ریزش پل عابر؛ ترفند سارقان خشن



  اخبار حوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز
سه متهم سابقه‌دار بعد از آزادی از زندان به زورگیری‌های خشن در سطح تهران دست می‌زدند. آنها با این ترفند که پل‌های عابر پیاده در حال ریزش است به مردم نزدیک شده و با زور و تهدید اموالشان را سرقت می‌کردند. 

به گزارش جام‌جم، زمستان سال گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران از سه نفر به اتهام سرقت و زورگیری شکایت کرد.

 

شاکی به افسر تحقیق گفت: زمانی که در حال عبور از روی پل عابر بودم صدای مردی را که پایین پل ایستاده بود، شنیدم که می‌گفت؛ پل در حال ریزش است. قصد داشتم سریع از پل پایین بیایم که دو مرد با قمه دو طرف پل را مسدود کرده و بعد از کتک زدن من پول‌هایم، گوشی تلفن همراه و کارت بانکی و رمزش را سرقت کردند. با فرار سارقان متوجه شدم مردی که پایین پل بود با سارقان همدست است.

 

با تشکیل پرونده قضایی در شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران با دستور بازپرس بهشتی، ماموران تحقیقات را برای دستگیری این سه سارق فراری آغاز کردند. جست‌وجوها برای یافتن آنها در حالی ادامه داشت که افراد دیگری که چند نفراز آنها خانم بودند و به شیوه‌ای مشابه مورد سرقت قرار گرفته بودند، در پلیس آگاهی حاضر شدندو شکایت کردند.

 

با تحقیق از این افراد معلوم شد آنها در دام همان سه متهمی گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیبشان است. تعدادی از شاکیان گفتند زمانی که در مقابل سارقان مقاومت کرده‌اند آنها به سمتشان حمله‌‌ور شده و قصد داشتند در جریان سرقت، مالباختگان را از روی پل به پایین پرت کنند که موفق نشده و بعد از سرقت فرار کرده‌اند.

 

ماموران همچنان در جست‌وجوی سارقان خشن بودند تا این‌که ردپای سه متهم سابقه‌دار در این پرونده به دست آمد. آنها که تصاویرشان با تصاویر چهره‌نگاری شده از سارقان مطابقت داشت، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. سرانجام با گذشت پنج ماه از ماجرای این سرقت‌های سریالی، یکی از سارقان سابقه‌دار که قصد داشت بخشی از طلاهای سرقتی را به طلافروشی در جنوب تهران بفروشد، شناسایی و بازداشت شد.

 

متهم در جریان تحقیقات زمانی که راز جرایمش را فاش شده دید، به افسر تحقیق گفت: من و دو همدستم به اتهام سرقت و زورگیری دستگیر شده و در زندان تحمل حبس می‌کردیم. در زندان نقشه سرقت‌های جدید را طراحی کردیم. بعد از این‌که آزاد شدیم، شروع به اجرای نقشه‌مان کردیم. ماجرای دزدی‌هایمان هم به این‌گونه بود که به نوبت، یکی زیر پل‌های عابر می‌ایستاد و فریاد می‌زد پل در حال ریزش است‌. با این ترفند فردی را که در حال عبور از روی پل بود، می‌ترساند. در حالی که او دچار وحشت می‌شد، دو همدست دیگر وارد عمل شده و با تهدید، قمه و چاقو از او سرقت می‌کردند.

 

متهم روانه زندان شد‌. تحقیقات برای دستگیری دو همدست فراری او ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------