درگیری در یک گروه تلگرامی قتل پسر جوان را رقم زد



درگیری چند جوان در یک گروه تلگرامی، وقتی به خیابان کشیده ‌شد، منجر به قتل یکی از آنها و بازداشت چند نفر دیگر شد.

 به گزارش شرق؛  یک سال قبل، پلیس گزارش یک قتل در پارکی در اسلامشهر را دریافت کرد. حراست بیمارستانی که قتل را به مأموران گزارش داده‌ بود، اعلام کرد مقتول را با خون‌ریزی شدید به بیمارستان آوردند و بعد هم جان باخت. با حضور پلیس در محل، تحقیقات آغاز شد و مأموران فهمیدند جوانی چاقویش را به پهلوی دوستش فرو کرده و او را به قتل رسانده ‌است. پسر جوان بازداشت شد.

 

او هرچند اعتراف کرد دوستش با ضربه او به قتل رسیده؛ اما گفت قصدی برای قتل نداشته ‌است. او گفت: درگیری ما در تلگرام بود و می‌خواستیم رودررو با هم صحبت کنیم تا موضوع حل شود. اصلا قصد نداشتم دوستم را بکشم و به‌خاطر همین موضوع هم خیلی ناراحتم. وقتی دوستم دچار خون‌ریزی شد، بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم؛ اما جانش را از دست داد.

 

این در حالی است که شاهدان دیگر هم تأیید کرده‌اند آنچه باعث این قتل شد، یک جدل در گروه تلگرامی بود و قرار نبود کار به اینجا کشیده ‌شود. با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه چهار دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و کیفرخواست را خواند. سپس نوبت به اولیای ‌دم رسید. آنها درخواست قصاص خود را مطرح کرده و گفتند حاضر به گذشت نیستند.

 

وقتی نوبت به متهم رسید، او در جایگاه ایستاد و گفت: من اتهام را قبول ندارم. دوستم را به عمد نکشتم و اصلا درگیری ما آن‌قدر شدید نبود که منجر به چنین چیزی شود. او گفت: بحث ما به خاطر موضوعی بود که در یک گروه تلگرامی اتفاق افتاده ‌بود. مسئله خیلی هم مهم نبود که منجر به چنین درگیری‌ای شود. من و یکی، دو نفر از دوستانم، در پارک نشسته بودیم که مقتول و دوستانش آمدند. او به سمت من حمله کرد و دست‌‌ها و پاهایم را گرفت. قدرت حرکتم را از من گرفته ‌بود و اصلا نمی‌توانستم کاری بکنم.

 

هرچه تقلا کردم، نتوانستم خودم را از دست او بیرون بکشم و به‌ناچار با چاقویی که در جیبم بود، یک ضربه به پهلویش زدم. من اصلا فکر نمی‌کردم آن ضربه باعث مرگش بشود؛ چون ضربه را به جای حساسی نزدم. به من گفتند ضربه به قلبش برخورد کرده؛ درحالی‌که من به پهلوی چپش ضربه زده‌ بودم. البته منظورم این نیست که بگویم کس دیگری او را زده ‌است، فقط می‌خواهم توضیح دهم فکرش را هم نمی‌کردم با این حرکت دوستم جانش را از دست بدهد.  متهم گفت: ما با هم خیلی دوست بودیم و گاهی بینمان دعوا اتفاق می‌افتاد؛ اما زود آشتی می‌کردیم این حادثه هم آن‌قدر حیثیتی و مهم نبود که من به‌خاطر آن چنین کاری بکنم و از کرده خودم خیلی پشیمان هستم.  

 

در ادامه متهمان دیگر که متهم به شرکت در نزاع بودند، در جایگاه حاضر شدند. آنها هم تأیید کردند درگیری به‌خاطر اختلاف نظر در یک گروه تلگرامی بوده است و گفتند: آن روز قرار بود در پارک با هم صحبت کنیم و موضوع را حل کنیم. اصلا قرار نبود چنین اتفاقی رخ دهد و بعد از چند دقیقه که با هم صحبت کردیم، متهم و مقتول با هم درگیر شدند و از ما دور شدند و ما هم دخالتی در این ماجرا نداشتیم. وقتی متوجه شدیم درگیری‌ بین آنها بالا گرفته ‌است، برای جداکردن اقدام کردیم؛ اما کار از کار گذشته‌ بود.  بعد از گفته‌های متهمان و شکات، هیئت قضائی برای تصمیم‌گیری دراین‌باره وارد شور شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------