جنایتکاران تحت تعقیب در پوشش دانشجو خود را مخفی کردند



اخبار حوادث - جنایتکاران تحت تعقیب در پوشش دانشجو خود را مخفی کردند

جنایتکاران تحت تعقیب که به عنوان دانشجو خانه‌ای را در اراک اجاره کرده و به خانه‌ها دستبرد می زدند، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در چند ماهه گذشته گزارش‌هايي از شهروندان اراكي در خصوص سرقت اموال و اشياء با ارزش از تعدادي منزل مسكوني به مركز فوريت‌هاي پليس 110 شهرستان اراك اطلاع داده شد.

با توجه به اهميت موضوع، پرونده‌هاي تشکیل شده براي بررسي دقيق به پليس آگاهي استان مركزي ارجاع شد و گروهی مجرب از کارآگاهان پليس تحقيقات خود را براي دستگيري سارقان شروع كردند.

با شروع تحقيقات، کارآگاهان دريافتند كه در اكثر سرقت‌هاي رخ داده، منازلي مورد دستبرد قرار گرفته‌اند كه در طبقه نخست مجتمع‌هاي مسكوني قرار داشته و دسترسي به منزل به دليل عدم رعايت نكات پيشگيرانه بسيار آسان مي‌باشد.

سرانجام با تلاش شبانه‌روزي مأموران پليس و در تحقيقات فني، سركرده اين باند در يكي از مناطق شهر اراك شناسايي شد و طي هماهنگي با دستگاه قضايي مخفيگاه وي در يك واحد آپارتماني مورد بازرسي مأموران انتظامي قرار گرفت.

در اين عمليات علاوه بر دستگيري عضو اصلي اين باند،‌ دو همدست ديگر وي نيز كه در مخفيگاه حضور داشتند دستگير و براي تكميل تحقيقات به يگان انتظامي منتقل شدند.

سرهنگ "رضا احمدي" ،رئيس پليس آگاهي استان مركزي دراين‌باره به خبرنگار ما گفت: اعضاي اين باند، در مرحله نخست تحقيقات سعي داشتند با عناوين جعلي مأموران انتظامي را از مسير تحقيقات دور سازند كه با هوشياري مأموران، مشخص شد اعضاي اين باند، افرادي شرور و داراي سوابق متعدد كيفري از جمله قتل، شرارت و جرائم متعدد هستند كه از چند ماهه قبل از سوی پليس تحت تعقيب مي‌باشند.

متهمان دستگيرشده در اعترافات خود اذعان داشتند به دليل ارتكاب جرايم خشن تحت تعقيب پليس در ديگر استان‌هاي كشور قرار داشتند، كه از حدود دو ماه قبل با حضور در شهر اراك،‌به عنوان دانشجو در يك مجتمع آپارتماني مخفي شده بودند و براي تامين مايحتاج خود، منازلي كه دسترسي به بالكن هاي آن‌ها آسان بود شناسايي مي‌کردند و در زماني كه اهالي منزل حضور نداشتند، اموال باارزش آن‌ها را به سرقت مي‌بردند.

در تحقيقات تكميلي از متهمان دستگيرشده فردي نيز كه در امر خريد و فروش اموال سرقتی با اعضاي اين باند مشاركت مي‌کرد در يكي از استان‌هاي هم‌جوار شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ احمدي با اشاره به ادامه تحقيقات از اعضاي اين باند از كليه شهروندان درخواست كرد كه در رعايت به هشدارها و توصيه‌هاي پليسي به هيچ‌وجه سهل‌انگاري و غفلت صورت نپذيرد و شهروندان در صورت رويت هر گونه موارد مشكوك، مراتب را از طريق تلفن 110 به مراكز پليس گزارش كنند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------