آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

اعدام مرد ایرانی در عربستان



اخبار حوادث - اعدام مرد ایرانی در عربستان

وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام یک‌ایرانی به اتهام قاچاق موادمخدر خبر داد. به‌گزارش عصر ایران به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد سه‌شهروند سوری و یک‌ایرانی که به‌دلیل قاچاق موادمخدر محکوم شده بودند، روز سه‌شنبه اعدام شدند.

این ایرانی به‌دلیل انتقال ماده مخدر حشیش به اعدام محکوم شده بود. حکم اعدام وی در یکی از زندان‌های منطقه الشرقیه عربستان سعودی اجرا شد؛ منطقه الشرقیه در ساحل جنوبی خلیج‌فارس قرار دارد. وزارت خارجه ایران هنوز درباره اجرای این حکم واکنشی نشان نداده است.

 

نام این شهروند ایرانی «رضا عباس فاضل‌دریساوی» و جرم وی قاچاق حجم زیادی از ماده‌ مخدر حشیش از طریق دریا به خاک عربستان سعودی اعلام شده است. با این چهار اعدام، آمار اعدامی‌های عربستان سعودی از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون به 45نفر افزایش یافت. اوایل سال1390 هم هشت‌ایرانی زندانی به‌اتهام قاچاق موادمخدر در عربستان سعودی اعدام شدند. در مهرماه 1392 نیز دو زن ایرانی به‌اتهام قاچاق موادمخدر در مالزی اعدام شدند.

 

درحال‌حاضر شماری از ایرانیان به‌اتهام قاچاق موادمخدر در کشورهای مختلف زندانی و محکوم به اعدام هستند که از جمله می‌توان به 86زن و مرد ایرانی محکوم به اعدام در مالزی اشاره کرد.  در همین حال دیروز ایرنا خبر داد دوجوان ایرانی متهم به حمل بیش از 40کیلوگرم موادمخدر در اندونزی در معرض خطر صدور حکم اعدام قرار دارند. دادستان سوکابومی در استان جاوای غربی در تلاش برای صدور حکم اعدام برای این دو جوانند که متهم به قاچاق 40کیلووصدگرم مواد روانگردان شیشه در بهمن سال گذشته به اندونزی هستند.

 

روزنامه جاکارتا پست به‌نقل از یوریس راواندو رییس بخش جرایم عمومی دفتر دادستانی سیباداک اندونزی اعلام کرد: «م.م 32ساله و هاشم 36ساله در خطر مواجه‌شدن با حکم اعدام قرار دارند.» یوریس راواندو پس از نخستین جلسه محاکمه هاشم که در دادگاه منطقه‌ای «سیباداک» برگزار شد، از احتمال اعدام این دوفرد خبر داد. این دوایرانی که اتهام مطرح‌شده علیه خود را انکار کرده‌اند 26 فوریه سال گذشته میلادی توسط سازمان ملی مبارزه با موادمخدر اندونزی دستگیر شدند.

 

هاشم گفته بود به دعوت ایرانی دیگر از تهران عازم جاکارتا شد و سپس در منطقه‌ای به نام لابوهان راتو با وی دیدار کرد. این جوان 36ساله گفت ابتدا انتظار داشت دوستش زمینه اعزام وی به استرالیا را از طریق قایق به‌صورت قاچاق فراهم کند.

 

م.م 32ساله نیز در جلسه دادگاه از وجود هر نوع موادمخدر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت فرد دیگری قصد داشته نقشه یک گنج را برای آنها ترسیم کند. گفته می‌شود هم‌اکنون حدود صدایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق موادمخدر و اقامت غیرمجاز در زندان به‌سر می‌برند و سه‌زن اندونزیایی نیز در زندان‌های ایران به‌دلیل قاچاق موادمخدر به‌سر می‌برند که حکم اعدام دارند.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------