حکم اعدام برای قاتل بانکدار ایرانی در مالزی



اخبار حوادث - حکم اعدام برای قاتل بانکدار ایرانی در مالزی

دادگاهی در کوالالامپور مالزی متهم اصلی قتل بانکدار ایرانی در این کشور را به اعدام محکوم کرد.

حسین احمدنژادی بنیانگذار گروه بانکداری AM Bank مالزی ٧مردادماه ‌سال گذشته در پارکینگی در کوالالامپور به ضرب گلوله کشته شد. AM Bank یک بانک عربی - مالزیایی است و از بانک‌های معتبر مالزی محسوب می‌شود.

 

همسر ٤٩ساله حسین احمدنژادی، چئونگ می‌کوئن هم در این حادثه مجروح و جان سالم به در برده است. بنابر این گزارش حادثه ساعت ١٣:٥٠ بعدازظهر دوشنبه ٢٩جولای در پارکینگی در نزدیکی معبد سیلان لرونگ رخ داد.

 

به گفته پلیس زمانی که آقای حسین احمدنژادی (دارنده پاسپورت ایرانی) ٧٥ساله به همراه همسر مالزیایی خود به سمت خودرو خود در حال قدم زدن بوده مورد هدف شلیک مردان مسلح قرار گرفته است. گلوله ضاربان به سینه و دنده رئیس ایرانی بانک برخورد کرده و در دم باعث مرگ او شده بود اما گلوله دیگری که به همسر او شلیک شده تنها باعث جراحت در ناحیه دست وی شده بود.

کونگ سویی کوانگ عامل جنایت ٢ماه پس از قتل در شهر تایپینگ ایالت کداح مالزی دستگیر شد. او در دادگاه نتوانست شواهدی برای برائت خود از اتهام قتل و دفاع از خود ارایه کند. دادگاهی در مالزی اواخر بهمن‌ماه ‌سال گذشته نیز یک راننده تاکسی را به جرم مشارکت در قتل بانکدار سرشناس ایرانی و همکاری با قاتل در صحنه قتل و فراری دادن ضارب با خودرو به ١٤‌سال زندان محکوم کرد.

این راننده تاکسی ٤٦ساله هم، ٦روز پس از قتل این بانکدار به همراه یک قبضه کلت و چهار گلوله دستگیر شد. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد این بانکدار به دلیل معامله املاک به ارزش بیش از ١٠٠‌میلیون رینگیت (بیش از ٣٠‌میلیون دلار) به قتل رسیده است. دادگاه عالی کوالالامپور پس از رسیدگی به پرونده کونگ سویی کوانگ، متهم ٤٥ساله بانکدار ایرانی را به اعدام محکوم کرد.  او همچنین در دادگاه متهم به تلاش برای کشتن همسر ٤٩ ساله حسین احمدنژادی شد و در این ارتباط نیز به ١٨‌سال حبس محکوم شد.
اخبار حوادث -  شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------