این سارق را شناسایی کنید (+عکس)



اخبار ,اخبار حوادث ,دستگیری سارق خودرو

 

اخبار حوادث - مالباختگان به آگاهی مراجعه کنند

سرقت خودرو در پوشش خریدار فریبکار/ بنز مسروقه سارق را لو داد + عکس

فردی که در پوشش خریدار خودروهای گران‌قیمت و به بهانه بازدید فنی، این خودروها را سرقت و زنان جوان را فریب می‌داد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فارس، روز اول اسفندماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که خودرو سواری بنز وی توسط فردی که مدعی خرید خودرو شده بوده، به سرقت رفته است.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: چند روز پیش، فروش خودرو بنز خود به ارزش تقریبی 180 میلیون تومان را در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی داده بودم که شخصی با من تماس گرفت و پس از آن، دو نفر آقا برای بازدید خودرو به درب منزل ما در منطقه میرداماد مراجعه کردند.

 

وی افزود: در جلسه اول توافقی بر سر قیمت خودرو بدست نیامد تا اینکه در روز اول اسفند مجددا با من تماس گرفته شد و اینبار ضمن موافقت بر سر قیمت فروش خودرو، از من درخواست شد تا ماشین را به در مغازه‌ای در منطقه نارمک برده تا پس از بازدید فنی، فروش خودرو در همانجا انجام شود.

 

مالباخته گفت: من نیز خودرو را به در یک مغازه فروش تلفن همراه در منطقه نارمک برده و مجددا همان دو نفر آقا را ملاقات کردم. پس از صحبت‌های اولیه و توافق نهایی بر سر قیمت خودرو، فردی که خود را خریدار اصلی معرفی کرد از من درخواست کرد تا خودرو را در اختیارش بگذارم تا آنرا برای بازدید به یک مکانیکی و صافکاری ببرد و من نیز بواسطه اینکه تصور می‌کردم، مغازه متعلق به این دو نفر است به این شخص اعتماد کرده و خودرو را در اختیارش گذاشتم و او نیز پس از بردن ماشین، دیگر به در مغازه مراجعه نکرد.

 

وی یادآور شد: پس از چند ساعت و زمانیکه ایشان تلفن همراه خود را خاموش کرده بود، صاحب مغازه موبایل فروشی عنوان کرد که این شخص (خریدار خودرو) را مدت کوتاهی است که می‌شناسد و هیچ اطلاعی از محل سکونت وی ندارد.

 

اظهارات صاحب مغازه موبایل فروشی

 با توجه به اظهارات مالباخته، کاراگاهان به مغازه فروش تلفن همراه واقع در نارمک – خیابان گلبرگ مراجعه و به تحقیق از صاحب مغازه پرداختند.

 

صاحب مغازه موبایل فروشی ضمن تأیید اظهارات مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آشنایی من با آقای کریمی (متهم پرونده) از حدود دو ماه پیش آغاز شد؛ این آقا در چند جلسه اول چند دستگاه گوشی تلفن همراه از من خرید و همین موضوع زمینه آشنایی ما دو نفر شد تا اینکه چند روز پیش، ایشان با طرح موضوع خرید یک دستگاه خودرو مدل بالا مدعی شد که در صورت پیدا کردن یک دستگاه خودرو سواری مدل بالا با قیمت مناسب، مبلغ یک میلیون تومان را به عنوان کارمزد به من پرداخت می‌کند.

 

وی افزود: همین موضوع انگیزه تماس من با فروشنده خودرو بنز و نهایتا گذاشتن قرار فروش خودرو در مغازه‌ام شد و به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که تمامی این موضوعات یک ماهه، زمینه چینی برای سرقت خودرو باشد.

 

شناسایی مجرم سابقه دار

 با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان پایگاه چهارم اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای انجام شده باشد.

 

لذا در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی همزمان تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته مغازه موبایل فروشی و بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار با بیش از 20 فقره سابقه به نام ناصر.ب (48 ساله) شدند که برابر سوابق بدست آمده از وی، از سال 68 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف و بویژه سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود.

