همسرکشی در آلمان، محاکمه در تهران +عکس



مرد ایرانی به اتهام قتل همسرش از 11 سال قبل در زندان آلمان به سر می‌برد، بزودی آزاد می‌شود. اولیای دم با مراجعه به دادسرای جنایی تهران خواستار انتقال قاتل به ایران و محاکمه او شدند. 

به گزارش جام‌جم، شامگاه 13 دی سال 83 زنی با پلیس وسبورگ آلمان تماس گرفت و از به قتل رسیدن یک زن ایرانی خبر داد.

 

ماموران پلیس آلمان برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شده و مشاهده کردند زن جوان که تبعه ایران است از سوی شوهر خشمگین خود با ضربه‌های چاقو از پای درآمده است. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، پلیس در جست‌وجوی مرد فراری بود تا این‌که مدتی بعد او در یکی از کشورهای اروپایی بازداشت شد. عامل جنایت برای ادامه تحقیقات و محاکمه به کشور آلمان بازگردانده شد. او در جریان تحقیقات پلیس آلمان اعتراف کرد به دلیل اختلاف‌هایی که با همسرش داشته او را به قتل رسانده است.

 

بعد از اعتراف‌های متهم او روانه زندان شد و مدتی بعد قاضی دادگاه در آلمان او را به خاطر قتل همسرش به 11 سال حبس محکوم کرد .

 

این درحالی بود که خانواده مقتول بهار سال 88 که متوجه بازداشت و محاکمه وی در کشور آلمان شدند، با حضور در دادسرای جنایی تهران از داماد خانواده شکایت کردند و خواستارآن شدند متهم برای محاکمه به ایران منتقل شود و در زندان آلمان نماند.

 

مادر مقتول به قاضی پرونده گفت: دامادم سال‌ها بود که در آلمان زندگی می‌کرد و از آشنایان خانوادگی‌مان بود. او در آنجا به تجارت مشغول بود. او تلفنی از خانواده‌اش خواسته بود از دخترمان برای او خواستگاری کنند. ما هم چون او و خانواده‌اش خوب بودند و شناختی نسبت به آنها داشتیم، با این ازدواج موافقت کردیم.

 

وی افزود: دخترم بعداز ازدواج رهسپار آلمان شد و زندگی مشترکش با داماد جوانم آغاز شد. ثمره زندگی آنها یک فرزند است. بعد از دو سال از زندگی مشترکشان، دخترم تلفنی از رفتار‌های بد شوهرش گلایه می‌کرد. از دخترم خواستم با همسرش حرف بزند و در زندگی‌اش صبوری کند تا شاید شرایط زندگی‌شان بهتر شود و به طلاق فکر نکند. دخترم خیلی سعی کرد زندگی‌اش را حفظ کند، اما نشد. شوهرش هر روز بنای ناسازگاری می‌گذاشت و آرامش را از دخترم و زندگی او گرفته بود. این درگیری و اختلاف‌‌ها آنقدر بالا گرفته بود که باعث شد دخترم به خاطر کتک‌هایی که از شوهرش می‌خورد و ادامه بدرفتاری‌های او، در خانه خودش امنیت لازم را نداشته باشد.

 

وی گفت: سرانجام به دلیل این بدرفتاری‌ها دخترم برای نجات جان خود و فرزندش از شوهرش به پلیس آلمان شکایت کرد. بعد از این شکایت ماموران وارد عمل شدند و متهم بازداشت شد. مدتی بعد هم وی محاکمه و به زندان و شش ماه دوری از خانواده ـ همسر و فرزندش ـ محکوم شد. او بعد از سپری شدن محکومیتش آزاد شد و یک روز به بهانه این‌که می‌خواهد نوه‌ام را ملاقات کند، به مقابل خانه دخترم رفت و با حمله به وی، او را با ضربه‌های چاقو کشت. او اکنون در زندان است و می‌خواهیم وی برای محاکمه به ایران منتقل شود. آن زمان مکاتباتی انجام گرفت تا متهم به ایران بازگردانده شود که این اقدام عملی نشد.

 

تحقیقات دراین باره ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش خانواده مقتول به قاضی محسن مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران اعلام کردند داماد خانواده بزودی محکومیتش پایان می‌گیرد و آزاد می‌شود. بنابراین خواستار آن شدند داماد جنایتکار بعد از آزادی تحویل محاکم قضایی ایران شود. بنابراین قرار شد از طریق اداره کل امور بین‌الملل قوه قضاییه مکاتباتی انجام گیرد که به محض آزاد شدن متهم به قتل، او برای محاکمه به ایران بازگردانده شود.

 

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث ,حوادث  روز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------