ربودن کاربر سایت دیوار به بهانه خرید خودرو



  اخبارحوادث,خبرهای  حوادث , سایت دیوار

سارقانی که با تشکیل باند سرقت، فروشنده خودروی اپتیما را که آگهی در سایت دیوار درج کرده بود، ربوده بودند، دستگیر شدند. 

به گزارش ایسنا، در تاریخ 14 آبان ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 147 گلبرگ به مأموران اعلام‌کرد که چند نفر به بهانه خرید خودروی سواری‌اش اقدام به ربودن او کرده و در نهایت خودرویش را ربوده‌اند. در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف توأم با آدم‌ربایی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت و شاکی پرونده با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای فروش یک دستگاه خودرو اپتیما به مبلغ 170 میلیون تومان ، اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بودم، در تاریخ 30 مهرماه و طی تماس تلفنی دو جوان به عنوان خریدار برای بازدید خودرو به درمنزل بنده در خیابان گلبرگ آمده و ماشین را بازدید کردند.

 

شاکی ادامه داد: مدتی از این افراد خبری نشد تا اینکه در تاریخ چهاردهم آبان ماه مجددا همان دو نفر، این‌بار به بهانه خرید به در منزل آمده و برای تنظیم قولنامه به داخل پارکینگ ساختمان آمدند. در پارکینگ بودیم که ناگهان آنها به من حمله‌ور شدند و با تهدید چاقو و شوکر مرا به صندوق عقب خودرو انداخته و از ساختمان خارج شدند. آنها پس از طی مسافتی ، نهایتا مرا در اتوبان شهید یاسینی از ماشین به بیرون پرتاب کرده و با سرقت خودرو از محل دور شدند.

 

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی یک فقره سرقت مشابه ناموفق در منطقه تهرانپارس شدند .

 

همزمان با رسیدگی به این پرونده، فردی دیگر که سارقان با همین شیوه قصد سرقت خودروی اپتیمای او را نیز داشتند به پلیس مراجعه و اعلام کرد که با کمک همکارانش این افراد در هدف خود ناکام مانده و پابه فرار گذاشتند، این فرد  که پس از طرح شکایت اولیه نسبت به پیگیری شکایت خود در دادسرا اقدام نکرده بود ، در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که مغازه اش مجهز به دوربین مداربسته است و صحنه زمان سرقت را نیز در اختیار دارد که بلافاصله تصاویر لحظه سرقت مورد بازبینی قرار گرفت و شاکی پرونده سرقت خودرو اپتیما در خیابان گلبرگ ، پس از مشاهده تصاویر سارقان صراحتا آنها را مورد شناسایی قرار داد .

 

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از سارقان و انجام اقدامات ویژه پلیسی ، سرانجام موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت‌های خشن به نام علیرضا . ج  25 ساله  شدند که آخرین بار به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود .

 

در این راستا مخفیگاه علیرضا در منطقه اتابک، خیابان منصور شناسایی و تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت تا نهایتا پس از رؤیت خودروی مسروقه در محل ، علیرضا در ساعت 21 روز گذشته دستگیر شد و در همان لحظه دستگیری صراحتا به مشارکت در سرقت خودرو اعتراف و اعلام کرد که طراح اصلی سرقت شوهرخاله اش به نام جلال . ب 45 ساله  بوده و سرقت را با همراهی یکی دیگر از دوستانش به نام مسعود24 ساله انجام داده است که مسعود نیز پس از شناسایی ، در همان منطقه اتابک دستگیر و به سرقت به عنف خودرو اپتیما همراه با آدم ربایی اعتراف و اظهارات علیرضا در خصوص نقش جلال . ب را در این سرقت تأیید کرد .

 

با معرفی جلال به عنوان سرکرده گروه ، بلافاصله سوابقش مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که او از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب دستگاه قضایی است. سرانجام با شناسایی مخفیگاه جلال در منطقه تهرانپارس، بلوار پروین ، او نیز در ساعت یک بامداد امروز دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

 

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : متهمان در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت همراه با آدم ربایی یک دستگاه اپتیما در منطقه گلبرگ و همچنین سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس اعتراف کرده و هر دو شاکی پرونده نیز پس از مواجهه حضوری ، صراحتا متهمان را مورد شناسایی دقیق خود قرار دادند.

 

افراسیابی افزود: متهمان برای تحقیقات و صدور قرار قانونی ، به دادسرای ناحیه 27 اعزام و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------