جنایت آتشین به دلیل اختلاف مالی



اخبار حوادث - جنایت آتشین به دلیل اختلاف مالی

مردی افغان به‌دلیل اختلاف مالی با صاحبکارش او را به آتش کشید. او که پس از ارتکاب جنایت فراری شده بود، سرانجام به دام افتاد.

 مرکز فوریت‌های پلیسی 110 نخستین روز خرداد به کلانتری کهریزک خبر داد کارگاه رویه‌کوبی مبل آتش گرفته و یک‌نفر دچار سوختگی شده است. ماموران بعد از حضور در محل فهمیدند مجروح مردی 32ساله به‌نام علی است که به‌دلیل سوختگی شدید در قسمت‌های مختلف بدن به بیمارستان منتقل شده است. علی روی تخت بیمارستان به ماموران گفت کارگر افغان کارگاه به‌نام «علیشاه» او را آتش زده است.

 مرد زخمی یک هفته پس از وقوع حادثه با وجود انجام اقدامات درمانی به‌علت شدت سوختگی جانش را از دست داد و پس از آن پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و به‌دستور رییس شعبه 101 دادگاه آفتاب، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان که تا این مرحله می‌دانستند کارگر 31ساله کارگاه عامل حریق عمدی است، برای اطلاع از جزییات بیشتر به تحقیق از دیگر کارگران کارگاه پرداختند و اطلاع پیدا کردند قاتل و مقتول با یکدیگر اختلاف شدید مالی داشتند و درگیری آنها تا شب حادثه نیز ادامه داشت.

کارگران در اظهارات خود عنوان کردند ساعت 24 شب حادثه داخل کارگاه متعلق به مقتول در حال استراحت بودند که ناگهان با صدای فریاد درخواست کمک و همچنین دیدن نور شدید ناشی از آتش‌سوزی، از کارگاه خارج شدند و علی را در حالی دیدند که آتش تمام بدنش را دربرگرفته و لباس‌هایش از بین رفته بود. آنها حریق را خاموش کردند و در همان زمان علیشاه از محل جنایت متواری شد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند قاتل از دوسال قبل نزد مقتول به‌عنوان کارگر مشغول به‌کار بوده است همچنین فاش شد او به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده بود. از آنجا که متهم تا پیش از ارتکاب جنایت همراه دیگر کارگران، شب‌ها در کارگاه استراحت می‌کرد، هیچ اطلاعات جدیدی درخصوص مکان جدید وی وجود نداشت اما کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه علیشاه شدند و پی بردند وی پس از انجام قتل به منطقه اشتهارد کرج رفته و آنجا در مجتمع تجاری در حال ساخت به‌عنوان کارگر ساختمانی و نگهبان، مشغول به کار شده است.

ماموران پس از شناسایی مخفیگاه علیشاه با اطمینان از حضور وی در کارگاه ساختمانی با اخذ نیابت قضایی به این محل رفتند و متهم را ساعت 23 روز چهارشنبه هفته گذشته در حالی‌که قصد داشت از محل متواری شود، دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل کردند.

متهم در بازجویی‌ها به آتش‌زدن مقتول با طرح و نقشه قبلی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام، طلب چندمیلیون‌تومانی خود از صاحب کارگاه اعلام کرد. مرد افغان در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «چندسالی بود که به‌عنوان کارگر رویه‌کوب نزد مقتول کار می‌کردم. با مقتول توافق کرده بودیم به‌صورت کنتراتی کار کنم و او نیز پس از پایان هرکار، دستمزد من را بدهد اما او هربار و به بهانه‌های مختلف از دادن دستمزد خودداری می‌کرد تا اینکه مبلغ طلب من از او به چندمیلیون‌تومان رسید اما علی کماکان به بهانه‌های مختلف پولی پرداخت نمی‌کرد.»

متهم در ادامه به کارآگاهان گفت: «چندروز قبل از حادثه از باک بنزین موتوسیکلت متعلق به مقتول، مقداری بنزین تهیه و ظرف حاوی بنزین را در گوشه‌ای از کارگاه پنهان کردم تا اینکه ساعت 23 شب حادثه با صاحبکارم تماس گرفتم و مجددا درخواست پول کردم این‌بار گفت‌وگوی ما به مشاجره لفظی انجامید. مقتول حدود یک‌ساعت بعد به کارگاه آمد و من نیز پیش از ورود وی، با برداشتن ظرف بنزین از کارگاه خارج شدم. در یک لحظه متوجه شدم مقتول چاقویی همراه دارد بلافاصله بنزین را روی او پاشیدم و در حالی‌که تمامی لباس‌های مقتول آغشته به بنزین شده بود، با روشن‌کردن فندک او را آتش زدم و از محل متواری شدم.» سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم قرار گرفته است.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------