 

اخبار ,اخبار حوادث ,دستگیری سارق خودرو

کشف خودرو بنز در یک سرقت مشابه

 در ادامه رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودرو بنز به همراه دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد تا نهایتا در اسفندماه سال گذشته به کاراگاهان اطلاع داده شد که خودرو بنز در شهر مقدس مشهد کشف شده است.

 

بلافاصله نیابت قضایی اخذ و کاراگاهان به مشهد اعزام شدند.

 در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده (ناصر) در یک قرار خرید خودرو، خودرو بنز را به عنوان ضمانت نزد فروشنده خودرو گذاشته و پس از جلب اعتماد مالک زن خودرو، اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو اسپرتج به ارزش تقریبی 140 میلیون تومان نموده است.

 

مالک خودرو سرقت شده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در داخل یک کارواش، این آقا (شناسایی تصویر متهم) با مراجعه به بنده و معرفی خود به عنوان یکی از طلافروشان بازار تهران مدعی شد که قصد خرید خودرو مرا دارد و به این بهانه و پس از گرفتن نشانی محل سکونت، به درب منزل بنده مراجعه کرد.

 

در آنجا، با گذاشتن سوئیچ و مدارک خودرو بنز و نهایتا جلب اعتماد، سوئیچ و دیگر مدارک خودرو را به بهانه بازدید خودرو و گرفتن خلافی خودرو و ... از من گرفت؛ زمانیکه ایشان پاسخگوی تلفن همراه خود نبود، با تلفن 110 تماس گرفته و پس از حضور مأموران در محل اطلاع پیدا کردم که خودرو دارای سابقه سرقت در تهران است.

 

دستگیری متهم

 در ادامه تحقیقات و با شناسایی محل‌های تردد متهم در منطقه خاک سفید تهران، کارآگاهان روز بیست و چهارم اسفند اطلاع پیدا کردند که متهم با مراجعه به یک بنگاه فروش خودرو قصد فروش خودرو سرقتی اسپرتج را دارد که بلافاصله کارآگاهان به این محل مراجعه کردند.

 

با حضور کارآگاهان در محل، متهم ضمن ایجاد درگیری قصد متواری شدن از محل با استفاده از خودرو مسروقه را داشت که نهایتا در حالیکه یک خانم جوان نیز بهمراه متهم در داخل خودرو مسروقه حضور داشت، ناصر.ب در یک تعقیب و گریز و استفاده کارآگاهان از قانون بکارگیری سلاح و تیراندازی به سمت خودرو دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

 

با انتقال متهم به پایگاه چهارم آگاهی، خانم جوان همراه متهم با اطلاع از هویت واقعی متهم به کاراگاهان عنوان داشت: این آقا (متهم) به بهانه خرید خودرو 206 زمینه آشنایی خودش را با بنده ایجاد کرد و مدعی بود که در منطقه میرداماد یک مغازه طلافروشی دارد.

 

اعتراف به ده‌ها فقره سرقت مشابه

 با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه نواب، کاراگاهان پایگاه چهارم موفق به کشف اسناد و مدارک شناسایی متعلق به سه دستگاه خودرو سواری هیوندا، BMW و  Gensiz  شدند که بررسی اسناد و مدارک شناسایی آنها نشان از سرقت آنها در شهرهای تهران و تبریز و همگی به شیوه مشابه (خرید خودرو از طریق آگهی روزنامه) داشت.

 

با توجه به دلایل بدست آمده، متهم که چاره‌ای جزی اعتراف نداشت به دهها فقره سرقت خودروهای مدال بالا از انواع مختلف  BMW، مزدا 3، تویوتا کمری، ماکسیما، بنز و همچنین استفاده از خودروهای مسروقه جهت طرح دوستی با زنان جوان به بهانه‌های مختلف از جمله ازدواج و معرفی خود به عنوان بازرگان و یا طلافروش اعتراف کرد.

 

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که به شیوه و شگردهای مختلف مورد سرقت و یا فریب قرار گرفته باشند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

 

وی گفت: لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهم (دو تصویر متفاوت از متهم) شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – بالاتر از بیمارستان رسالت – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند.

 اخبار حوادث - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------