سحرگاه مرگ برای 9 قاچاقچی



 اخبار حوادث - سحرگاه مرگ برای 9 قاچاقچی

9 قاچاقچی مواد مخدر صبح دیروز در زندان‌های قزوین ، کرمان و زنجان به دار مجازات آویخته شدند.محكومان به مرگ در دادگاه انقلاب محاكمه و حكم مجازاتشان از سوي دادستاني كل كشور تائيد شده بود.

  اعدام 3سوداگر مرگ  در قزوين
با انجام اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته در اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین مشخص شد شخصی به نام حسین لطفی خصال که دارای سوابق متعدد در زمینه مواد مخدر مي‌باشد با همکاری همسرش مواد را از شخصی به نام نعمت که اهل ارومیه مي‌باشد

 

خریداری کرده و از سوی فرد دیگری به نام علی اکبر مهدی زاده، مجرد، اهل و ساکن ارومیه که به ازای حمل هر کیلو گرم مواد 200 هزار تومان دریافت مي‌کرد، مواد را وارد استان قزوین مي‌کنند. در ادامه تحقیقات مشخص شد حسین لطفی خصال در مهرماه سال 1390 مقدار 3 کیلو گرم هروئین را از نعمت خریداری و از سوی علی اکبر مهدی زاده تحویل گرفته و به ترتیب مبلغ 7 میلیون و 500 هزار تومان، 7 میلیون تومان و 8 میلیون تومان به حساب شخصی به هویت ایرج واریز کرده ولی به دلایلی امکان شناسایی و دستگیری اعضای باند در این مرحله محقق نشد.


در آخرین تحقیقات و ردیابی‌های صورت گرفته مشخص شد حسین لطفی خصال مقدار 5 کیلوگرم هروئین را از نعمت خریداری کرده و قرار است از علی‌اکبر‌مهدی زاده تحویل بگیرد که ماموران با اطلاع از این موضوع در اولین ساعات بامداد منزل حسین لطفی خصال را تحت نظر قرار داده و اکیپی دیگر از ماموران نیز علی اکبر مهدی زاده را در عوارضی دستگیر و در بازرسی از نامبرده مقدار 5 کیلوگرم هروئین که در ده بسته آماده فروش در یک گونی بود کشف کردند.

 

همچنین حسین لطفی خصال هنگام حضور در سر قرار برای دریافت مواد، با مشاهده مامورین اقدام به فرار کرد که در نهایت دستگیر و با معرفی هر دو متهم به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومي‌و انقلاب قزوین، با اتمام تحقیقات اولیه و صدور قرار مجرمیت برای نامبردگان، پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي‌قزوین ارجاع شد و شعبه مذکور، بزهکاری آنان را محرز و مسلم دانسته و حکم به مجازات اعدام و مصادره اموال هر دو متهم صادر کرد.

 

رای دادگاه در خصوص متهم حسین لطفی خصال چندی پیش به صورت ملاءعام در یکی از میادین شهر اجرا شد.همچنین مامورین مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی استان در عوارضی قزوین – زنجان به یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 مظنون شده و پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی، سه بسته یک کیلوگرمي‌کراک داخل یک ساک دستی کشف کردند.

 

با دستگیری متهم به هویت جلال طلیم خانی دارای سابقه، مجرد، اهل و ساکن همدان و ارجاع پرونده به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومي‌و انقلاب قزوین، با توجه به اینکه متهم پس از دستگیری در مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان داشته مواد مکشوفه متعلق به خودش است ولی در نزد بازپرس منکر اظهارات گذشته اش شده واعلام مي‌دارد

 

که خودرو متعلق به برادرش بوده و از وجود مواد در خودرو بی خبر بوده، با توجه به ضد و نقیض گویی‌های نامبرده، در نهایت با انجام تحقیقات و بررسی سوابق مشخص مي‌شود وی به اتهام حمل 400 گرم کراک در استان همدان محکوم به حبس ابد شده و در زمان ارتکاب جرم به صورت رای باز در خارج از زندان به سر مي‌برده، که با موافقت دادستان عمومي‌و انقلاب قزوین با صدور کیفر خواست پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي‌قزوین ارسال و شعبه مذکور، با عنایت به گزارش مامورین انتظامی، صورت جلسه کشف مواد و کیفرخواست صادره، بزهکاری نامبرده را محرز و حکم به اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم محکوم داد.


