اعتراف باند "دیوارچین" به سرقت 30 کیلو طلا و هزاران دلار



چند نفر از بازماندگان باند مخوف موسوم به «دیوار چین» که طلافروش‌های کیفی و دلافروش‌های سیار را نقره داغ کرده بودند در تازه‌ترین بازجویی، به سرقت‌های دیگری نیز اعتراف کردند.

 ایران نوشت: اواسط خرداد امسال یک مرد طلافروش که برای خرید طلا از شهرستان نقده - آذربایجان غربی- به‌ تهران آمده بود، پس ازخرید یک کیلو و 200 گرم طلا از یک طلافروشی در بازار، همراه دوستش سوار برخودروی مسافربر شدند تا به شهرشان برگردند. اما هنوز چند کیلومتری دور نشده بودند که لاستیک خودرو پنچر شد و راننده جوان به ناچار کنار خیابان توقف کرد. اما همان موقع 4 مرد خشن که سوار بر دو موتورسیکلت بودند به آنها حمله کردند و پس از مجروح کردن مرد طلافروش همه طلاهایش را در چشم به هم زدنی به سرقت بردند.

 

پس از شکایت مرد میانسال، تحقیقات پلیسی دراین باره آغاز شد. در حالی که هیچ رد و سرنخی از دزدان کیف طلا در دست نبود، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری از طرف طلافروشانی روبه‌رو شدند.

 

تشابه سرقت‌ها این فرضیه را پیش روی کارآگاهان قرارداد که حمله به‌طلافروش‌ها توسط اعضای یک باند صورت می‌گیرد. بنابراین تیم پلیس با رصدهای اطلاعاتی و بررسی بانک عکس پلیس، هویت سه نفر از اعضای باند را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر کردند.

 

تحقیقات نشان داد سردسته این باند و دو نفر از همدستانش، از بازماندگان باند موسوم به «دیوار چین» هستند. اعضای باند دیوار چین، سال‌ها قبل خریداران طلا یا دلار را شناسایی می‌کردند و بعد از تعقیب آنها با ترفندهای مختلف و با تهدید چاقو و قمه از آنها دلارها و طلاهای‌شان را به سرقت می‌بردند. سردسته این باند پس از دستگیری اعدام شد و سایر اعضای این باند به خاطر جرایم متعددی که داشتند به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. اما سه همدست بازمانده باند پس ازمحاکمه با حکم دادگاه هریک به 17 تا 20 سال حبس محکوم شدند.اما چندی قبل از وقوع سرقت‌ها، آنها با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده ولی جرایم خود را از سرگرفته بودند.

 

در حالی که تعداد مالباختگان اعضای باند تبهکاران به 6 نفر رسیده بود، کارآگاهان احتمال دادند تعداد سرقت‌های این 3 سارق بیشتراست. از همین‌رو بازجویی‌های فنی ادامه یافت و در نهایت متهمان به 6 سرقت مسلحانه مقرون به آزار نیز اعتراف کردند.

 

یکی از متهمان گفت: «من وهمدستانم به‌دنبال آزادی موقت از زندان، باند جدیدی تشکیل دادیم. البته شگردمان مثل شگرد باند دیوار چین بود. پس از بررسی‌های لازم، مقابل صرافی‌ها و طلافروشی‌ها «زاغ زنی» می‌کردیم و با مشاهده طعمه‌های مناسب به تعقیب آنها می‌پرداختیم. اگر خیابان خلوت بود از شگرد «خفه‌کنی» استفاده می‌کردیم و طلاها و دلارها را به سرقت می‌بردیم و اگر موقعیت مناسب نبود، آنها را تعقیب می‌کردیم و با شگرد تصادف ساختگی، راه را بر آنها می‌بستیم و با تهدید قمه و چاقو سرقت‌ها را انجام می‌دادیم. در این مدت از 12 نفر سرقت کرده‌ایم و 30 کیلو طلا و هزاران دلار به چنگ آورده‌ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------