آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

گذشت از مردی که برادرزنش را کشت



اخبار حوادث -  گذشت از مردی که برادرزنش را کشت

مردی که برادر همسرش را در دعوای خانوادگی با ضربات چاقو به قتل رسانده ‌بود با رضایت مادرزنش از قصاص نجات یافت و به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

 به گزارش شرق، مرد میانسال هشت‌سال قبل با همسرش اختلاف پیدا کرد و در جریان این اختلاف با ضربات چاقو برادرزنش را به قتل رساند.  او که در مرحله استیذان توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند روز گذشته به‌لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.

 

 نماینده دادستان در ابتدای جلسه در جایگاه حاضر شد و گفت: متهم برادرزن جوانش به نام رامین را مقابل خانه مادرزنش در منطقه گلشهر کرج در پی اختلاف خانوادگی با ضربات چاقو به قتل رسانده ‌است. او بلافاصله بعد از قتل بازداشت شد و جزییات آن را برای ماموران توضیح داد.

 

هرچند بعد از هشت‌سال سرانجام موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شد به عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی به لحاظ جنبه عمومی جرم را دارم.  در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد او جزییات این حادثه را شرح داد و گفت: من و همسرم با هم اختلاف داشتیم او قهر کرده و به خانه مادرزنم رفته‌ بود. ما دو بچه ‌داشتیم و قرارگرفتن در آن وضعیت اصلا معنا نداشت هربار با هم روبه‌رو می‌شدیم دعوایمان می‌شد.

 

روز حادثه نیز وقتی خواستم با همسرم صحبت کنم او عصبانی شد من هم صدایم را بالا بردم و دعوا بین ما شدید شد. رامین برادرزنم در آن زمان 19ساله ‌بود او جوان خوبی بود هیچ‌وقت در درگیری‌های ما دخالت نمی‌کرد اما آن روز فکر کرد می‌خواهم به خواهرش آسیبی وارد کنم میله‌ای آهنی برداشت و به جانم افتاد من هم برای اینکه بتوانم خودم را از دستش نجات بدهم چند ضربه چاقو به او زدم.

 

متهم گفت: از کاری که کردم خیلی پشیمان هستم. رامین مثل برادر خودم بود وقتی ضربات چاقو را زدم و روی زمین افتاد تازه فهمیدم چه کرده‌ام بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم فایده‌ای نداشت و او فوت شد. من خیلی رامین را دوست داشتم خودم هم راضی به مجازات بودم وقتی مادرهمسرم درخواست قصاص کرد من دیگر تلاشی برای رضایت نکردم. بعد از اینکه حکم تایید شد و به مرحله اجرا رسید متوجه شدم مادرزنم گذشت کرده‌ است.

متهم گفت: من دو فرزند دارم که حالا نوجوانانی 17 و 18ساله هستند و در سن بدی قرار دارند آنها در این مدت خیلی آسیب ‌دیدند و وضعیت بدی دارند.

 

متهم در پاسخ به این سوال که اگر از زندان آزاد شود آیا دوباره دست به کارهای خطا خواهد زد گفت: این کار را نمی‌کنم هشت‌سال است که در زندان روزهای سختی را می‌گذرانم و مدت‌ها حتی فرزندانم را هم نمی‌دیدم خانواده‌ام از هم پاشیده و تاوان سنگینی به خاطر یک لحظه عصبانیت پرداخت کردم و خیلی شرمنده هستم. در این مدت اگر می‌توانستم کار کنم و پول جمع کنم بچه‌هایم سرنوشت بهتری داشتند.

 

خواهش می‌کنم به من فرصت دهید تا از این به بعد بتوانم زندگی‌ام را درست و این سال‌های باخته را جبران کنم. در زندان هم زندانی خوبی بودم به کسی آسیبی وارد نمی‌کردم و از زندانیانی بودم که وکیل بند و مسوولان زندان همیشه از عملکردم راضی بودند. حالا که مادرزنم حاضر به گذشت شده و وضعیت زندگی‌ام تغییر کرده و می‌توانم به زندگی فکر کنم فرصت دوباره را از دست نمی‌دهم من با اعدام فاصله‌ای نداشتم و از اینکه دوباره به زندگی بازگشتم خیلی خوشحالم.

 

بعد از پایان جلسه رسیدگی هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و متهم را با توجه به اینکه هشت‌سال منتظر اجرای حکم قصاص در بازداشت و در زندان به سر می‌برد، به تحمل هشت‌سال با احتساب ایام بازداشت به لحاظ جنبه عمومی جرم محکوم کردند.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------