محاکمه دزد مسلح بانک‌های تهران به اتهام محاربه



مرد میانسالی که با چهره گریم شده به چهار بانک تهران دستبرد زده بود، دیروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. 

به گزارش جام‌جم، سارق میانسال ساعت یک بعدازظهر 18 اسفند سال گذشته درحالی که سلاحی به دست داشت، با چهره گریم شده خودش را به جای یک پیرمرد جا زد و وارد بانک ایران‌ زمین در خیابان شریعتی شد. او با تهدید افراد حاضر در آنجا پنج میلیون تومان دزدید و فرار کرد. متهم در حال فرار بود که کلاه‌گیس وی روی زمین افتاد و در همان حوالی توسط ماموران گشت پلیس خلع سلاح و بازداشت شد.

 

پس از دستگیری وی، ماموران اطلاعاتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد او در طول یک سال گذشته به شیوه‌ای مشابه به سه بانک دیگر در محله‌های تهران دستبرد زده و مسلحانه پول از آنجا به سرقت برده است.

 

با مشخص شدن این موضوع، ماموران به تحقیق از دزد مسلح بازداشت شده پرداختند، اما او فقط دزدی از بانک شعبه ایران‌زمین در خیابان شریعتی را پذیرفت و دستبرد به سه بانک دیگر را منکر شد.

 

این در حالی بود که با توجه به انکار سه فقره دزدی بانک، شواهدی که پلیس به‌دست آورده بود، شهادت کارکنان و مدیران سه بانکی که مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفته بود و فیلم دوربین‌های مداربسته که نحوه دزدی متهم را ثبت کرده بودند، همگی حکایت از این موضوع داشت که متهم دست به این سرقت‌های سریالی و مشابه زده است. همچنین تحقیقات پلیسی نشان می‌داد متهم یکی از پاهایش کمی مشکل داشته که در هر چهار تصویر این موضوع ثبت شده است.

 

پس از آخرین دفاع از متهم به اتهام دزدی مسلحانه از چهار بانک در تهران، پرونده از مصادیق محاربه شناخته شده و به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد. سارق مسلح بانک‌های تهران دیروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران پای میز محاکمه رفت. کارکنان بانک‌ها که شاهد دزدی مسلحانه متهم بودند، به تشریح ماجرا پرداختند و مرد زندانی را به عنوان همان سارق مسلح معرفی کردند. این در حالی بود که متهم پرونده اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد. بزودی حکم قضایی درباره این دزد مسلح صادر خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------