انتقام‌گیری خونین بعد از فرار از زندان



اخبار حوادث -  انتقام‌گیری خونین بعد از فرار از زندان

مردی که بعد از فرار از زندان دست به انتقام‌گیری خونین زده بود بعد از دستگیری جزییات جنایت را شرح داد.

  ماموران پلیس استان لرستان حدود دو‌هفته قبل در جریان تیراندازی در خیابان قرار گرفتند و وقتی به محل حادثه رسیدند فهمیدند چهار نفر بر اثر اصابت گلوله زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. در حالی‌که تحقیقات در مراحل ابتدایی قرار داشت از بیمارستان خبر رسید یکی از مجروحان به نام داود جانش را از دست داده است.  

 

کارآگاهان وقتی شاهدان ماجرا را تحت‌بازجویی قرار دادند متوجه شدند فرد تیرانداز حسن نام دارد. شاهدان توضیح دادند حسن قصد داشت داود را به قتل برساند اما چون زخمی بود و خونریزی داشت نمی‌توانست تعادلش را خوب حفظ کند و به همین دلیل به سمت افراد دیگر هم شلیک کرد.  

 

ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند حسن و داود از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتند و متهم یک بار دیگر نیز به داود شلیک و سعی کرده بود او را به قتل برساند. کارآگاهان با بررسی سوابق کیفری حسن دریافتند او اوایل سال گذشته به یک مینی‌بوس حمله و 15نفر را زخمی کرده بود.  

 

حسن آن روز به قصد انتقام‌جویی راه را بر مینی‌بوسی که داود سوار بر آن بود بسته و به سمت مسافران شلیک کرده و سپس گریخته بود. متهم همان زمان در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر و روانه زندان شد.

 

کارآگاهان همچنین متوجه شدند حسن مدتی قبل با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفته و سپس فراری شده است.  تلاش‌ها برای ردیابی متهم فراری پلیس را به این نتیجه رساند که او پس از تیراندازی مرگبار استان ایلام را ترک کرده و راهی تهران شده است.

 

کارآگاهان بعد از آنکه نشانی مخفیگاه حسن را به‌دست آوردند با اخذ نیابت قضایی راهی تهران شدند اما وقتی به محل اختفای متهم رفتند فهمیدند حسن در آنجا حضور ندارد به همین دلیل تجسس‌ها برای یافتن ردی از او ادامه یافت تا اینکه مشخص شد متهم سوار بر خودرواش در یکی از اتوبان‌های تهران دیده شده است.

 

ماموران سریع خود را به منطقه موردنظر رساندند و بعد از مشاهده حسن به او دستور ایست دادند اما وی با افزودن بر سرعت خودرو سعی کرد از مهلکه بگریزد.  عملیات تعقیب و گریز تا آنجا ادامه یافت که ماموران چند تیر هوایی شلیک کردند و سرانجام موفق شدند حسن را دستگیر کنند.

 

این مرد بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان ایلام تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و به ارتکاب قتل اقرار کرد. او گفت: «من و داود از سال‌ها قبل با هم اختلاف داشتیم و چنان کینه‌ای از او به دل گرفته بودم که به این نتیجه رسیدم باید وی را به قتل برسانم به‌همین دلیل سال گذشته با تهیه سلاح راه را بر او بستم و به سمتش شلیک کردم اما داود زنده ماند.

 

بعد از آن دستگیر شدم و به زندان افتادم در تمام این مدت فکر انتقام‌گرفتن از داود از ذهنم پاک نشده بود تا اینکه توانستم با سپردن وثیقه مرخصی بگیرم.» متهم ادامه داد: «روز حادثه یکی از دوستانم به ملاقاتم آمده بود او به من خبر داد داود را مقابل خانه یکی از دوستان مشترکمان دیده است بعد از شنیدن این خبر بلافاصله به سمت خانه موردنظر راه افتادم و وقتی داود را دیدم با هم گلاویز شدیم البته مردم دخالت کردند و دعوای ما در مرحله اول تمام شد.

 

این در حالی بود که داود توانسته بود با چاقو مرا زخمی کند. خونریزی داشتم و از اینکه چاقو خورده بودم احساس حقارت می‌کردم به همین دلیل فکر کردم هر طور که شده باید انتقامم را از داود بگیرم. در همان شرایط که مجروح بودم به سمت خیابانی راه افتادم که احتمال می‌دادم داود به آنجا رفته باشد.» حسن در ادامه اعترافاتش گفت: «وقتی داود را در خیابان دیدم به سمتش شلیک کردم من قصد نداشتم به فرد دیگری آسیب بزنم اما در آن لحظات اصلا به حال خودم نبودم. وقتی دیدم داود روی زمین افتاد به سرعت فرار کردم و راهی تهران شدم.»

 

بنابر این گزارش متهم اکنون به زندان بازگشته است تا پرونده اتهامی او مراحل قانونی را طی کند.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------