٢ خون‌آشام شمال به اتهام ١٣ قتل اعدام می‌شوند



دو عضو باندی موسوم به خون‌آشامان شمال که ١٣ نفر را به قتل رسانده‌اند، به اعدام محکوم شدند. اعضای این باند شامل دو قاتل، پنج همدست و ۹ مال‌خر بودند که جنایت‌های سریالی خود را از سال ١٣٧٩ تا ١٣٩٤ در شمال کشور انجام دادند. هشتم فروردین ۹۴ خبر سرقت مسلحانه منجر به جرح به مرکز ۱۱۰ استان گلستان اعلام و تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه مجروح، سه‌روز بعد از حادثه جان باخت.

 به گزارش شرق ؛زنی که هنگام حادثه همراه مقتول بود، در بازجویی‌ها گفت قاتلان کلاه کشی، کلاشینیکف و موتورسیکلت داشتند. او توضیح داد: قاتلان جلوی ما را گرفتند و گفتند خودرو را می‌خواهند و آن را چند روز دیگر پس می‌دهند، ولی با مقاومت مقتول مواجه شدند و  ابتدا تیر هوایی شلیک کردند سپس گلوله‌ای به او زدند. کارآگاهان، درحالی‌که ردی از سارقان مسلح وجود نداشت، پرونده سرقت‌های مسلحانه سال‌های گذشته را بررسی کردند و از این طریق به سرنخ‌هایی دست یافتند. همچنین پوکه‌های جمع‌آوری‌شده از صحنه‌های چند سرقت مسلحانه را باهم مطابقت دادند که مشخص شد همه از یک سلاح شلیک شده‌اند.

 

مأموران با بررسی دقیق پرونده‌ها، به فردی به نام وحید رسیدند و او را ۲۰ روز تحت کنترل قرار دادند تا اینکه مشخص شد پدر وحید که حدود ۵۰ سال دارد، سارق باسابقه‌ای بوده است. با تکمیل‌شدن اطلاعات وحید، پدر و برادر او دستگیر شدند و برادر وحید به نام رضا، در بازجویی‌ها به چند فقره سرقت و حضور در سرقت مسلحانه اعتراف کرد. با دریافت این اطلاعات، مشخص شد که حسین در چهار فقره سرقت حضور داشته و از اسلحه استفاده کرده و پسرها فقط او را اسکورت می‌کردند.

 

حسین در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت‌ها ابعاد جدیدی از پرونده را فاش کرد و از حضور فردی دیگر  هم‌نام خودش خبر داد و سعی کرد قتل‌ها را گردن او بیندازد. به‌این‌ترتیب، متهم چهارم نیز دستگیر و از محل سکونت او اسلحه کلاشینیکف و کلت کشف شد. در ادامه تحقیقات فاش شد متهم چهارم در ۱۱ فقره قتل حضور داشته است که ۱۰ فقره مستقیم بوده و یک فقره هم به‌دست فردی به نام تیمور انجام شده، اما خود تیمور هنگام سرقت کابل برق فوت شده است. بازجویی تکمیلی از متهمان فاش کرد که آنها از سال ١٣٧٩ تا ١٣٩٤ در شمال کشور در مجموع ١٣ فقره قتل با انگیزه‌های مختلف، به ویژه سرقت و انتقام‌جویی انجام داده‌اند، همچنین ٨٠ سرقت مسلحانه مرتکب شده‌اند.

 

«حسین. س» در بازجویی‌ها گفت: درست است که ١١‌فقره قتل را انجام دادم، اما همه فکر می‎کنند که این قتل‎ها تنها به دلیل سرقت بوده، درحالی‌که بیشتر آنها با موضوع مواد مخدر و برخی به دلیل مسائل خانوادگی بوده است. او تأکید کرد: در یک مورد اعضای باند گزارش دادند که در مکانی تراکتوری وجود دارد که صاحب آنجا مواد مخدر و پول زیاد هم نگهداری می‎کند که به آنجا رفتیم و در نهایت با توجه به اینکه درگیر شده بودیم، برای جلوگیری از گیرافتادن در چنگال پلیس، صاحب آنجا را کشتیم و فرار کردیم. این عضو خطرناک باند «خون‎آشام شمال» به برخی از جرائم ارتکابی در یکی از کشورهای همسایه اشاره و خاطرنشان کرد: در آنجا من تریاک معامله می‎کردم و شغل اصلی‌ام قاچاق مواد مخدر است.

 

او اظهار کرد: من تا هدف خاصی نداشته باشم، کسی را نمی‎کشم؛ برای مثال اگر می‎دانستم که فردی ١٠‌میلیون تومان پول دارد و من هم اسلحه دارم، در ابتدا می‎خواستم که بدون درگیری پول را بدهد و اگر مقاومت می‎کرد برای حفظ جان خودم و از ترس، بلافاصله او را می‎کشتم. متهمان بعد از تکمیل پرونده محاکمه شدند و اکنون حکم آنها به تأیید دیوان‌ عالی کشور رسیده است.

 

بر اساس اعلام هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان، دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده هشت‌هزار صفحه‌ای را به اعدام در ملأعام و متهم ردیف سوم را به تبعید محکوم کرد که حکم در دیوان عالی کشور هم تأیید شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------