آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

توفان تهران و کرج را در نوردید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علاوه بر این دو استان، از استان قم نیز خبر می‌رسد که وزش باد شدید همراه با گرد و غبار غلیظ شهرهای این استان را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن گونه که سازمان هواشناسی خبر می‌دهد، این وضعیت احتمالا تا فردا پیش از ظهر تداوم خواهد داشت.

از ساعاتی پیش باد شدید و وقوع توفان همراه با رگبار و رعد و برق، برخی از مناطق استان‌های البرز و تهران را درنوردید.

به گزارش «تابناک»، وقوع باد شدید باعث تشدید پدیده گرد و خاک در استان‌های تهران و البرز شد به گونه‌ای که عمق دید مستقیم به شدت کاهش پیدا کرده و در ترافیک خیابان ها اختلال به وجود آمده است.

شدت باد به حدی است که آسمان شهرهای تهران و کرج را تیره و تار کرده و ذرات معلق گرد و غبار در هوا، تنفس را برای عابران با دشواری هایی همراه کرده است و علاوه بر آن، رعد و برق های پراکنده حکایت از وقوع بارندگی قریب الوقوع دارد. هرچند از برخی مناطق تهران خبر می‌رسد که بارش باران آغاز شده است.

علاوه بر این دو استان، از استان قم نیز خبر می‌رسد که وزش باد شدید همراه با گرد و غبار غلیظ شهرهای این استان را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن گونه که سازمان هواشناسی خبر می‌دهد، این وضعیت احتمالا تا فردا پیش از ظهر تداوم خواهد داشت.

ثبت سرعت 70 کیلومتر بر ساعت برای توفان تهران
فارس به نقل از یک کارشناس سازمان هواشناسی نوشت: این توفان با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت از غرب تهران آغاز شد و هم اکنون تمام شهر تهران را فرا گرفته و دید افقی را به 50 متر کاهش داده و تا دو ساعت دیگر نیز از تهران خارج می‌شود.

این کارشناسی سازمان هواشناسی در ادامه گفت: پس از تهران این گرد و خاک به سوی سمنان حرکت می‌کند. به هموطنان هشدار داده می‌شود تا از تردد غیر ضروری در سطح شهر تهران خودداری کنند.

پیش بینی هواشناسی چه بود؟
با مراجعه به اخبار منتشر شده درباره پیش بینی سازمان هواشناسی از وضعیت هوایی امروز شهرهای کشور، درخواهیم یافت که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد در ۱۷ استان و همچنین کاهش هفت درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور از امروز تا پایان هفته خبر داده و از مسئولان استان های مختلف خواسته بود آمادگی خود را برای وقوع هر گونه بارش شدید و وقوع سیلاب یا وزش باد و توفان حفظ کنند.

این در حالی است که این سازمان روز گذشته در اخطاریه‌ای، وضعیت هوا را این گونه پیش بینی کرد و هشدار داد:

با توجه به پیش بینی رشد ابرهای جوششی و احتمال وقوع توفان تندری تابستانه، بارش شدید موقت باران در مناطقی از شمال غرب، استانهای واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور وجود دارد که می‌تواند موجب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی به شرح زیر شود:

دوشنبه 94/06/09: بعدازظهر و شب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان که در استانهای آذربایجان شرقی و غربی شدت بارش در نیمه جنوبی این استانها پیش بینی می‌شود.

سه شنبه 94/06/10: استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی ، جنوب آذربایجان غربی ،کردستان، زنجان ، قزوین ، ارتفاعات البرز در شمال استان تهران ، البرز، شمال استان سمنان ، شرق گیلان، مازندران وگلستان.

با توجه به احتمال رخداد توفان تندری و رگبار و رعدوبرق و همچنین تند باد شدید موقتی، توصیه می‌شود اقدامات زیر در نظر گرفته شود:

1-  احتیاط لازم برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل.

2- احتیاط در عبور و تردد در مناطق کوهستانی به سبب احتمال صاعقه و همچنین پیش‌بینی لازم در عبور از جاده های کوهستانی البرز به ویژه دامنه های شمال آن و جاده‌های کوهستانی شمال غرب به سبب مه غلیظ .

3- در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با تشدید باد دریای خزر مواج خواهد شد که توصیه می‌شود در این مدت  از شنا در آبهای ساحلی دریای خزر خودداری شود.

اخبار حوادث - تابناک


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------