آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

تبرئه دو نوجوان زورگیر از اتهام محاربه



اخبار حوادث -  تبرئه دو نوجوان زورگیر از اتهام محاربه

دادگاه کیفری ‌استان تهران دو پسر نوجوان را که به محاربه متهم شده بودند از این اتهام تبرئه و آنها را به جرم زورگیری‌ به حبس و شلاق محکوم کرد.

به گزارش شرق، دو نوجوان که به زورگیران امین‌حضور معروف شده‌اند سال گذشته در چندین جلسه در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.


آنها که سیامک و عباس نام‌ دارند وقتی بازداشت شدند که فیلمی از زورگیری‌ از یک شهروند در منطقه امین‌حضور منتشر شد. ماموران بعد از شناسایی دو نوجوان متوجه شدند این فیلم‌، تنها زورگیری پسران نوجوان نیست بلکه آنها پیش از این نیز از چندین شهروند دیگر نیز در همین منطقه سرقت کرده‌اند.


وقتی پلیس از شاکیان خواست برای شکایت از سیامک و عباس به پلیس آگاهی مراجعه کنند 11 زن و مرد به اداره آگاهی مراجعه و آنها را شناسایی کردند. پس از آن دو نوجوان به جرم خود اعتراف کردند. آنها گفتند برای به‌دست‌آوردن پول و هیجان ناشی از این کار دست به زورگیری می‌زدند. با توجه به اینکه زورگیری‌ها با استفاده از قمه انجام می‌شد و موجب وحشت مردم شده ‌بود دادستان تهران دو متهم را محارب تشخیص داد و برای آنها درخواست مجازات اعدام کرد.


پرونده این متهمان در ادامه به شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران ارجاع شد. نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه محاکمه کیفرخواست را علیه متهمان خواند و درخواست صدور حکم اعدام برای آنها کرد.


او در دفاع از کیفرخواست گفت: متهمان که سیامک و عباس نام‌ دارند با موتوسیکلت در منطقه امین‌حضور جولان می‌دادند و در موقعیت مناسب به شهروندان حمله و آنها را با قمه تهدید می‌کردند و اموالشان را به سرقت می‌بردند. با توجه به اینکه آنها به‌شدت باعث رعب و وحشت میان مردم شده‌اند درخواست صدور حکم اعدام به اتهام محاربه را دارم.


چند شاکی که در دادگاه حاضر شده‌ بودند نیز شکایت خود را مطرح کردند. یکی از آنها که زنی میانسال بود گفت: به‌همراه پسرم و شوهرم داشتیم در خیابان می‌رفتیم. شوهرم بیمار بود و نمی‌توانست به‌خوبی راه برود من و پسرم دست او را گرفته‌ بودیم. من متوجه شدم موتوری ما را تعقیب می‌کند اما چیزی همراهمان نبود که بخواهم بترسم.

 

یکدفعه دیدم جوانی به سمت من آمد و در حالی‌که قمه‌ای در دست داشت تهدید کرد. او گردنبند مرا کند و فرار کرد و گفت تعقیبم نکنید وگرنه شما را می‌کشم او به سمت موتور دوید. پسرم ما را رها و او را دنبال کرد اما سارق قمه‌اش را بیرون کشید و در هوا چرخاند. من خیلی ترسیدم و با فریادهایم پسرم را متوقف کردم، ترسیدم به او آسیبی وارد کنند.


در ادامه یکی دیگر از شاکیان پرونده گفت: در خیابان راه می‌رفتم که دو متهم جلویم را گرفتند. آنها سوار موتور بودند، کیفم را خواستند. وقتی قمه را بیرون کشیدند ترسیدم و دیگر نتوانستم کاری کنم و کیف را دادم.


سپس مردی که فیلم زورگیری از او منتشر شده‌ بود در جایگاه قرار گرفت. او گفت: کار بانکی مهمی داشتم و باید به شمال تهران می‌رفتم به‌همین دلیل موتوسیکلت کرایه کردم. زیر پلی نزدیک امین‌حضور بودیم که دو موتورسوار به سمت ما آمدند. راننده موتوری که من سوارش بودم فکر کرد آنها می‌خواهند رد شوند و کنار کشید اما دو موتورسوار جلو ما را گرفتند. آنها قمه داشتند، به سمت من آمدند و پول خواستند. پول زیادی در کیفم بود.

 

سعی کردم از دست آنها فرار کنم و کیف را ندهم اما آنها قمه را به سمتم گرفتند ماشین‌هایی که در حال عبور بودند می‌خواستند بایستند و کمک کنند. فردی که راکب موتور بود آنها را پراکنده می‌کرد و با فحاشی‌ها و عربده‌هایی که می‌کشید از مردم می‌خواست که دور شوند. آنها کیفم را از من گرفتند و فرار کردند. بعدها در اداره آگاهی متوجه شدم آن دو از وقتی در امین‌حضور وارد بانک شدم مرا تعقیب کرده‌اند و می‌دانستند پول زیادی همراهم است.


او گفت: اگر فقط پول را از من می‌دزدیدند ناراحت نمی‌شدم و رضایت می‌دادم اما آنها به‌شدت من را ترساندند و کاری کردند که تا مدت‌ها به‌لحاظ روانی به‌شدت به‌هم‌ریخته بودم.
سپس دو نوجوان در جایگاه قرار گرفتند و اتهام چند سرقت را قبول کردند اما زورگیری و تهدید با قمه را نپذیرفتند. آنها مدعی شدند فیلمی که منتشر شده اولین اقدام آنها برای زورگیری با قمه بود. هرچند متهمان بخشی از جرایمشان را انکار ‌کردند اما مدارک موجود در پرونده و اعترافات قبلی آنها نزد بازپرس و اداره آگاهی خلاف این انکار بود.

 

هیات قضات شعبه 74 بعد از پایان جلسه محاکمه وارد شور شدند و دو متهم را با توجه به نوجوان‌بودنشان از اتهام محاربه تبرئه و آنها را به‌خاطر سرقت و زورگیری به حبس و شلاق محکوم کردند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------