ترفندهای غیراخلاقی برای اغفال دختران جوان



مردی که به بهانه کار تحقیقاتی اقدام به فریب و تهدید دختران جوان می‌کرد، با شکایت یکی از دختران دانشجو به دام افتاد. 

به گزارش شرق پس از دستگیری این مرد که بیش از ۵۰ سال دارد، خانه‌اش مورد بررسی قرار گرفت و اسناد و مدارکی دال بر دیگر جرائم او نیز به دست آمد.

 

دهقانی دادیار در غیاب بازپرس شعبه ۶ دادسرای ارشاد تهران با اعلام خبر دستگیری این مرد که حدود ۵۷ سال دارد، به خبرنگار ما گفت: این مرد با طرح این ادعا که نویسنده است و برای کتاب جدیدش به کار تحقیقی، نظرسنجی و مصاحبه نیاز دارد، اقدام به اغفال دختران جوان می‌کرد. او با چرب‌زبانی و اغفال دختران به این بهانه که شما جوان و خوش‌فکر هستی و باید با شما مصاحبه کنم، با آنها قرار حضوری می‌گذاشت و بعد با این حرف‌ها مانند من جای پدربزرگ شما هستم آنها را اغفال و بعد در ارتباط پیشروی می‌کرد تا جایی که کار به ارتباط جنسی می‌رسید.

 

به گفته این بازپرس دادسرای ارشاد در برخی از موارد نیز قربانیان خود را در اماکن عمومی بسیار خلوت مثل کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و در زمان‌هایی خاص که رفت‌وآمد در آنجا نبوده است، مجبور به نوع خاصی از معاشرت جنسی می‌کرد. دهقانی ادامه ‌‌داد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده بیشتر قربانیان دختران جوانی هستند که زیر ۲۵ سال دارند؛ البته نباید فراموش شود که این آقا واقعا نویسنده بود و چند کتاب او نیز منتشر شده است. به‌هرحال او به شیوه‌های مختلف روی ذهن قربانیان خود کار می‌کرد و پس از جلب اعتماد آنها به مرور اهداف بی‌شرمانه و غیرانسانی خود را که در زمینه سوءاستفاده جنسی از این دختران بود، عملی می‌کرد. در مواردی هم که طعمه‌ها پس از پی‌بردن به اهداف شیطانی این مرد از ادامه رابطه با او خودداری می‌کردند، او با تهدید و ارعاب و بیان اینکه فیلم‌هایی را که تهیه کرده است، به خانواده‌های آنها نشان می‌دهد آنها را مجبور به ادامه رابطه می‌کرد.

 

این مقام قضائی افزود: با توجه به اظهارات چند شاکی که برای طرح شکایت مراجعه کرده‌اند، مشخص شده متهم به این شیوه هم‌زمان از چند نفر از قربانیان خود سوءاستفاده می‌کرده ‌است.

 

به گفته دادیار جانشین دادسرای ارشاد در خانه این متهم فرم‌های جعلی صیغه‌نامه مربوط به هریک از قربانیان کشف ‌شده که شرعا و قانونا خلاف بوده است، چون قربانیان قبلا ازدواج نکرده بودند و بدون اذن پدر نمی‌توانستند به عقد کسی دربیایند. علاوه بر آن حدود 20 خط تلفن و شش گوشی و یک دستگاه لپ‌تاپ از این متهم به دست آمده است که روی لپ‌تاپ‌ها حجم زیادی فیلم غیراخلاقی از هریک از قربانیانش به دست‌ آمده است به‌نحوی‌که حجم فیلم‌های برخی از قربانیان به 10 حلقه دی‌وی‌دی هم می‌رسد و با همین فیلم‌ها آنها را مجبور به ادامه ارتباط یا عملی‌کردن نقشه‌های شوم خود می‌کرد.

 

 این متهم حتی در مواردی قربانیان را مجبور به ترک تحصیل یا مرخصی موقتی از دانشگاه می‌کرد تا بتوانند بیشتر در خدمت او باشند. با توجه به تحقیقات انجام‌شده از قربانیان این فرد مشخص شده بیشتر آنها از خانواده‌های متمول و دارای خانواده‌ای با تحصیلات دانشگاهی بوده‌اند. این متهم با تهدید آنها را گاهی مجبور می‌کرد به یک مغازه بروند و به نحوی با مغازه‌دار صحبت کنند که او تحریک شود. متهم از قربانیان می‌خواسته از این رفتار خود فیلم بگیرند و برای او بفرستند یا وقتی سوار تاکسی می‌شوند، با لمس راننده او را وادار به واکنش کنند. در یکی، دو مورد قربانیان که دیگر تحمل رفتارهای این مرد متجاوز را نداشته‌اند، قصد خودکشی داشته‌اند.

