سرقت‌های سریالی پس از آشنایی در زندان



اخبار حوادث - سرقت‌های سریالی پس از آشنایی در زندان

دوسارق حرفه‌ای که در زندان با هم آشنا شده بودند بعد از آزادی در قالب مسافرکش به جرایمشان ادامه دادند.

 گشت آشکار پلیس آگاهی تهران ساعت 12روز 26مرداد در میدان آرژانتین به دوسرنشین پژو پرشیای سفیدرنگی مشکوک شد. بررسی‌های اولیه نشان داد خودرو حدود یک‌ماه قبل به شیوه زورگیری از راننده، دزدیده و دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشینان آن، در سیستم سراسری پلیس ثبت شده است. ماموران به راننده دستور ایست دادند اما او فرار کرد و به این ترتیب تعقیب‌وگریز آغاز شد. خودرو فراری در نهایت با شلیک سه‌گلوله توسط ماموران، متوقف و دو سرنشین آن دستگیر شدند و در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 مالک خودرو پس از حضور در اداره آگاهی، بلافاصله یکی از متهمان به نام افشین را شناخت و گفت: «روز حادثه در حال رفتن به محل کارم در جاده مخصوص بودم که در خروجی اتوبان آزادگان، پژو405 خاکستری‌رنگی که چراغ گردان داشت مرا متوقف کرد. در حالی‌که تصور می‌کردم آنها پلیس هستند، ناگهان افشین به سمت ماشین من آمد و پس از زدن دستبند به دستانم مرا به صندلی عقب برد، خودش کنارم نشست و سرم را با فشار زیر صندلی برد. فرد دیگر نیز پشت فرمان ماشین نشست و به‌سرعت شروع به حرکت کرد. پس از مدت کوتاهی، ماشین متوقف شد و سرنشین صندلی عقب با زدن اسپری به چشمانم مرا از ماشین به بیرون پرتاب کرد و دو متهم سوار بر خودرو به‌سرعت از محل دور شدند.»

 هر دو متهم در بازجویی‌ها به زورگیری پژو پرشیا اعتراف و عنوان کردند با استفاده از خودروهای مسروقه در قالب مسافرکشی از مردم جیب‌بری می‌کردند. بررسی سوابق متهمان نشان داد هر دونفر آنها از مجرمان سابقه‌دار در جرایم مختلف به‌ویژه در زمینه سرقت به شیوه جیب‌بری هستند. افشین (32ساله) 13 سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جیب‌بری، جعل عنوان، موادمخدر، خریدوفروش سلاح و مشارکت در سرقت مسلحانه و محسن (35ساله) نیز چهار فقره سابقه دستگیری به اتهام انواع سرقت به‌ویژه جیب‌بری داشت. در تحقیقات به‌عمل آمده از متهمان مشخص شد آنها اولین‌بار در زندان با یکدیگر آشنا شده‌اند و هربار پس از آزادی از زندان، با تشکیل گروه سرقت، جرایم خود را از سر گرفته‌اند.

کارآگاهان پس از بررسی پرونده‌های مشابه جیب‌بری در قالب مسافرکشی، موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که در مناطق مختلف از جمله میدان آرژانتین، میدان سپاه، خیابان شهیدبهشتی، سیدخندان، میدان آزادی و ترمینال غرب توسط متهمان مورد سرقت قرار گرفته بودند.

اظهارات مشابه تمامی مالباختگان فاش کرد متهمان در زمان سرقت، با قراردادن جعبه یا چیزی مشابه آن روی صندلی شاگرد مانع می‌شدند مسافران در صندلی جلو بنشینند. در این مرحله فاش شد افشین در صندلی عقب کنار مسافران می‌نشست و راننده به بهانه بازبودن در از آنها می‌خواست در را دوباره ببندند. در نهایت افشین در حالی‌که در تمامی سرقت‌ها از کیف سامسونت استفاده می‌کرد تا مانع دید مالباخته شود، به بهانه بستن در عقب خود را به مالباختگان نزدیک و در یک لحظه محتویات داخل کیف آنها از قبیل گوشی تلفن همراه، وجه نقد و... را سرقت می‌کرد و پس از آن راننده با تغییر ناگهانی در مسیر می‌گفت به‌سمت مقصد مسافر نمی‌رود و به این ترتیب مسافر را پیاده می‌کردند. همچنین معلوم شد در مواردی نیز اگر مسافران به تغییر مسیر اعتراض می‌کردند و از ماشین پیاده نمی‌شدند، سرنشین صندلی عقب با پاشیدن افشانه به‌صورت مالباختگان که عمدتا زن بودند آنها را پیاده و سپس فرار می‌کردند.

سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اشاره به ارزش چندصدمیلیون‌تومانی سرقت‌های انجام‌شده توسط متهمان گفت: «با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم، شناسایی ده‌ها مالباخته و اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت با این شیوه و شگرد در مناطق مختلف شهر تهران و به‌منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی، مجوز انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان توسط مقام قضایی صادر شده است و از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر این دونفر شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------