حمله سارق چاقو به دست به مالباختگان



اخبار حوادث -  حمله سارق چاقو به دست به مالباختگان

پلیس با دستگیری سارقی موتورسوار از مردم خواست او را شناسایی و شکایت‌های خود را اعلام کنند.

به گزارش شرق خبر دستگیری فردی سارق چند روز پیش به کلانتری ابوسعید اعلام شد و وقتی ماموران به آنجا رفتند فهمیدند دژبانان شهرک نظامی شهیدنامجو سارق گردنبندقاپ را دستگیر کرده‌اند. آنها متهم را به پلیس تحویل دادند و زنی اعلام کرد فرد دستگیرشده همراه فردی موتورسوار قصد داشت گردنبند وی را سرقت کند.


شاکی پس از حضور در کلانتری به ماموران گفت: «متهم از موتور پیاده شد و پس از نزدیک‌شدن به من گردنبند طلا را از دور گردنم قاپید. دامادم که همراه من و دخترم بود، دنبال سارق دوید و مانع از سوارشدن او به موتور شد. در همان لحظه، فرد سارق از پشت کمر خود چاقویی را بیرون کشید و ضرباتی را به سرودست وی وارد کرد.»


داماد شاکی نیز پس از انجام اقدامات درمانی در کلانتری حاضر شد و در شکایت خود گفت: «همراه همسرم و مادر او برای رفتن به بازار، در ایستگاه اتوبوس نشسته بودیم که ناگهان جوانی به صورت پیاده به نزدیکی ایستگاه آمد و در یک لحظه دستش را به طرف گردنبند مادرزنم دراز کرد و بعد از کشیدن و پاره‌کردن گردنبند، پا به فرار گذاشت.

 

چند متر جلوتر از ایستگاه، فردی سوار بر موتوسیکلت منتظر ایستاده بود. قبل از اینکه متهم بتواند سوار موتور شود، مانع او شدم. فرد موتورسوار فریاد زد: «با چاقو بزن.» ناگهان این شخص چاقویش را درآورد، به سمتم حمله‌ور شد و چند ضربه به من زد. در همین زمان عوامل دژبان شهرک شهیدنامجو به کمکم آمدند و به زور، چاقو را از این شخص گرفتند و او را دستگیر کردند.»


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «گردنبندقاپی» و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه11 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


هویت متهم که ابتدا خود را با نام جعلی معرفی کرده بود، در جریان تحقیقات فاش و معلوم شد این جوان 20 ساله به نام فردین از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و سرقت‌های به عنف است.


فردین که در اظهارات اولیه‌اش مدعی شده بود در اولین سرقت دستگیر شده، پس از افشای هویتش به ناچار به ده‌ها فقره کیف‌قاپی، سرقت گوشی تلفن همراه، زورگیری و گردنبندقاپی در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در محدوده نواب، رودکی و کارگر اعتراف کرد و گفت: «در تمامی سرقت‌ها من دزدی را انجام می‌دادم و همدستم به نام پیمان راننده موتور بود.»


کارآگاهان با بررسی سرقت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که یا اموالشان توسط متهم سرقت شده یا توسط این شخص مورد ضرب‌وجرح با سلاح سرد قرار گرفته بودند.


یکی از شکات پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی و شناسایی فردین، به کارآگاهان گفت: «ساعت 19 روز حادثه از محل کار به سمت منزل در حرکت بودم که دو راکب موتوسیکلت که ظاهرا حالت طبیعی نیز نداشتند به سمتم آمدند و به‌وسیله چاقویی که در دست یکی از آنها بود، مرا از ناحیه سر مورد ضرب‌وجرح قرار دادند. توسط مردم به بیمارستان منتقل شدم اما با وجود انجام اقدامات درمانی و ترخیص از بیمارستان، همچنان دچار سرگیجه و تاری دید چشم هستم.»


شاکی دیگری نیز پس از شناسایی متهم، به کارآگاهان گفت: «ساعت 21:30 روز حادثه در خیابان وحدت اسلامی در حال عبور از زیر پل ابوسعید و مکالمه با تلفن همراه بودم که موتوسیکلتی با دو سرنشین به سمت من آمد و پس از زدن ضربه‌ای به پشت‌سر، گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند. در خیابان گلوبندک، در یک لحظه موفق به گرفتن سرنشین موتوسیکلت شدم اما فردین با ضرب‌وشتم و تهدید چاقو موفق به فرار شد.»


بررسی اظهارات شکات پرونده فاش کرد فردین، در برخی از سرقت‌ها با تغییر چهره اقدام به دزدی کرده است تا شناسایی نشود. متهم در بازجویی‌ها به تغییر چهره اعتراف کرد.


سرهنگ میرزکی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر متهم پرونده، گفت: «با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و همچنین اعترافات صریح متهم به ارتکاب سرقت‌های متعدد گردنبندقاپی، زورگیری، سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران صادر شده است.

 

از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر، خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------