آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

جزئیات سانحه برای نفتکش ایرانی/ سرنوشت نامعلوم ۳۰ ایرانی



  اخبار حوادث,خبرهای  حوادث, نفتکش ایرانی

دو فروند کشتی شنبه شب در آب های ساحلی شرقی چین با یکدیگر برخورد کردند که نفتکش حادثه دیده متعلق به ایران و در اجاره شرکت کره جنوبی بوده است. 

به گزارش ایرنا، وزارت ترابری چین امروز (یکشنبه) از برخورد دو کشتی در آب های ساحل شرقی این کشور و ناپدید شدن 32 خدمه یکی از کشتی ها متشکل از 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبر داد.

 

خبرنگار ایرنا اطلاع یافت که این نفتکش متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران بوده است و گفته می شود تمامی سرنشینان آن که ایرانی و بنگلادشی بوده اند، در این حادثه جان باخته اند.

 

در همین رابطه کسرا نوری مدیر روابط عمومی وزارت نفت امروز اعلام کرد: این کشتی متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران و محموله آن نیز میعانات متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده است و البته این کشتی و محموله آن هر دو تحت پوشش یک شرکت بیمه معتبر خارجی قرار داشته اند.

 

به گفته نوری، این نفتکش محموله خود را برای شرکت هانوا توتال کره جنوبی بارگیری کرده و در اجاره این شرکت کره ای بود.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری چینی شین هوا، یک فروند نفتکش به ثبت رسیده در پاناما و یک کشتی باربری ثبت شده در هنگ کنگ ساعت حدود 8 شب شنبه در 160 مایلی آب های ساحل شرقی چین با یکدیگر برخورد کردند.

 

طبق اعلام وزارت ترابری چین، همه 32 خدمه ناپدید شده از کشتی نفتکش هستند و 21 خدمه کشتی باربری که همه چینی هستند، نجات داده شدند.

 

مقامات دریایی چین، 8 کشتی برای جست وجو و نجات ناپدید شدگان به محل حادثه اعزام کردند.

 

کره جنوبی نیز پس از هماهنگی با مرکز امداد و نجات دریایی چین یک فروند کشتی و هواپیما برای کمک به عملیات جست و جو و نجات ناپدید شدگان به منطقه اعزام کرد.

 

وزارت ترابری چین تاکنون در مورد اینکه چرا تمامی خدمه کشتی باربری که چینی بودند، نجات یافتند، ولی خدمه کشتی دیگر که جملگی ایرانی و بنگلادشی بودند و جان خود را در این حادثه از دست دادند، اظهار نظری نکرده است.

 

همچنین هویت جان باختگان این حادثه تاکنون اعلام نشده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------