آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

پلیس‌های قلابی دستگیر شدند



اخبار ,اخبار حوادث , پلیس‌های قلابی

 

اخبار حوادث - پلیس‌های قلابی دستگیر شدند

دو پلیس قلابی که به بهانه بازرسی وارد منازل مردم استان کرمان شده و با محبوس کردن صاحبخانه‌ها اموالشان را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس اطلاعات و امنیت این شهر دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره به جام جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی از دو مامور قلابی به اتهام سرقت اموالش شکایت و عنوان کرد: شب هنگام زنگ در خانه به صدا درآمد، وقتی به خیابان آمدم با دو مرد که خود را ماموران انتظامی معرفی و بی سیم داشتند روبه رو شدم.

سرهنگ عبدالرضا ناظری افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: دو مامور پلیس عنوان کردند، در خانه موادمخدر جاسازی کرده ام و باید خانه ام بازرسی شود؛ آنها یکی از اتاق ها را بازرسی کرده و سپس با حمله به من و بستن دست و پایم پول، طلا و اموال با ارزش مرا سرقت کرده و متواری شدند.

ناظری افزود: در پی این شکایت و دستور قضایی، چهره نگاری رایانه ای انجام شد و متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. جستجو ها ادامه داشت تا این که زنان و مردان دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس از دو مامور قلابی به اتهام سرقت شکایت کردند. در تحقیق از آنها معلوم شد، تصاویر رایانه ای متهمان به هم شباهت دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: درادامه جستجو های پلیسی، چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در شهر مشاهده کردند دو مرد سراسیمه از خانه ای خارج و هنگام فرار یک دستگاه بی سیم از دست آنها به زمین افتاد. ماموران متوجه شدند تصاویر این دو نفر با همان دو متهمی که در تعقیبشان هستند، مطابقت دارد، بنابراین دو پلیس قلابی پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کنند، دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامـــه ماموران با ورود به خانه ای که متهمان از آنجا فرار کرده بودند، مشاهده کردند زن صاحبخانه با دست و پای بسته دریکی از اتاق ها حبس شده است.

ناظری گفت: متهمان برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شدند و در بازجویی به سرقت با جعل عنوان ماموران انتظامی اعتراف کردند.

یکی از متهمان درباره نحوه دزدی ها گفت: من و همدستم با جعل عنوان پلیس مقابل خانه های مردم رفته و ادعا می کردیم آنها مواد مخدر و اموال سرقتی در خانه جاسازی کرده اند یا این که یک متهم فراری را پناه داده اند با این ترفند وارد منازل آنها شده و با تهدید آنها به مرگ و پس از محبوس کردن آنها اموالشان را می دزدیدیم.

جانشین انتظامی استان کرمان با هشدار به شهروندان از آنها خواست در صورتی که افرادی با عنوان مامور مقابل منازلشان آمده و قصد بازرسی از خانه یا بررسی کنتور برق، آب و گاز را دارند، ابتدا کارت شناسایی هویتی آنها را بررسی کنند و در صورت ظنین شدن به این افراد با مراکز مربوط تماس گرفته و در ارتباط با هویت آنها پرس وجو کنند.

ناظری افزود: ماموران انتظامی اگر قصد بازرسی از منازل داشته باشند از آنها احکام قضایی خواسته و در صورت مشکوک شدن به آنها موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهید.

با صدور قرار قانونی برای متهمان که از افراد سابقه دار هستند تحقیقات تکمیلی ادامه دارد. افرادی که در دام آنها گرفتار شده اند، می توانند با حضور در پلیس اطلاعات و امنیت استان کرمان از متهمان شکایت کنند.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------