قتل با ادعای دفاع از آبرو



«من از آبرویم دفاع کردم؛ مقتول در 16 سالگی مرا مورد آزار قرار داده بود.» این آخرین دفاع پسری نوجوان است که پس از قتل سعی کرد جسد را مخفی کند تا هویت مقتول ناشناس باقی بماند. 

به گزارش جام‌جم، 8 خرداد 95، پلیس رباط کریم جسد بدون سر مردی 28 ساله را داخل یک دستگاه پراید در حاشیه جاده پیدا کرد. حدود 30 متر دورتر از محل کشف جسد، چاهی وجود داشت که پس از بررسی، سر مقتول نیز از آن بیرون کشیده شد. با شناسایی هویت مقتول به نام داوود کارآگاهان به محل کار او در یک کشتارگاه رفتند و پسری 17 ساله را که آخرین بار با مقتول تماس داشت، دستگیر کردند. رحمان در همان بازجویی‌های ابتدایی به قتل اعتراف و انگیزه خود را مسائل اخلاقی اعلام کرد.

 

با صدور کیفرخواست قتل عمد، پرونده در اختیار شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی بابایی قرار گرفت. صبح دیروز، در ابتدای محاکمه، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.

 

سپس رحمان در جایگاه ایستاد و گفت: «از 13 سالگی به دلیل بیماری و ناتوانی پدرم، ترک تحصیل کردم و در یک کشتارگاه مشغول کار شدم. داوود هم کارگر آنجا بود. یک روز از من خواست سوار خودرویش شوم. قبول کردم اما او یک نوشیدنی به من داد که با خوردنش از حال رفتم. به هوش که آمدم، داوود گفت مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و با تلفن همراهش از این کار فیلم گرفته است.»

 

متهم درباره قتل نیز گفت: «روز حادثه برای پس گرفتن فیلم با داوود قرار گذاشتم. وقتی سوار خودرویش شدم گفت به صندلی جلو بیا اما مخالفت کردم. می‌خواستم تلفن‌همراهش را بردارم و فرار کنم اما تلفنی آنجا نبود. در جیبم چاقو داشتم. آمدم به پشت سر داوود ضربه بزنم اما کمی جابه‌جا شد و چاقو به شاهرگش خورد.»

 

پسر 17 ساله افزود: «داوود پس از چاقو خوردن فوت کرد. دستم را روی قلبش گذاشتم اما ضربان نداشت. برای این که لو نروم و کسی او را شناسایی نکند، سرش را بریدم و در چاهی که 30 متر دورتر قرار داشت، انداختم.»

 

سپس وکیل متهم با تاکید بر دفاع مشروع و عدم رشد و کمال عقلی رحمان، گفت: «در بررسی‌های پلیس، فیلم آزار و اذیت پیدا نشد لذا این که چرا مقتول مساله گرفتن فیلم را عنوان کرده بود، مشخص نیست.»

 

در ادامه، متهم برای آخرین دفاع گفت: «من نمی‌دانستم مجازات قتل، قصاص است. فکر می‌کردم فقط زندان دارد. هدف من دفاع از آبرویم بود. الان در کانون اصلاح و تربیت قرآن می‌خوانم و آرایشگری یاد گرفته‌ام. از اولیای‌دم تقاضای بخشش دارم.» در پایان دادگاه، قضات وارد شور شدند تا درباره پرونده تصمیم‌گیری کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------