محکوميت آدم ربايان خشن به بيش از يک قرن زندان



اخبار حوادث - محکوميت آدم ربايان خشن به بيش از يک قرن زندان

اعضاي يک باند آدم ربايي و سرقت هاي به عنف که طعمه هاي خود را با کشاندن به لانه هاي مخوف، به طرز وحشتناکي مورد آزار و ضرب و جرح قرار مي دادند به تحمل ۱۲۸ سال زندان، تبعيد و شلاق محکوم شدند.

به گزارش خراسان، اقدامات مجرمانه اعضاي اين باند مخوف از فروردين سال ۱۳۸۷ هنگامي فاش شد که فردي به نام «م» به پليس مراجعه کرد و ضمن تسليم شکوائيه اي اظهار داشت، زني به نام «ر» با حيله و نيرنگ با من تماس تلفني گرفت و گفت: يک قطعه زمين در شمال کشور دارم و مي خواهم آن را بفروشم.

 

من هم با او قرار ملاقات گذاشتم و تاکيد کردم که بايد زمين را مشاهده کنم. پس از آن که با يکديگر به طرف شمال حرکت کرديم در نزديکي شهر گرگان به منزلي رفتيم. او يک شربت پرتقال به من تعارف کرد که پس از خوردن آن مسموم و بيهوش شدم.

شاکي اضافه کرد: پس از مدتي که به هوش آمدم ديدم دست و پايم را بسته اند و در منزل افراد ديگري هم حضور دارند. اما به خاطر اين که آن ها چشم هايم را بسته بودند نتوانستم آن ها را شناسايي کنم.

 وي افزود: افراد حاضر در منزل به شدت مرا شکنجه کردند و سپس با تهديد به مرگ از من خواستند تا يک برگ چک به مبلغ ۲۰ ميليون تومان را امضا کنم و بعد از آن هم چک ديگري به مبلغ ۹ ميليون به همراه تعداد زيادي امضا و اثر انگشت روي کاغذهاي سفيد از من گرفتند و دوباره چشمانم را بستند آن ها دو شب مرا در آن لانه مخوف نگه داشتند و هر طوري که مي خواستند شکنجه مي کردند پس از آن هم مرا با دست و پا و چشم هاي بسته در جنگل هاي بين گرگان و شاهرود رها کردند که متوجه شدم خودروام نيز بدون سوئيچ در همان مکان رها شده است.

 

به هر سختي بود خودم را تا کنار جاده رساندم که خانواده اي مرا ديدند و دو روز در آن جا ماندم و به پليس گرگان شکايت کردم و بعد هم با خانواده ام در مشهد تماس گرفتم تا کليد يدک خودرو را برايم آوردند. بعد از اين ماجرا متوجه شدم که پول ها از حساب بانکي ام خارج شده است.

مالباخته که به اتهام آدم ربايي، تهديد و شکنجه، گرفتن اثر انگشت و امضا و همچنين سرقت به عنف از متهمان شکايت کرده بود ادامه داد: آنان انگشتر طلا، ساعت، گردنبند طلا، ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد و ... را نيز سرقت کردند اما من هنگامي که خودروام را تميز مي کردم يک عدد سيم کارت پيدا کردم که وقتي آن را روي گوشي نصب کردم متوجه شدم افرادي که تماس مي گيرند با فردي به نام «ش» کار دارند که اين فرد را حدود ۳ سال قبل هنگام خريد يک  آپارتمان مي شناختم با اين تماس ها فهميدم زن جواني که مرا به شمال کشور کشاند نيز به عنوان شاهد فروش منزل در محضر ثبت اسناد حضور يافته بود.

این گزارش حاکي است، با اعلام اين شکايت کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي با انجام يکسري تحقيقات فني، شناسايي و دستگيري متهمان به آدم ربايي را در دستور کار قرار دادند.

اما هنوز مدت زيادي از اين شکايت نگذشته بود که فرد ديگري شکايت مشابهي را در پليس  آگاهي مطرح کرد وي اظهار داشت: زن جواني با حيله و نيرنگ مرا به يک لانه مخوف کشاند که در آن جا چند نفر ديگر هم حضور داشتند که به شدت مرا مورد شکنجه قرار دادند و ده ها ميليون تومان نيز از من به زور پول گرفتند.