 

در محتویات پرونده نیز پزشکی قانونی داشتن اختلال روانی تحریک‌پذیری این متهم را تأیید کرده است ولی میزان اختلالات او در حدی نیست که رافع مسئولیت کیفری او باشد. بازپرس پرونده نیز معتقد است او رفتاری جامعه‌ستیز و سابقه مشکل روانی دارد. علاوه ‌بر این موارد متهم یک سابقه کیفری مشابه در اصفهان دارد که سال قبل به تحمل کیفر محکوم شده است. در آن پرونده نیز جرائم مشابهی انجام داده و چهار شاکی دارد و در پرونده اخیر هم حداقل شش قربانی شناسایی شده است اما حتی برخی از قربانیان در پی تماس مقامات قضائی از ترس آبرویشان حاضر به شکایت نشده‌اند.

 

به گفته بازپرس پرونده شاکیان احتمالی این مرد یا پرونده‌های دیگر اطمینان داشته باشند که حتی اگر به تنهایی در دادسرای ارشاد حاضر شوند، به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد و با توجه به قید رعایت حریم خصوصی ضرورتی برای حضور والدین‌شان وجود ندارد.

 

این متهم درحال‌حاضر با اتهامات صدمه عمدی، تشویق به فساد و فحشا و تهیه فیلم مستهجن، تهدید به انتشار فیلم‌های مستهجن روبه‌روست و برای او یک قرار بازداشت موقت و یک قرار وثیقه صادر شده که این قرارهاي صادره منتهی به بازداشت متهم شده است.

 

این بازپرس همچنین هشدار داد که دختران و خانواده‌ها فریب مشهوربودن یا نویسنده و بازیگر بودن افراد را نخورند چون این فرد چند کتاب چاپ‌شده داشته و نامش هم در خبرگزاری‌ها قابل جست‌وجوست. از این رو خانواده‌ها باید جو اطمینانی را بین فرزندان ایجاد کنند که قبل از وقوع چنین روابطی از ماجرا مطلع شوند و پس از صحبت با فرزندان خود اطلاعات کافی را در اختیار آنها بگذارند که چه خطرات و افرادی در کمین آنها هستند و حتی قبل از شناخت کافی اجازه حضور فرزند خود به تنهایی را با فرد موردنظر در اماکن عمومی و مجوزدار ندهند و از فرزندان خود بخواهند به اماکن خلوتی که مجوز هم دارند، نروند و این اقدامات جنبه پیشگیرانه دارد.

 

اما در صورت وقوع موارد مشابه اطمینان را به آنها می‌دهم که قانون طرف آنها را خواهد گرفت؛ به‌هرحال در هر مرحله از ادامه آن جلوگیری شود، بهتر از پیشروی و ادامه آن است؛ چون ممکن است صدمات روحی و بدنی جبران‌ناپذیری را برای قربانیان به همراه داشته باشد.

درحال‌حاضر قربانیان این پرونده به دستور بازپرس تحت درمان روان‌پزشکی قرار دارند تا بتوانند به زندگی عادی بازگردند.

 

بازپرس دهقانی در پایان بار دیگر از سایر قربانیان این مرد یا حتی افراد دیگری که به‌خاطر انواعی از نگرانی‌ها برای شکایت مراجعه نکرده‌اند، درخواست کرد در اولین فرصت به دادسرای ارشاد مراجعه کنند و مطمئن باشند رعایت حال و شرایط خاص آنها خواهد شد و قانون هم این امکان را در نظر گرفته است چون با رسیدن سن آنها به بالاي 18 سال موضوع با حضور قربانیان به‌عنوان شاکی به‌راحتی قابل پیگیری است و این اقدام قربانیان باعث ریشه‌کن‌شدن چنین افرادی خواهد شد و جنبه پیشگيرانه نیز می‌تواند داشته باشد چون این افراد با این تصور که قربانیان از ترس آبرو شکایت نخواهند کرد، به‌راحتی و آزادانه به رفتار غیرانسانی و شرم‌آور خود ادامه می‌دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------