شمارش معکوس برای قصاص قاتلان کودکان بهارستان



اخبار حوادث - شمارش معکوس برای قصاص قاتلان کودکان بهارستان

با گذشت هشت ماه از تاييد حكم دو بار قصاص عاملان قتل كودكان در شهر بهارستان، هنوز زمان اجراي حكم دو مرد جنايتكار در هاله اي از ابهام قرار دارد.

به گزارش «قانون»،پرونده این جنایت وحشیانه دی ماه سال گذشته با گزارش گم شدن پسر بچه‌ای به نام «امیرمهدی» تشکیل شد.پدر امیرمهدی به پلیس گفت:«شبی که امیر مهدی گم شد

 

برای خرید لوازم کاردستی به همراه پسرم از خانه خارج شدیم. اول مقوای امیرمهدی را خریدم اما چون خریدهای دیگری هم داشتم و هوا سرد بود به امیرمهدی گفتم خودش به خانه برگردد. حدود نیم ساعت بعد به خانه برگشتم که متوجه شدم پسرم هنوز برنگشته است. به تک تک مغازه‌ها و خانه‌ها و حتی خانه دوستان پسرم هم رفتم اما هیچ کس از او خبر نداشت تا اینکه تصمیم گرفتم ماجرای گم شدن او را به پلیس گزارش بدهم.»


تحقیقات برای پیدا کردن امیر مهدی آغاز شد. در ابتدای تحقیقات همه به دنبال ردی از یک پسر بچه زنده بودند اما با گزارش پیدا شدن جسدی در خرابه‌ای پشت کارخانه بستنی‌سازی در بهارستان روند رسیدگی به این پرونده شکل دیگری گرفت.

 

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که جسد متعلق به امیر مهدی 7 ساله است که به علت اصابت ضربه‌های جسم سخت به سرش جان باخته است. هنوز یک هفته از مرگ امیرمهدی نگذشته بود که خانواده پسر بچه هفت ساله دیگری به نام «امیرعلی» به پلیس رباط کریم مراجعه کردند و مدعی شدند پسرشان ساعتی قبل برای خرید از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.

کشف جسد امیرمهدی و گم شدن امیر علی باعث شد تا پلیس باوجود تکذیب اولیه در خصوص ارتباط داشتن گم شدن دو پسربچه نسبت به آن واکنشی دیر هنگام نشان دهد.

 

سرهنگ ناصر اصلانی فرمانده انتظامی‌غرب استان تهران در تشریح جزئیات دستگیری دو مظنون در این رابطه اعلام کرد:«در این رابطه بیش از ۱۰۰ مظنون شناسایی و برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به اداره پلیس منتقل شدند. بیش از ۱۹ مورد فرضیه در مورد چگونگی قتل کودک اول و مفقودشدن کودک دوم از سوی پلیس مطرح شد که سرانجام شناسایی و کنترل افراد بزهکار و سابقه‌دار برای دستگیری متهم یا متهمان اصلی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

از بین مظنونان دستگیر شده دو نفر به اسامی‌«مرتضی» و «منصور» که دارای سوابق متعددي از جمله آزار و اذیت جنسی نیز بودند مورد توجه پلیس قرار گرفتند،با بررسی علائم و آثار صحنه جرم و آزمایشات تخصصی مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا، ماموران سرنخی علمی‌از حضور این دو متهم در صحنه جنایت به دست آوردند.»

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه یک هفته پس از کشف جسد امیرمهدی بوی تعفن یک جسد راهنمای کشف قتل کودک گم شده دوم یعنی "امیرعلی" شد. جسد متلاشی‌شده او زیر پل ریل راه‌آهن در دالانی تنگ کشف شد. این در حالی بود که ماموران و اقوام این کودک بار‌ها این محل را مورد جست‌وجو قرار داده بودند اما موفق به کشف جسد نشده بودند.

اصلانی،پس از کشف جسد دوم پرده از راز این جنایات برداشت و گفت:«مرتضی و منصور دو متهم دستگیر شده در این رابطه به قتل کودکان اعتراف کرده و گفتند که به بهانه شکلات و بیسکویت آنها را به قتلگاه می‌کشاندند. این افراد پس از ربودن کودکان و تجاوز به آن‌ها، آنان را به قتل می‌رساندند.»پس از اعترافات مرتضی و منصور پرونده جنایت آنها پس از صدور و تایید قرار مجرمیت برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری فرستاده شد.خرداد امسال به این پرونده در یک جلسه غیر علنی به ریاست قاضی همتیار و 4 قاضی مستشار رسیدگی شد.

هر دو متهم باوجود آنکه قبل از ورود به دادگاه در مصاحبه با «قانون» ادعا کرده بودند که بیگناه هستند و دستی در این قتل‌ها نداشتند، در جلسه دادگاه به قتل «امیرعلی» و «امیرمهدی» با وارد کردن ضربات تخته سنگ به سر پس از تعرض به آنها اعتراف کردند.شورای قضاوت پس از شنیدن اظهارات متهمان برای صدور حکم وارد شور شدند و برای مرتضی و منصور حکم 2 بار قصاص،یک بار اعدام در ملاءعام،حبس و شلاق را صادر کردند.

با اعتراض دو مرد جنايتكار پرونده براي محاكمه به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه پنجم تير ماه حكم مجازات از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد.با گذشت هشت ماه از اين جنايت اولياي دم خواستار قصاص دو مرد جنايتكار هستند.از سوي ديگر شمارش معكوس براي عاملان جنايت آغاز شده است.اين درحالي است كه هنوز سرنوشت دو كودك ناپديد شده ديگر در اين منطقه در هاله اي از ابهام قرار دارد.

اخبار حوادث - قانون

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------