آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

ادعای متهم در دادگاه: مقتول خواست به سمتش شلیک کنم



اخبار حوادث -  ادعای متهم در دادگاه:
مقتول خواست به سمتش شلیک کنم

مردی که متهم است یکی از دوستانش را با شلیک گلوله به قتل رسانده، برای دومین‌بار پای میز محاکمه رفت و ادعا کرد به خواسته مقتول به سمت وی شلیک کرده.

کارآگاهان جنایی استان فارس دوسال قبل در پی مرگ مردی به نام جمشید به تحقیق در این‌باره پرداختند. شواهد نشان می‌داد فردی از فاصله نزدیک به مقتول شلیک کرده و او را از پا درآورده است. به‌دلیل اینکه نشانه‌ای از سرقت وجود داشت احتمال نقش‌داشتن انگیزه‌های شخصی در این جنایت مطرح شد و کارآگاهان با توجه به فاصله و زاویه تیراندازی به این اطمینان رسیدند که قاتل توانسته با جلب اعتماد جمشید در چند قدمی وی قرار بگیرد و سپس دست به سلاح ببرد.


تلاش‌های پلیس برای رازگشایی از این جنایت به آنجا انجامید که ماموران پی بردند مقتول روز حادثه همراه یکی از دوستان قدیمی خود به نام محمود بوده. به این ترتیب محمود بازداشت شد. او که ابتدا سعی داشت خودش را از ماجرا بی‌خبر نشان دهد در بازجویی‌های تکمیلی به شلیک مرگبار اعتراف کرد. پس از آن پرونده برای رسیدگی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و نماینده دادستان در جلسه محاکمه اتهام محمود را قتل عمد عنوان کرد. در همین حال خانواده مقتول نیز اعلام کردند خواستار قصاص متهم هستند.


وقتی نوبت به متهم رسید تا از خودش دفاع کند اتهام قتل عمدی را رد کرد و مدعی شد مقتول خودش از او خواسته به سمت وی شلیک کند. این ادعا مورد پذیرش هیات قضات قرار نگرفت و آنها محمود را با توجه به درخواست اولیای‌دم مقتول به قصاص محکوم کردند. متهم به رای صادره اعتراض کرد و وقتی پرونده به قضات دیوانعالی کشور سپرده شد آنها حکم صادره را نقض کردند و خواستار محاکمه مجدد متهم شدند.


به این ترتیب محمود هفته گذشته باز هم پای میز محاکمه رفت و در حالی‌که شکات همچنان وی را به‌عنوان قاتل می‌شناسند و خواستار مجازات او هستند، این مرد به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: «من و جمشید هیچ اختلاف و درگیری‌ای با هم نداشتیم. جمشید از مدتی قبل با فردی درگیر شده بود و اختلاف‌شان روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شد به همین دلیل جمشید دنبال راهی بود تا از او انتقام بگیرد.

 

او روز حادثه از من خواست به سمتش شلیک و وی را مجروح کنم. جمشید می‌خواست بعد از این اتفاق دشمنش را به‌عنوان عامل تیراندازی معرفی و برای او دردسر درست کند با اینکه نمی‌خواستم این کار را انجام دهم جمشید چندبار اصرار کرد و در نهایت قرار شد این کار را انجام بدهم اما وقتی شلیک کردم گلوله به گردن او اصابت کرد و وی جانش را از دست داد.»
متهم به قتل ادامه داد: «من به‌هیچ‌عنوان قصد نداشتم دوستم را بکشم و برای این جنایت انگیزه‌ای هم نداشتم و از مرگ جمشید به شدت متاسف و ناراحت هستم.» بنا‌بر‌این گزارش، هیات قضات در حال حاضر وارد شور شده‌اند و به‌زودی رای خود را درباره این پرونده صادر خواهند کرد.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------