آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

۶قتل و سرقت طي ۸ روز در يک منطقه



اخبار حوادث - ۶قتل و سرقت طي ۸ روز در يک منطقه

۳ دزد خطرناک که يکي از آنان افغاني است به قتل ۳ نفر در جريان سرقت هاي مسلحانه با شليک گلوله در مشهد اعتراف کردند.

 به گزارش خراسان، شانزدهم اسفند سال ۸۲، دزدان مسلح به سلاح کلاشينکف که ۳ نفر بودند دست و پاي ۲ چوپان را در جاده قديم مشهد به قصد سرقت احشام بسته بودند و قصد داشتند دست و پاي افراد ديگر را ببندند که يکي از اعضاي خانواده به سمت دزدان حمله ور شد تا سلاح وي را بگيرد اما دزدان خشن با شليک رگبار گلوله جوان ۱۸ ساله را نقش بر زمين کردند و از محل گريختند.

 در پي اعلام اين جنايت مسلحانه به نيروهاي انتظامي، دقايقي بعد قاضي خياط زاده (قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) به همراه کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي عازم محل جنايت شدند و تحقيقات در اين باره آغاز شد.

در بررسي هاي بيشتر ۸ عدد پوکه سلاح کلاشينکف در محل حادثه کشف و جسد قرباني اين جنايت مخوف به پزشکي قانوني حمل شد. هنوز ۳ روز بيشتر از اين حادثه نگذشته بود که ماجراي يک جنايت مسلحانه ديگر در جاده قديم قوچان به پليس گزارش شد.

تحقيقات کارآگاهان در روستاي کشف (محل جنايت) نشان داد که جوان ۲۴ ساله اي با شليک گلوله به قتل رسيده است.

 در ادامه بررسي ها مشخص شد جوان مذکور که امير نام داشت به رانندگي اشتغال داشته است و با يک دستگاه وانت نيسان کار مي کرد که دزدان مسلح با قتل راننده، خودروي او را نيز به سرقت برده اند. اين جنايت در تاريخ 82.12.19 در حالي رخ داد که نتايج بررسي هاي صحنه جرم بيانگر شليک گلوله از سلاح کلاشينکف بود.

گزارش خراسان حاکي است: در حالي که تحقيقات کارآگاهان با دستورات قضايي براي شناسايي عامل يا عاملان اين جنايت ها ادامه داشت در تاريخ 82.12.24 پرونده قتل مشابه ديگري در برابر پليس گشوده شد.

بررسي هاي کارآگاهان درباره اين جنايت که باز هم در جاده قديم قوچان و در روستاي تخمرز اتفاق افتاده بود نشان داد: جواني به نام عباسعلي که راننده يک دستگاه خودروي نيسان بوده با شليک گلوله از سلاح کلاشينکف به قتل رسيده است و دزدان مسلح خودروي او را نيز به سرقت برده اند.

در پي وقوع اين جنايت و احتمال بروز قتل هاي سريالي، تلاش هاي گسترده اي براي دستگيري عاملان قتل ها آغاز شد و کارآگاهان، با استفاده از شيوه هاي فني و تخصصي ۱۵ مظنون را در نقاط مختلف شهر دستگير کردند اما در بازجويي هاي انجام شده، مشخص شد که ۱۲ تن از افراد دستگير شده در قتل ها نقشي ندارند.

 اين در حالي بود که مدارک نشان مي داد ۳ متهم ديگر اين پرونده در قتل رانندگان خودروهاي نيسان دخيل هستند بنابراين به دستور مقام قضايي دو برادر به نام هاي اسماعيل و محمد به همراه مرد افغاني به نام شاهپور روانه زندان شدند.

در ادامه تحقيقات و در بازرسي از منازل متهمان در يکي از شهرک هاي مشهد اسلحه کلاشينکف و مهمات مربوط به آن کشف شد. با مدارک به دست آمده، ۳ متهم مذکور ديگر نتوانستند جنايت هاي خود را انکار کنند ولي باز هم فقط به نقش داشتن در قتل رانندگان اعتراف کردند.

گزارش خراسان حاکي است: به دستور سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) از چندي قبل گروهي از کارآگاهان با نظارت مستقيم سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي آگاهي) بررسي هاي ويژه اي را با تجميع اطلاعات و محتويات اين پرونده آغاز کردند تا اين که يکشنبه گذشته، کارآگاهان در اجراي دستور قاضي امام وردي (رئيس شعبه ۱۳۳ دادگاه عمومي و جزايي مشهد) ۳ متهم پرونده را دوباره از زندان به اداره جنايي پليس آگاهي منتقل کردند.

 

متهمان خطرناک که اين بار با ديدن مدارک مستندي که توسط گروه ويژه جمع آوري شده بود ديگر چاره اي جز بيان جنايت هاي خود نديدند و به قتل ۲ راننده نيسان و جوان ۱۸ ساله در جريان سرقت مسلحانه احشام اعتراف کردند و بدين ترتيب راز ۶ فقره قتل و سرقت مسلحانه افشا شد.

 اين در حالي است که بازجويي از متهمان به سرپرستي کارآگاه محمدي (رئيس دايره قتل آگاهي) همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------