زن جوان با پرتاب دختر و پسر خردسالش از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری، به زندگی خودش هم پایان داد



  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

دخترک ١٠ساله تنها بازمانده این ماجرای تلخ است که در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد 

 به گزارش شهروند؛ همه چیز در چند ثانیه اتفاق افتاد. لحظه هولناک سقوط یک مادر و دو فرزندش، درست چند ثانیه پس از شنیده‌شدن صدای فریادهای دخترک ١٠ساله به وقوع پیوست. ساکنان خیابان بسیج در رضوانشهر استان گیلان، پس از شنیدن فریاد‌های این دختر بچه که به مادرش التماس می‌کرد او را پرتاب نکند، بلافاصله در مقابل در مجتمع تجاری جمع شدند. مردم تا بخواهند متوجه ماجرا شوند، دختربچه‌ای را دیدند که با فریاد از طبقه پنجم مجتمع تجاری به پایین پرت شد. به فاصله چند ثانیه نوزاد کوچکی نیز روی زمین افتاد و حالا نوبت به مادر این دو فرزند رسیده بود. زن جوان نیز آخرین قربانی این ماجرای تلخ و مرموز بود. او خودش را هم در مقابل چشم مردم به پایین پرتاب کرد تا راز این قتل و خودکشی در ‌هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. مادر و پسرکوچک جان باختند و دخترک اما زنده ماند.

 

صحنه قتل‌عام و خودکشی

ساعت ١١صبح دیروز بود که ماجرای غم‌انگیز در خیابان بسیج رضوانشهر رخ داد. زن ٤٠ساله به همراه پسربچه ٥ماهه و دختر ١٠ساله‌اش وارد مجتمع تجاری تازه‌تأسیس شد. مجتمعی که خالی از سکنه بود و هنوز کسی در آن‌جا مشغول به کار نشده بود.

 

او با بچه‌هایش به طبقه بالا رفت. پشت پنجره طبقه پنجم ایستاد و در این لحظه بود که دختربچه فریادزنان التماس کرد تا مادرش او را به پایین پرت نکند. گریه می‌کرد و می‌گفت: «مامان تورو خدا مرا پرت نکن.» اما التماس‌هایش نتوانست دل مادر را به رحم بیاورد. این دختربچه از پنجره به پایین پرت شد. همان لحظه برادر کوچکش هم از سوی مادرش پرت شد و بعد از آن زن جوان خودش را هم انداخت. مادر و پسر غرق به خون روی زمین افتادند، دخترک اما به جای این‌که روی زمین بیفتد، روی سقف یک خودروی سمند که مقابل مجتمع پارک بود، افتاد. او هنوز نفس می‌کشید. برادرش هم گویا زنده بود، اما مادرشان در دم جان باخته بود.

 

مرگ مادر و پسر

خیلی زود پلیس و اورژانس در جریان ماجرا قرار گرفتند. آنها راهی محل حادثه شدند و دو فرزند خردسال را به بیمارستان منتقل کردند. جسد زن جوان هم به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات پلیسی روی این پرونده درحالی رخ داد که از بیمارستان خبر رسید، پسربچه ٥ماهه نیز جان باخته است. تنها بازمانده این حادثه دردناک دختربچه ١٠ساله بود که اقدامات پزشکی برای نجات جان وی همچنان ادامه داشت. گویا این دختربچه روی سقف یک خودروی سمند افتاده بود و برای همین زنده ماند.

 

شاهدان ماجرا

این درحالی بود که هرکس یک چیزی درباره علت و جزییات این حادثه بیان می‌کرد. یکی از ساکنان خیابان بسیج که درست روبه‌روی همان پاساژ مغازه دارد، درباره آنچه دیده است، به «شهروند» می‌گوید: «تقریبا ساعت ١١ بود. در مغازه‌ام بودم که صدای دختربچه را شنیدم. در ابتدا نمی‌شنیدم که او چه می‌گوید. فقط جیغ می‌کشید. بلافاصله از مغازه بیرون آمدم و دیدم که دختربچه‌ای از پنجره طبقه پنجم آویزان شده است.

 

تصور کردم که او به خاطر سهل‌انگاری درحال افتادن است. می‌خواستم بروم و نجاتش بدهم، اما شنیدم که می‌گفت مامان تورو خدا منو نکش. منو ننداز. تازه آن‌جا بود که فهمیدم زنی پشت سرش است و دارد او را روی زمین می‌اندازد. همه جمع شده بودیم. می‌خواستیم کاری کنیم، اما همه این اتفاقات در چند ثانیه رخ داد. تا به خودمان بیاییم، زن جوان دخترک را به پایین پرتاب کرد. او روی سقف سمند افتاد. بعد از آن هم پسربچه و خودش را هم انداخت. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. همه متعجب بودیم. انگار این زن تصمیم خودش را گرفته بود. او را اصلا نمی‌شناختم. نمی‌دانم چرا چنین کاری کرد.»

 

یکی دیگر از شاهدان ماجرا نیز در این‌باره گفت: «شنیده‌ام که این زن با شوهرش اختلافات زیادی داشته و تنها دلیل و انگیزه‌اش برای اینکار همین بوده است. گویا این زن اهل رضوانشهر بوده و همسایه‌هایش می‌گویند؛ اختلافاتش با شوهرش زیاد بوده و زندگی سختی داشته است. بعضی‌ها هم می‌گویند که دچار اختلالات روانی بوده است.»

 

این درحالی است که سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با اعلام این‌که شوهر این زن توسط پلیس شناسایی شده است، گفت: «پلیس درحال بررسی و انجام تحقیقات بیشتر است تا علت و اهداف این اتفاق را کشف کند.»

 

حال تنها بازمانده خوب است

بعد از این حادثه و تلاش پزشکان، خبر رسید که حال دختربچه خوب است و به‌ زودی از بیمارستان ترخیص خواهد شد. پزشکان اعلام کردند که این دختربچه فقط پاهایش شکسته و پس از اقدامات درمانی مرخص خواهد شد.

 

عسگر حسنی‌پور فرماندار رضوانشهر نیز با تأکید بر خوب‌بودن حال این دختربچه گفت: «درحال‌ حاضر وضع جسمی این کودک مطلوب اعلام شده و طبق نظر پزشکان فردا از بیمارستان مرخص می‌شود.»

 

سابقه اختلالات روانی مادر

فرماندار رضوانشهر همچنین درباره انگیزه و علت خودکشی و قتل نیز اعلام کرد: «اختلالات روانی مادر علت وقوع این حادثه است، چراکه طبق شواهد و بررسی‌های انجام‌شده این زن از بیماری روانی رنج می‌برد. بستگان نزدیک این زن نیز وجود بیماری روانی در این مادر را تأیید کردند. همچنین طبق بررسی‌ها مشخص شد که این زن ٤٠ساله در بیمارستان انزلی شاغل بوده و سابقه بروز رفتارهای پرخطر از وی گزارش شده است. طبق گزارشات اولیه همسر این زن اعتیاد داشته و کانون این خانواده با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.»

 

درحال حاضر تحقیقات پلیس استان گیلان روی این پرونده تا روشن‌شدن زوایای پنهان این ماجرای تلخ همچنان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------