رهایی محیط‌بان از مجازات اعدام(+عکس)



اخبار ,اخبار حوادث,شلیک محیط بان  به شکارچی

 

اخبار حوادث - خانواده مرد شکارچی گذشت کردند
رهایی محیط‌بان از مجازات اعدام

محیط‌بان جوان که با شلیک به شکارچی فراری وی را به‌کام مرگ کشانده بود با بخشش خانواده قربانی از مجازات اعدام نجات یافت.د

به گزارش پایگاه دیده‌بان حیات‌وحش ایران، 27 شهریور ماه سال 90 محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش« بوروئیه» در خاتم استان یزد متوجه حضور شکارچیان غیر قانونی در ضلع جنوب غربی منطقه شدند.

محیط‌بانان به جست‌وجوی گسترده‌ای پرداختند اما ردی از شکارچیان نیافته و به ناچار در آستانه تاریک شدن هوا در مسیرهای خروجی به کمین نشستند.

پس از مدتی انتظار، ساعت 45/19، دو شکارچی سوار بر یک موتورسیکلت به کمینگاه مأموران نزدیک شده و با مشاهده مسیر کاملاً مسدود، موتور را رها کرده و هر کدام پیاده به سمتی گریختند.


«رحیم بیگی» با یک سلاح شکاری پای پیاده به سمت کوه فرار کرد و «کرامت برهانی» -محیط‌بان- نیز به تعقیب وی پرداخت. محیط‌بان چندین بار فرمان ایست داد و تیر هوایی شلیک کرد اما شکارچی به فرار خود ادامه داد.


محیط‌بان روی زمین نشسته، گلوله‌ای به سمت شکارچی شلیک کرد و رحیم بیگی نقش زمین شد. گلوله از پشت به رحیم بیگی برخورد کرده و از پهلوی وی خارج شد.

پس از تماس مأموران و حضور عوامل اورژانس، رحیم بیگی به‌وسیله آمبولانس از محل حادثه منتقل شد اما براثر شدت جراحات و خونریزی زیاد پیش از رسیدن به بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.


بررسی‌ها نشان داد رحیم بیگی 45 ساله اهل بوانات استان فارس است و همسر و 3 بچه کوچک دارد . پس از این حادثه کرامت برهانی بازداشت و به زندان مرکزی شیراز منتقل شد و در جریان رسیدگی به پرونده در شعبه 5 دادگاه کیفری استان فارس، محیط‌بان مقصر شناخته شده و به قصاص محکوم شد و حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.


این محیط‌بان حدود یک سال را در زندان مرکزی شیراز در انتظار چوبه‌دار و اجرای حکم اعدام بود تا این‌که در روزهای پایانی سال 92 و در آستانه تعطیلات نوروز، اولیای دم رحیم بیگی پدر و مادر، همسر و یکی از فرزندان آن مرحوم که به سن قانونی رسیده است، از قصاص محیط‌بان برهانی گذشت کرده و با اعلام رضایت شرایط آزادی وی را فراهم کردند.


سرانجام با توجه به تعطیلات رسمی، پس از طی مراحل قانونی روز یازدهم فروردین‌ماه محیط‌بان از زندان مرکزی شیراز آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------