کلاهبرداری میلیاردی به بهانه واگذاری سهام بیمارستام جم تهران/ پلیس: مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند + عکس



زن و مرد شیاد که با شگرد واگذاری سهام بیمارستان جم دست به کلاهبرداری میلیاردی از مردم زده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در اواخر سال گذشته و طرح شکایت های مشابه از سوی تعدادی از شهروندان مشخص شد که زن و شوهری تحت عنوان "فروش سهام بیمارستان جم تهران" اقدام به دریافت وجوه نقد از آنها کرده اما پس از گذشت چند ماه و بدون آنکه سهامی به مالباختگان تحویل و یا حتی اصل پول آنها را بازپس دهند ، ناگهان ناپدید شده و به این شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده اند .

پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی بخش آفتاب ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 

اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری


اظهارات مالباختگان :
مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که زن و شوهری جوان بنام های "زهره" و "محسن" با طرح ادعای این مطلب  که کارمند بیمارستان جم تهران بوده و به این واسطه قادر به واگذاری سهام بیمارستان برای سایر افراد هستند ، از هر کدام از مالباختگان وجوهی چند ده میلیون تومانی دریافت و بعضا چندین ماه نیز مبالغی را تحت عنوان سود سهام به آنها پرداخت و پس از آن متواری شده اند .

یکی از مالباختگان که شکایت اولیه اش در کلانتری 171 مصطفی خمینی مطرح و به مرجع قضایی ارسال شده بود ، پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت : " از طریق اطرافیان و بچه محل های منطقه مرتضی گرد اطلاع پیدا کردم که دو نفر از اهالی ساکن در منطقه که گویا پرسنل بیمارستان جم تهران هستند ، برای تعدادی از اهالی اقدام به خرید سهام بیمارستان نموده و طی چندین ماه نیز مبالغ قابل قبولی را نیز تحت عنوان سود سرمایه گذاری به آنها پرداخت کرده اند ؛ از طریق یکی از دوستان که او نیز پس انداز خود را در قالب خرید سهام در اختیار این زن و شوهر قرار داده و طی یک سال گذشته نیز سود خوبی به او پرداخت شده بود ، به این زن و شوهر معرفی شدم . با اصرار بنده آنها قبول کردند تا بنده نیز به عنوان سهام گذار اقدام به سرمایه گذاری نمایم ؛ با توجه به اطلاعاتی که در خصوص سابقه و بویژه شهرت بیمارستان جم تهران پیدا کرده و تصور می کردم که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم شده ، اقدام به پرداخت مبلغ 107 میلیون تومان به این زن و شوهر کردم ؛ پس از مدتی وعده و وعیـد ، مبالغی تحت عنوان سود به من پرداخت شد اما پس از چند ماه ناگهان این دو نفر ناپدید شدند و هیچ کس از آنها اطلاعی نداشت " . 

تحقیقات پلیسی :
کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به بیمارستان جم تهران و بررسی سوابق پرسنل آن اطمینان پیدا کردند که محسن . ر ( متولد 1364 ) و زهره . ی ( متولد 1367 ) ، هیچکدام دارای سابقه استخدام و یا اشتغال در بیمارستان جم تهران را نداشته و آنها تنها با استفاده از عنوان بیمارستان اقدام به کلاهبرداری از دهها مالباخته کرده اند .

در ادامه ، کارآگاهان با شناسایی محل های سکونت محسن و زهره در منطقه مرتضی گرد به تحقیق از اعضای خانواده این دو نفر پرداخته اما آنها مدعی شدند که هیچ ارتباط و یا اطلاعی از محسن و زهره ندارد .

اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری متهمین در دستور کار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار داشت تا نهایتا مخفیگاه آنها در منطقه شهرری شناسایی و پس از اطمینان از حضور این زن و شوهر ، هر دو نفر آنها را دستگیر ، به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کرددند که هر دو متهم صراحتا به کلاهبرداری از مالباختگان اعتراف کردند .

اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری


سرهنگ کارآگاه حسـین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " دو متهم پرونده در قالب خرید سهام سرمایه گذاری در بیمارستان جم تهران اقدام به دریافت چند میلیارد تومان از مالباختگان کرده اند " . 

سرهنگ حسین زارع با اشاره به مدت یک ساله ی فعالیت متقلبانه متهمین عنوان داشت : "در طول بیش از یک سال  متهمین پس از دریافت وجوه نقد چند ده میلیون تومانی از مالباختگان ، با انجام مانورهای متقلبانه قسمتی از اصل پول مالباختگان را در قالب پرداخت سود سرمایه گذاری به آنها بازپس می دادند تا به این شیوه و شگرد اقدام به فریب سایر افراد کرده و از سوی دیگر نیز مانع از طرح شکایت توسط شکات پرونده شوند " .

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر گفت : " متهمین با بدست آوردن بیش از دو میلیارد تومان ، در اواخر سال گذشته متواری شدند که خوشبختانه با انجام اقدامات گسترده پلیسی ، دستگیر و صراحتا به اقدامات کلاهبرداری خود اعتراف کردند ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و تحت عنوان واگذاری سهام بیمارستان جم تهران مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه نمایند " .


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------