آخـرین ایستگاه برای پیرکلاهبرداران



اخبار ,اخبار حوادث ,پیرکلاهبرداران

 

اخبار حوادث - مرد سابقه‌دار به پسرانش آموزش تبهکاری داد
آخـرین ایستگاه برای پیرکلاهبرداران

این مرد به مأموران گفت: چندی پیش مرد 60 ساله شیک‌پوشی همراه 2 پسر جوانش در بازار لوازم خانگی مغازه‌ای بزرگ اجاره کردند و در صنف لوازم خانگی مشغول به کار شدند.

آنها خیلی زود در بازار شروع به خرید و فروش وسایل خانگی کرده و با نقد شدن چک‌هایشان نزد دیگر همکاران اعتمادسازی کردند.


بعد از مدتی و در حالی که به مرد 60 ساله اطمینان داشتم وی با خرید میلیونی از من و تعدادی دیگر از همکارانم چک‌های یک ماهه در اختیارمان گذاشت و ما نیز به راحتی چک‌ها را گرفتیم و سفارش‌های وی را آماده کردیم. وی افزود: یک روز مانده بود به زمان نقدشدن چک‌ها، وقتی به بازار آمدیم با تعجب دیدیم مرد شیک‌پوش شبانه مغازه‌اش را خالی کرده و ناپدید شده است. شوکه شده بودیم و زمانی که به بانک رفتیم متوجه خالی بودن حساب مرد بازاری شدیم.


با ادعاهای این مرد، بازپرس کوهپایه از شعبه دوم دادسرای ورامین دستور داد تیمی ویژه از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شرق تهران برای ردیابی اعضای این باند خانوادگی وارد عمل شوند.


کارآگاهان در گام نخست به بانک رفته و با توجه به مدارک شناسایی صاحب چک پی بردند همه مدارک جعلی بوده است.


در حالی که سرنخی از اعضای باند در دست نبود مأموران در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات، دوربین‌های مداربسته بانک را بررسی کردند و توانستند چهره رئیس باند را که «امیر» 60 ساله یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای است شناسایی کنند.


تجسس‌ها ادامه داشت تا این که مأموران با گذر زمان با پرونده‌های مشابه دیگری روبه‌رو می‌شدند و پی بردند اعضای این باند خانوادگی با سفر به شهرهای تفرش، رباط‌کریم، اصفهان، هشتگرد و چند شهر دیگر و در زمینه‌های مختلف کاری از قبیل خرید و فروش فرش، لوازم خانگی و مبل به کلاهبرداری مشابهی دست زده‌اند. ردیابی‌ها ادامه داشت تا این‌که کارآگاهان با تحقیقات زنجیره‌ای و گسترده پی بردند این باند در هشتگرد مغازه‌ای مبل فروشی راه‌اندازی کرده و قصد دارند طعمه‌های دیگری را هدف قرار دهند.


با گذشت 7 ماه از ردیابی‌های پلیسی، مخفیگاه این باند در هشتگرد محاصره شد و پدر خانواده به همراه 2 پسر جوانش دستگیر شدند.


«امیر» که تبهکاری حرفه‌ای است وقتی خود را در برابر اسناد و مدارک پلیسی دید پذیرفت که بار دیگر در 60 سالگی باید به زندان برود.
اخبارحوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------