حمله باند دزدان خانوادگی به کامیونها و وانت ها/گروگانگیری راننده و سرقت بار



23شهریور امسال مردی به کلانتری 179تهران رفت و مدعی شد که در دام راهزنان جاده‌ای گرفتار شده است.

همشهری نوشت: وي گفت: حدود ساعت 1:30بامداد بيش از 50تخته فرش را بار نيسان كردم و از كاشان به سمت آمل راه افتادم. حدود ساعت 4بامداد بود كه در تهران حوالي سه‌راه تهرانپارس، توقف كردم تا كمي استراحت كنم. در حال نوشيدن چاي بودم كه ناگهان 3نفر از سمت راننده و 3نفر از سمت شاگرد به داخل خودرو حمله‌ور شدند. آنها بين 20تا 30سال سن داشتند و چوب و چاقو همراهشان بود. يكي از آنها دستش را دور گردن من انداخت و قصد خفه كردنم را داشت.

 

نفر دوم هم اسپري فلفل به‌صورت و چشمانم پاشيد. وي ادامه داد: آنها مرا از ماشين پياده كردند و با زور و تهديد به داخل يك دستگاه خودروي پژو 405بردند و اقدام به بستن دست و پا و چشمانم كردند. دقايقي با همان وضعيت در حركت بوديم تا اينكه مرا از ماشين به بيرون انداختند. ‌به سختي توانستم دست و پايم را باز كنم و آنجا بود كه متوجه شدم در بيابان‌هاي اطراف واوان هستم.

 

  باند خانوادگي

با اعلام اين شكايت، پرونده‌اي نزد قاضي سهرابي، بازپرس شعبه نهم دادسراي جنايي تهران تشكيل شد و با دستور وي گروهي از كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران مأمور شدند تا اعضاي اين گروه خشن را به دام بيندازند. تيم تحقيق در نخستين اقدام با كمك مالباخته به چهره نگاري متهمان پرداخت و با انجام بررسي‌ها مشخص شد كه يكي از سارقان از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌اي است. متهم 32ساله صالح نام داشت كه از سال 85تاكنون، 15بار به اتهام جرايم مختلف به‌ويژه سرقت دستگير شده و به زندان رفته بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه برادر وي نيز در پرونده ديگري به اتهام سرقت خشن محموله‌ها دستگيرشده و در زندان به سر مي‌برد. بررسي‌ها ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان پي بردند صالح اين‌بار با همدستي 2نفر از برادران ديگرش و 3نفر از بستگان نزديك خود، گروه جديدي تشكيل داده و دست به سرقت محموله‌هاي نيسان و كاميون مي‌زنند.

 

در ادامه معلوم شد كه سرقت مشابه ديگري نيز رخ داده و اعضاي اين باند با ربودن راننده يك دستگاه كاميون، بار آن را كه 11تن برنج بوده سرقت كرده‌اند. راننده كاميون در توضيح ماجرا گفت: در اتوبان شهيدياسيني در حال حركت بودم كه يك دستگاه خودروي پژو 405سد راهم شد. سرنشينان آن با چاقو و قمه به سمتم هجوم آوردند و مرا به داخل خودروي پژو منتقل كردند. آنها دست و پاهايم را بستند و پس از ساعتي چرخيدن در خيابان، مرا در اسلامشهر به بيرون از ماشين انداخته و كاميون را به همراه بارش سرقت كردند.

 

تلاش كارآگاهان سرانجام به شناسايي مخفيگاه تمامي اعضاي اين گروه خشن در شهرستان‌هاي بهارستان، رباط كريم، اسلامشهر، گلستان و شهريار منجر شد و مأموران ساعت 5بامداد دوشنبه 20آذر‌ماه در چند عمليات همزمان، ‌متهمان را به دام انداختند. در بازرسي از مخفيگاه‌هاي آنها به‌ويژه انباري متروكه در منطقه خيرآباد شهرستان اسلامشهر، قسمتي از اموال مسروقه ازجمله لاستيك خودروهاي سنگين، برنج، احشام، آهن آلات و... كشف شد.

 

متهمان در بازجويي‌ها به مسروقه بودن تمامي اموال مكشوفه اعتراف كردند و گفتند كه در ورودي و خروجي شهر تهران به‌ويژه در اتوبان آزادگان، ياسيني، رجايي و همچنين محدوده مناطق فرديس، جاجرود، چيتگر، خاورشهر و... دست به سرقت‌هاي سريالي مي‌زدند.به گفته سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران، تحقيقات در اين پرونده براي شناسايي شاكيان احتمالي ديگر ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------