وقوع 20 هزار زلزله در 2 سال اخیر در کشور



اخبار حوادث - وقوع 20 هزار زلزله در 2 سال اخیر در کشور

وی گفت: اگر به زلزله توجه کنیم 17 درصد تلفات جهانی دنیا ناشی از وقوع زلزله است که ایران در آسیا بعد از چین، هند و بنگلادش خسارات زیادی از وقوع زلزله متحمل شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سال‌ گذشته و امسال تاکنون بیش از 20 هزار زلزله در کشور رخ داد.

 

به گزارش فارس، حسن قدمی صبح امروز در سی و دومین همایش ملی زمین‌شناسی در دانشگاه آزاد واحد ساری اظهار داشت: بسیج و سپاه در حادثه اخیر بحران برف غرب مازندران زحمات زیادی کشیدند و کار بازسازی این مناطق به دوش آنها است.
 
وی با اشاره به اینکه منافع این بخش بیشتر از مضرات آن بود، ادامه داد: در کشور حادثه‌خیزی زندگی می‌کنیم که از 42 حادثه شناخته نشده در جهان احتمال وقوع 32 حادثه در کشور وجود دارد.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه شناخت هر حادثه و پیچیدگی آن نیاز به ابراز و تخصص دارد، خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که زلزله، سیل، سرمازدگی و رانش در آن به وقوع می‌پیوندد.
 
وی گفت: اگر به زلزله توجه کنیم 17 درصد تلفات جهانی دنیا ناشی از وقوع زلزله است که ایران در آسیا بعد از چین، هند و بنگلادش خسارات زیادی از وقوع زلزله متحمل شد.
 
قدمی با بیان اینکه شناخت پدیده‌ها نیاز به ابزار دارد، افزود: سازمان زمین‌شناسی برای استفاده از این ابزار مدتی است که غفلت کرد.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در زمانی سدسازی یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود ولی در دو دهه اخیر پی بردیم که برخی از مشکلات موجود کشور ناشی از ساختن سدها است.
 
وی با اشاره به مشکلات اساسی که در دریاچه ارومیه، بیان داشت: در زمان احداث بزرگراه شهید کلانتری خیلی‌ها به دنبال این بودند که این بزرگراه زودتر به بهره‌برداری است ولی در حال حاضر بزرگترین معضل این دریاچه احداث این بزرگراه است.
 
قدمی با اشاره به اینکه مباحث علمی قبل از اعلام با رویکرد علمی بررسی شود، گفت: امسال رویکرد همایش زمین‌شناسی را تغییر یافت.
 
وی با اعلام اینکه در حال حاضر این همایش در 11 استان متناسب با اقلیم منطقه برگزاری می‌شود، اظهار داشت: در حوادث طبیعی کشور در 30 سال گذشته در کشور ما غفلت شد.
 
 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیشگیری به عنوان امری مهم  مورد غفلت واقع شده است، یادآور شد: هزینه پیشگیری کمتر از وقوع حادثه است و بیشترین راهکارهای پیشگیری مقاوم‌سازی است.
 
وی با اعلام اینکه 73 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم، گفت: با پیشرفت علمی در مباحث حوادث در دنیا نباید تلفات داشته باشیم.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در سال 91 و 92 بیش از 20 هزار زلزله در کشور رخ داد، خاطرنشان کرد: برای کاهش خسارات وقوع حوادث باید شناخت مناسب از شرایط اقلیمی کشور در دستور کار قرار گیرد.
 
مدیرکل مدیریت بحران کشور در پایان گفت: سیل‌های که در کشور رخ می‌دهد مشخص می‌کند که به بستر رودخانه‌ها تجاوز شده است.

اخبار حوادث - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------