اين در حالي بود که شکايت هاي ديگر نيز با تشکيل پرونده هاي مقدماتي در پليس آگاهي مورد رسيدگي قرار گرفت که با توجه به اهميت ماجرا، کارآگاهان با دستورات قاضي عابدي تلاش هاي خود را با توجه به سرنخ هاي موجود براي دستگيري سارقان آدم ربا ادامه دادند تا اين که موفق شدند هفت عضو اين باند خطرناک را شناسايي و دستگير کنند.تعدادي از دستگيرشدگان زن و تعدادي نيز مرد بودند که در يکي از شعبه هاي دادگاه عمومي و جزايي مشهد محاکمه شدند.

رئيس دادگاه، با توجه به ارتکاب چندين فقره آدم ربايي با وسيله نقليه و سرقت هاي مقرون به آزار شاکيان و محتويات پرونده، جرم آنان را محرز دانست و آنان را به تحمل زندان هاي طويل المدت، شلاق، تبعيد و پرداخت ديه هاي سنگين به خاطر شکنجه طعمه ها محکوم کرد اما ۵ تن از متهمان به راي صادره از سوي دادگاه اعتراض کردند که اين پرونده براي رسيدگي دقيق تر به شعبه چهارم دادگاه تجديد نظر استان خراسان رضوي ارسال شد و توسط قضات با تجربه دادگاه تجديدنظر مورد بررسي قرار گرفت.

در جلسه رسيدگي به اين پرونده که با حضور نماينده دادستان و به رياست قاضي مهدي معيني برگزار شد، تجديدنظرخواهي متهمان در دستور کار قرار گرفت.

قضات دادگاه تجديدنظر پس از بررسي دقيق محتويات پرونده، گزارش هاي نيروي انتظامي و شکايت شاکيان، راي خود را درباره اين پرونده صادر کردند.

 در راي صادره که به امضاي قاضي معيني (رئيس) و قاضي اکبرزاده (مستشار دادگاه) رسيد، آمده است: در اين پرونده متهم رديف اول به لحاظ ارتکاب بزه مشارکت در يک فقره آدم ربايي و يک فقره سرقت مقرون به آزار به تحمل ۲۵ سال زندان تعزيري و ۷۴ ضربه شلاق و ۵ سال ممنوعيت اقامت در مشهد و ردمال محکوم شده است و متهمان رديف دوم و سوم به خاطر مشارکت در ۴ فقره آدم ربايي با وسيله نقليه و ۴ فقره سرقت مقرون به آزار و برقراري رابطه نامشروع، هر کدام به ۲۵ سال زندان، ۱۷۳ ضربه شلاق، پرداخت ديه و ۵ سال ممنوعيت اقامت در مشهد محکوم شده اند

 

همچنين متهم رديف چهارم نيز به خاطر شرکت در ۳ فقره آدم ربايي، ۳ فقره سرقت مقرون به آزار و ارتباط نامشروع به تحمل ۲۵ سال زندان، ۱۷۳ ضربه شلاق، رد اموال، ۵ سال ممنوعيت اقامت در مشهد و پرداخت ديه محکوم شده است و متهم رديف پنجم نيز به خاطر برقراري ارتباط نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده است که پس از بررسي هاي دقيق و اقارير اوليه متهمان مشخص شد راي مذکور وفق قانون صادر شده است و خدشه اي بر آن وارد نيست به ويژه آن که درباره برخي شاکيان علاوه بر ايراد ضرب و جرح آنان، اقدامات سخيف و غيرانساني در راستاي هتک حيثيت و کرامت آنان انجام شده است و مجرم بودن متهمان مذکور به اثبات مي رسد.

این گزارش حاکي است: در راي صادره از سوي شعبه چهارم دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي، مجازات تکميلي متهمان (منع اقامت در مشهد) به مدت ۲ سال کاهش يافته است چرا که بنا به تبصره يک ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامي، مدت مجازات تکميلي بيش از ۲ سال قانوني نيست.

بنابراين گزارش، با صدور راي دادگاه تجديدنظر که اشد مجازات هاي قانوني را براي مجرمان مذکور در نظر گرفته است، آن ها بايد سال هاي زيادي از عمر خود را پشت ميله هاي زندان سپري کنند.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------