قتل زن سالخورده به خاطر 50 هزار تومان



مرد افغان که زن سالخورده را به‌خاطر 50 هزار تومان به قتل رسانده بود، با رای دادگاه به قصاص محکوم شد. 

به گزارش جام‌جم، 12 فروردین 95، پلیس دماوند از قتل زنی 70 ساله در خانه‌اش باخبر شد. عامل قتل، دست و پای اکرم را بسته و پس از خفه کردنش مقادیری طلای او را هم به سرقت برده بود. کارآگاهان پرینت تماس‌های مقتول را بررسی کردند و ردپای مردی افغان به نام رحمان را به‌دست آوردند. او تحت‌تعقیب قرار گرفت و پس از چند روز به دام پلیس افتاد.

 

رحمان در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «اکرم را از قبل می‌شناختم. روز حادثه در خانه‌اش قرار ملاقات گذاشتم اما وقتی آنجا رفتم به‌خاطر 50 هزار تومان با هم درگیر شدیم و خفه‌اش کردم. سپس دست و پایش را بستم و سراغ طلاهایش رفتم. آنها را دزدیدم اما چند روز بعد از سوی پلیس دستگیر شدم.»

 

با ثبت این اعترافات، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی قرار گرفت. صبح دیروز، از پنج فرزند مقتول، دو نفر درخواست قصاص کردند و بقیه دیه خواستند سپس متهم در جایگاه ایستاد و با انکار اعترافات قبلی‌اش گفت: «من هیچ قتلی مرتکب نشده‌ام. من خودم زن و بچه دارم، چرا باید با اکرم بوده باشم؟ روز حادثه پنج نفر از دوستانم می‌خواستند به خانه او بروند اما چون شماره‌اش را نداشتند با تلفن همراه من تماس گرفتند و قرار گذاشتند. من با آنها تا نزدیکی خانه اکرم رفتم، اما وقتی فهمیدم نیت بدی دارند، داخل نرفتم و راهم را جدا کردم.»

 

رحمان در آخرین دفاع خود نیز بار دیگر اظهار بی‌گناهی کرد و گفت: «من دو فرزند دارم و اعترافات قبلی‌ام تحت‌فشار بود.»

 

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم قتل عمد به قصاص و به جرم سرقت طلا به 10 سال حبس محکوم کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------