که در زندان بویین‌زهرا به جرم قتل عمد به مدت چهارسال در زندان به‌سر می‌برد، در آستانه اجرای حکم قصاص و در پای چوبه‌دار با گذشت و بخشش اولیای‌دم از مرگ نجات یافت.

 

رییس زندان شهرستان بویین‌زهرا ادامه داد: این اتفاق پس از حضور خانواده مقتول و مسوولان اجرایی و قضایی در زندان برای اجرای حکم قصاص روی داد. حسینی‌مرادآبادی خاطرنشان کرد: فرهنگ گذشت و عفو همیشه در بین مردم کشورمان رواج دارد و از مهم‌ترین پیام‌های این اقدام خداپسندانه رضایت، محبت و قرب الهی است.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------