نجات عامل جنایت در آموزشگاه رانندگی از مجازات مرگ



  اخبارحوادث,خبرهای حوادث,حوادث روز

مردی که مدیر و مربی آموزشگاه رانندگی را با شلیک گلوله به قتل رسانده است، پس از جلب رضایت اولیای‌دم یکی از مقتولان به بخشش خانواده مقتول دیگر امیدوار شد. او در جلسه دادگاه گفت در زندان حقوق خوانده و از جنایتی که مرتکب شده، پشیمان است.

به گزارش جام‌جم، 5 بهمن 86 تیراندازی در یک آموزشگاه رانندگی به کلانتری 176 حسن‌آباد در جاده قدیم قم اطلاع داده شد. ماموران به محض حضور در محل با جسد دو نفر از کارمندان آموزشگاه که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند، روبه‌رو شدند.

 

مقتولان، مدیر و مربی آموزشگاه به نام‌های سعید و رامین بودند و عامل تیراندازی پس از کشتن آنها، متواری شده بود.

 

کارآگاهان در تحقیقات خود، به ردی از یکی از شرکای مدیر آموزشگاه برخوردند و او را مورد بازجویی قرار دادند.

 

مجید 39 ساله در ابتدا منکر قتل‌ها شد اما پس از 16 روز، لب به اعتراف گشود و علت جنایت‌ها را اختلافات شخصی با سعید و رامین اعلام کرد.

 

با تکمیل بازجویی‌ها، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه 74 وقت دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

 

در جلسه دادگاه، اولیای‌دم هر دو مقتول درخواست قصاص کردند سپس متهم گفت: «من و سعید یک‌سال پیش با هم شریک شدیم اما او مجوز آموزشگاه رانندگی را به نام خودش گرفت. شنیده بودم می‌خواهد مرا حذف کند و رامین هم برای این‌کار او را تحریک می‌کند. به‌خاطر این مسائل، یک سلاح کلت تهیه کردم و صبح روز حادثه به آموزشگاه رفتم. می‌خواستم حرف بزنم اما آنجا با سعید و رامین درگیر شدم و هردویشان را با شلیک گلوله کشتم. سپس سوار خودروی سعید شدم و فرار کردم اما دقایقی بعد، خودرو و سلاح را در نازی‌آباد رها کردم.» قضات دادگاه، متهم را به دوبار قصاص محکوم کردند و دیوان‌عالی کشور نیز این حکم را تائید کرد. متهم یک‌بار تا پای چوبه‌دار رفت اما اولیای‌دم رامین در ازای دریافت دیه رضایت دادند.

 

صبح دیروز، مجید که اکنون 49 ساله است از جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و گفت: «اولیای دم رامین در ازای دریافت 250 میلیون تومان مرا بخشیدند اما خانواده سعید 500 میلیون تومان می‌خواهند. من ارثیه پدری‌ام را فروختم تا بتوانم مبلغ دیه رامین را جور کنم. چند سال پیش، یک‌بار همراه 10 اعدامی دیگر پای چوبه دار رفتم اما فقط من برگشتم. در زمان حادثه یک دختر یک و نیم ساله داشتم که در این 10 سال موفق به دیدنش نشده‌ام. در زندان هم درس خواندم و اکنون دانشجوی حقوق هستم. از جرمی که مرتکب شدم پشیمانم و از قضات تقاضای تخفیف دارم.» حکم دادگاه بزودی صادر می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------