سومین محکومي‌که دیروز به دار مجازات آویخته شد محمود حسینی اهل همدان بود که در سال 1385 با 7 کیلو و 784 گرم مواد مخدر از نوع هروئین  در تاکستان دستگیر شد. پرونده نامبرده  در دادسرای عمومي‌و انقلاب تاکستان تشکیل و پس از طی مراحل قضائی و صدور کیفرخواست  از سوی دادستان پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب ارجاع و شعبه مذکور، با توجه به گزارش مامورین انتظامی، صورتجلسه کشف مواد و کیفرخواست صادره، بزهکاری نامبرده را محرز و حکم به اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم محکوم داد.


پس از اعتراض وکلای متهمین به آراي صادره و رسیدگی دوباره از سوی دادستانی کل کشور، با رد اعتراض وکلای متهمین، آراي صادره مورد تائید قرار گرفت. همچنین تقاضای عفو محکومان نیز در دو مرحله در کمیسیون عفو و تخفیف مجازات استان و مرکز بررسی شد که طی هر دو مرحله مورد مخالفت قرار گرفت و در نهایت با بلامانع بودن اجرای حکم محکومین از سوی ریاست قوه قضايیه احکام اعدام نامبردگان سحرگاه دیروز در محوطه ندامتگاه مرکزی قزوین به مرحله اجرا در آمد.


  اعدام 4 قاچاقچی در کرمان
همچنین صبح دیروز، طی احکام صادره از سوی شعب دوم و سوم دادگاه انقلاب اسلامي‌کرمان، چهار سوداگر مرگ در محوطه زندان مرکزی کرمان به دار مجازات آویخته شدند.مشارکت در حمل زنجیره‌ای مواد مخدر به میزان 703 کیلو و 250 گرم تریاک اتهام دو نفر از این افراد بود که حکم آن‌ها از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب کرمان صادر شده است.

 

فرد سوم که اتهام حمل و نگهداری 22 کیلو و 300 گرم هروئین در پرونده‌اش درج شده از سوی شعبه دوم انقلاب کرمان به اعدام محکوم شده است.فرد چهارم که اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و 300 گرم هروئین در پرونده‌اش درج شده از سوی شعبه سوم انقلاب کرمان به اعدام محکوم شده است.

 

احکام صادره در راستای ماده 32 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دادستانی کل کشور مورد تایید و تنفیذ قرار گرفت و در نهایت با توجه به رد پیشنهاد و تقاضای عفو محکوم علیهم مذکور از سوی کمیسیون‌های عفو استان و مرکز و موافقت رئیس قوه قضاییه با اجرای آن به لحاظ قطعی شدن حکم و پس از سیر مراحل و تشریفات قانونی در محوطه زندان کرمان اجرا شد.


  اعدام 2 قاچاقچی در زنجان
دیروز دو سوداگر مرگ در زنجان به دار مجازات آویخته شدند. سرهنگ شیرمحمدی ، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گفت: این 2 نفربه جرم تهیه وتوزیع موادمخدر در زنجان به اعدام محکوم شده بودند که به موجب دادنامه‌های صادره ازشعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي‌زنجان حکم صادره به اجرادرآمد.ازاین سوداگران 3کیلو و 905 گرم ماده مخدرازنوع هروئین کشف شده بود.این 2 نفر در زمینه توزیع مواد مخدر در زنجان  سابقه دار بودند.

اخبار حوادث - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------