کلاهبرداری 8 میلیاردی با جابجایی دستگاه کارتخوان در اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان



  اخبار حوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری افرادی خبر داد که با جابجایی دستگاه کارتخوان در اداره بنادر و دریانوردی، مبلغی به میزان 8 میلیارد و 600 میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا، سردار عزیزاله ملکی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت پرونده ای از یگان حفاظت اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مبنی بر کلاهبرداری از این اداره، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

 

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فرد یا افرادی ناشناس با جابجایی دستگاه کارتخوان که به وسیله آن هزینه بارگیری و تخلیه بار از کشتی توسط صاحبان بار یا نمایندگان آنها به حساب دولت واریز می‌شود، مبلغی به میزان 8 میلیارد و 600 میلیون ریال را کلاهبرداری کرده‌اند.

 

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان با شناخت قبلی از نحوه پرداخت هزینه بار ، محل قرار گرفتن دستگاه کارتخوان و مواد درج شده بر روی رسید دستگاه (نام پذیرنده و ...) با برنامه قبلی اقدام به افتتاح حساب و اخذ دستگاه کارتخوان با مدارک مجعول کرده و در موقعیت مناسب دستگاه جعلی را با دستگاه اصلی جابجا و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان کرده و با خرید طلا و ارز از طلافروشی و صرافی‌ها مال تحصیل شده را تبدیل کرده‌اند.

 

سردار ملکی تصریح کرد: در این راستا تمامی اسناد و مدارک مربوط به اقدامات انجام شده متهمان برای انجام کلاهبرداری و تبدیل مال حاصله، شناسایی و پس از انجام بررسی اولیه و تایید موارد اعلامی مراتب جهت کسب تکلیف و اتخاذ مجوزهای لازم به مقام قضایی گزارش شد.

 

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی اعضاء 5 نفره این باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی تمامی متهمان را دستگیر کردند.

 

وی با اشاره به اینکه نیمی از طلاها و ارزهای خریداری شده به مبلغ 5 میلیارد ریال از متهمان کشف شده است، تصریح کرد: متهمان پس از انجام بازجویی اولیه به بزه انتسابی معترف و هریک نقش خود را در کلاهبرداری انجام شده توصیف و بازگو کردند.

 

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات و اقرار به بزه انتسابی به همراه پرونده به مقام قضائی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی شهرستان بندرعباس معرفی شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------