جزییات درگیری مرگبار در خاوران/ قاتل متواری دستگیر شد



چشم در چشم شدن در خیابان خاوران منجر به درگیری و قتل یک جوان ۲۳ ساله شد. قاتل فراری که بعد از وقوع حادثه به یکی از شهرهای شمالی فرار کرده بود شناسایی و دستگیر شد. 

به گزارش مهر، ۲۶ اردیبهشت امسال، یک درگیری دسته جمعی در خیابان خاوران، ۱۰ متری شهید محمودی به کلانتری ۱۳۲ نبرد اعلام شد.

 

  اخبارحوادث,خبرهای حوادث,حوادث روز

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد درگیری مابین دو گروه از جوانان ساکن خیابان محمودی آغاز و در آن جوانی به نام مهدی از ناحیه گردن مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته است.

 

پنج روز بعد به کلانتری ۱۳۲ نبرد اعلام شد که با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت ضربه وارده به ناحیه حیاتی گردن، مهدی ۲۳ ساله جان باخته است.

 

با تشکیل پرونده با موضوع قتل  عمـد، پرونده با صدور عدم صلاحیت از شعبه ۱۲ دادیاری ناحیه ۱۴ تهران به دادسرای امور جنایی صادر و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیسآگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

در تحقیقات میدانی از محل درگیری مشخص شد درگیری مابین دو برادر به نام های رضا ۲۲ ساله، جواد ۲۴ ساله و یکی از دوستانشان به نام مسعود ۲۳ ساله با گروهی دیگر از جوانان ساکن خیابان محمودی آغاز و طی درگیری، رضا با ضربه چاقو مقتول را از ناحیه گردن مجروح کرده است.

 

برابر تحقیقات بعمل آمده، مقتول بهمراه دوستانش در بیشتر شب ها مقابل ساختمان محل سکونت دو برادر رضا و جواد تجمع می کردند و همین موضوع زمینه اعتراض و نهایتا اختلاف دو برادر با مقتول و دوستان وی را ایجاد کرده بود.

 

با شناسایی رضا به عنوان فرد ضارب و متهم اصلی پرونده از طریق اظهارات شاهدان صحنه درگیری، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت؛ کارآگاهان در مراجعت به محل سکونت رضا اطلاع پیدا کردند که او از همان شب درگیری از محل سکونتش متورای شده است.

 

در شرایطی که خانواده ی وی مدعی بی اطلاعی از مخفیگاه وی بودند، کارآگاهان اداره دهم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که رضا مدتی از تهران به یکی از شهرهای شمالی کشور متواری و در آنجا مخفی بوده و به تازگی به تهران بازگشته و در خانه یکی از بستگان نزدیک خود در خاوران، هاشم آباد مخفی شده است.

 

کارآگاهان اداره دهم آگاهی با اطمینان از حضور رضا در داخل مخفیگاهش، در روز سوم تیرماه موفق به دستگیری وی شده و او را به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

 

رضا پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتا عنوان داشت که شب جنایت بهمراه برادر و مسعود، پس از شرب خمر به محل سکونتشان در ۱۰ متری شهید محمودی مراجعت کرده بودند که در ادامه و پس از چشم تو چشم شدن با مقتول و دوستانش با آن ها درگیر شدند.

 

رضا در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: بهمراه برادرم و یکی از دوستان خود به نام مسعود به خانه آمدیم که مثل هر شب ، تعدادی از جوانان محل در مقابل خانه ی ما ایستاده بودند؛ در زمان ورود به خانه موضوعی پیش نیامد و هر سه نفرمان وارد خانه شده و به داخل بالکن رفتیم؛ داخل بالکن ایستاده بودیم که با مقتول و دوستانش چشم و تو چشم شدیم و از آنجا درگیری لفظی مابین ما و آن ها آغاز شد؛ به قصد درگیری از بالکن بیرون آمده و قصد خارج شدن از خانه را داشتیم که من چاقویی را از داخل آشپزخانه  برداشته و به همراه برادر و و مسعود از خانه خارج شدیم؛ درگیری شروع شد و من در یک لحظه با چاقوی آشپرخانه ضربه ای به سمت مقتول پرتاب کردم که چاقو به داخل گردنش رفت و من نیز چاقو را در همان وضعیت رها کرده و به سرعت از محل فرار کردیم.

 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبربه خبرنگلر مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به درگیری منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------