جزئیات چاقوخوردن دختر2ساله بندرعباسی توسط پدر معتادش/ او شیشه ای نیست، روانی است



«یسری»، دخترک ۲ ساله‌ بندرعباسی که هدف ضربات چاقوی پدر معتادش قرار گرفته، پس از چند عمل جراحی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده و در شرایط وخیمی به‌سر می‌برد.

ایران نوشت:دختر کوچولو روز 26 آذر، زمانی که مادرش برای انجام کاری از خانه خارج شده بود برای ساعتی با پدرش در خانه تنها ماند. اما زن جوان به محض بازگشت، ناگهان با پیکر خونین فرزندش روبه‌رو شد.

 

این زن بلافاصله با چشمانی اشکبار با اورژانس و پلیس تماس گرفت. دقایقی بعد هم دختر کوچولو از سوی امدادگران برای درمان به بیمارستان فاطمه الزهرا شهرستان حاجی‌آباد منتقل شد.

 

پزشکان نیز پس از معاینات لازم دریافتند علاوه‌ بر جراحت‌های شدید و بریده شدن قسمت‌هایی از بدن دخترک، ضربات مهلکی نیز به شکم و پای او وارد شده است.پس از درمان‌های مقدماتی، بلافاصله «یسری» به بیمارستانی در مرکز استان اعزام شد و پدرش نیز پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت. او هم مدعی شد پس ازمصرف ماده مخدر «شیشه» از حالت عادی خارج شده و به خاطر توهم شدید، ناخواسته با چاقو به جان فرزند خردسالش افتاده است.

 

به دنبال اعلام این خبر و بازتاب‌های گسترده‌اش در رسانه‌ها و فضای مجازی، بلافاصله دادستانی شهرستان حاجی آباد نیز برای پیگیری فوری پرونده وارد عمل شد. در حال حاضر نیز متهم تحت بازجویی‌های فنی قرار دارد.

 

شرایط وخیم «یسری»

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دیروز با اشاره به اینکه کودک مجروح هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری است، گفت: «در بررسی‌های تخصصی تیم پزشکی مشخص شد دختربچه از ناحیه شکم با جسم برنده به‌شدت مجروح شده که پس از اعزام به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، درمان تخصصی‌اش در دستور کار قرار گرفت.»

به گفته دکتر فاطمه نوروزیان، کودک پس از ایجاد جراحت شدید از سوی پدرش، با مشکلات تنفسی و خونریزی شدید به بیمارستان حاجی‌آباد منتقل شد که پس از جراحی و به‌دلیل شدت جراحات و نیاز به اقدامات درمانی بیشتر، به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال یافت.

 

وی با اشاره به اینکه پزشکان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به‌سرعت جراحی روده و شکم وی را در دستور کار قرار دادند گفت: با توجه به آسیب شدید ناشی از خونریزی و کمبود اکسیژن مغز به مدت طولانی، سطح هوشیاری کودک همچنان روی پنج قرار دارد که باید گفت متأسفانه اوضاع جسمی مناسبی ندارد.نوروزیان با اشاره به اینکه در حال حاضر دختربچه در بخش «آی سی یو» بیمارستان کودکان تحت مراقب‌های ویژه قرارداد خاطرنشان کرد: بخشی از روده باریک کودک پاره شده بود و خونریزی شدید داخلی داشت و در حال حاضر با پایان مراحل جراحی، کودک با دستگاه تنفس بستری است.

 

بیماری روانی پدر «یسری»

معاون شبکه بهداشت و درمان حاجی‌آباد نیز در این باره گفت: «یسری» کوچولو قربانی اعتیاد و بیماری روحی پدر معتادش شده است.عباس سالاری اظهار داشت: کودک دوساله در وضعیت خوبی بسر نمی‌برد و پدرش نیز در بازداشت بسر می‌برد.با پیگیری‌های انجام‌ گرفته مشخص شد پدر «یسری» سابقه بیماری روانی داشته که بارها در بیمارستان سیرجان بستری‌ بوده و تحت درمان قرار گرفته است. ضمن اینکه از انواع مختلف مواد مخدر نیز استفاده کرده است.

 

دکتر حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران» ضمن تکذیب به سیخ کشیده شدن گوشت بدن دختربچه گفت: متأسفانه اخبار کذبی در خصوص «یسری»، دختربچه دوساله هرمزگانی در فضای مجازی منتشر شده که از اساس کذب است. ماجرا به این صورت بوده که مادر دختربچه به قصد گرفتن دارو برای فرزند بزرگتر از خانه خارج شده که پدر خانواده به خاطر مشکلات روانی ابتدا فرزند بزرگتر را کتک زده وبعد هم با چاقو به جان دختربچه دو ساله‌اش افتاده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: همان‌طور که اشاره کردم پدر این دختربچه بیماری روانی داشته و به‌دلیل همین بیماری چندبار هم در بیمارستان‌های کرمان و بندرعباس بستری شده است. ضمن اینکه مصرف‌کننده مواد روانگردان شیشه نبوده و تنها تریاک مصرف می‌کرده است.دکتر اسدبیگی گفت: پدر و مادر یسری دخترعمه و پسر دایی هستند و به خاطر مشکلات روانی مرد، مادر این دختربچه، دو سال قبل و درست زمانی که یسری را باردار بود تقاضای طلاق کرده بود اما با وساطت اقوام طلاق صورت نگرفت.

 

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور در خصوص وضعیت فعلی «یسری» هم گفت: متأسفانه میزان جراحت‌ها به حدی بوده که روده کوچک این دختربچه از بدنش خارج شده و به خاطر خونریزی زیاد، سطح هوشیاری‌اش تا حد زیادی کاهش یافته است. همکاران ما در اورژانس اجتماعی بندرعباس نیز به طور ویژه پیگیر قضیه هستند و ان‌شاءالله پس از بهبودی دختربچه، روند مشاوره و درمان یسری را پیگیری خواهیم کرد. ضمن آنکه همکاران ما به مسئولان بیمارستان تأکید کرده‌اند که در صورت ترخیص کودک، موضوع را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم ارتباط بیشتری با دختربچه و خانواده‌اش داشته باشیم.

 

 اسدبیگی در پایان گفت: پدر دختربچه از سوی مأموران انتظامی دستگیر شده است و ما پیگیر آن هستیم که پس از درمان، وضعیت سرپرستی آینده یسری را روشن کنیم، چرا که ممکن است سرپرستی وی پس از بهبودی‌اش به بهزیستی استان سپرده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------