حبس، مجازات مادر و پسری که پدر خانواده را کشتند



زن جوان و پسرش که متهم هستند پدر خانواده را به خاطر خیانت به قتل رسانده‌اند، به حبس محکوم شدند. 

به گزارش شرق، ٣١ مرداد ٩٢ جسد مردی در بیابان‌های ورامین پیدا شد و مأموران تحقیقات خود را در‌این‌باره آغاز کردند. با مشخص‌شدن هویت جسد، پلیس همان ابتدا به نرگس، همسر این مرد، مشکوک شدند و او را مورد بازجویی قرار دادند.

 

نرگس ابتدا منکر قتل همسرش شد؛ اما با توجه به تحقیقاتی که مأموران انجام دادند و مدارکی که به دست آمد، مشخص شد مقتول با زنی رابطه پنهانی داشته‌ است و همین امر هم باعث اختلاف بین او و همسرش شده‌ است. به‌این‌ترتیب ظن مأموران نسبت به نرگس بیشتر شد و او به اتهام قتل بازداشت شد و به مأموران گفت: مدتی قبل متوجه روابط پنهانی شوهرم با زنی دیگر شدم. همسرم همیشه من و فرزندانم را آزار و اذیت می‌کرد.

 

شب حادثه با همسرم درگیر شدم و نزدیک صبح، همراه با پسر ١٥ساله‌ام مجید و دختر ١٩ساله‌ام ساناز شوهرم را با چاقو به قتل رساندیم؛ اما در ادامه تحقیقات، مجید مدعی شد او مرتکب قتل شده ‌است و خواهر و مادرش بی‌گناه هستند. به‌این‌ترتیب با توجه به مدارک موجود در پرونده کیفرخواستی علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧١ وقت دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در اولین جلسه رسیدگی، نرگس برخلاف اعترافات قبلی‌اش خود را بی‌گناه دانست و قتل را گردن پسرش انداخت و گفت: درست است با همسرم اختلاف داشتم؛ اما هرگز نمی‌خواستم او را به قتل برسانم.

 

پسرم به‌تنهایی شوهرم را به قتل رساند؛ اما من به خاطر نجات پسرم قتل را گردن گرفتم. سپس مجید در جایگاه ایستاد و بار دیگر قتل را پذیرفت. ساناز نیز اظهارات قبلی خود را مطرح کرد و گفت من در کشتن پدرم نقشی نداشتم؛ اما قضات دادگاه، نرگس را قاتل دانسته و او را به قصاص و مجید و ساناز را به حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. این احکام در دیوان عالی کشور پذیرفته نشد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی فرستاده شد.

 

در این جلسه که هفته گذشته برگزار شد، مجید در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: آن شب پدرم برای رفتن به سر کار از خواب بیدار شد؛ اما هنگام خروج از خانه، در را محکم به هم کوبید. از این کارش خیلی عصبانی شدم. می‌خواستم او را بترسانم، برای همین از آشپزخانه چاقو برداشتم. من ماهیت قتل را درک نمی‌کردم و نمی‌دانم چه شد که هشت ضربه به پدرم زدم. من به‌تنهایی مرتکب قتل شدم و به مادر و خواهرم پیشنهاد دادم هر سه نفری قتل را گردن بگیریم. در پایان قضات ساناز را تبرئه کردند و با توجه به اینکه او ولی‌دم محسوب می‌شد و اعلام رضایت کرده ‌بود؛ نرگس به ١٠ سال حبس و مجید به پرداخت دیه و ١٠ سال حبس محکوم شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------