تامین دیه مقتول با فروش کلیه



مردی که 13 سال قبل در یک درگیری مرتکب قتل شده بود، پس از جلب رضایت اولیای دم، خود را تحویل پلیس داد. او در جلسه دادگاه گفت پول دیه را با فروش کلیه‌اش جور کرده است. 

به گزارش جام‌جم، 29 بهمن 83، مردی جوان دریک‌درگیری مورد اصابت چاقو قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. یکی از شاهدان ماجرا به ماموران گفت: «در میدان شهدا ایستاده بودم که متوجه درگیری مقابل باشگاه بدنسازی شدم. دو نفر از اهالی محل با هم دست به یقه شده بودند و یکی از آنها به نام حمید، با چاقو دو ضربه به مقتول زد.»

 

حمید به محلی ناشناس متواری شده بود به همین دلیل تلاش کارآگاهان برای دستگیری‌اش ناکام ماند تا این‌که او پس از 13 سال، از مخفیگاهش بیرون آمد و با مراجعه به اولیای دم، رضایت آنها را جلب کرد.

 

حمید سپس خود را تحویل پلیس داد و درباره ماجرا گفت: «چند روز قبل از حادثه، در حال رانندگی بودم که مقتول از سمت مخالف آمد و جلوی من پیچید. پیاده شدیم و با هم درگیری لفظی پیدا کردیم، اما اتفاق خاصی نیفتاد و اهالی جدایمان کردند. چند روز بعد، یکی از دوستانم گفت مقتول را می‌شناسد و می‌تواند آشتی‌مان بدهد. برای همین کار، جلوی باشگاه رفتیم، اما ناگهان مقتول با عصبانیت بیرون آمد و پس از خرد کردن شیشه‌های باشگاه، با قمه حمله کرد. دوستم یک چاقو به من داد و گفت باید حقت را بگیری. با آن دو ضربه به مقتول زدم و متواری شدم.»

 

متهم افزود: « 13 سال پس از حادثه، خانواده‌ام با پرداخت 300 میلیون تومان رضایت اولیای دم را جلب کردند. من هم به خاطر عذاب وجدانی که داشتم خودم را تحویل پلیس دادم.»

 

با ثبت این اظهارات، متهم از قصاص نجات یافت و پرونده‌اش برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم در اختیار شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

 

او صبح دیروز پای میز محاکمه ایستاد و به سوالات قاضی پرونده پاسخ داد:

 

آن روز چرا دست به چاقو بردی؟

من برای آشتی رفتم اما مقتول خیلی عصبانی بود. چاقو را دوستم به من داد و گفت باید از حقت دفاع کنی. در آن درگیری خودم هم مجروح شدم.

 

چرا فرار کردی؟

از ترس قصاص شدن فرار کردم.

 

در این مدت چطور زندگی می‌کردی؟

خانه‌ای اجاره کردم و از طریق پیک موتوری مخارج زندگی‌ام را تامین کردم.

 

ازدواج هم کردی؟

نه، تنها بودم.

 

چه شد که بعد از 13 سال خودت را معرفی کردی؟

بعد از گرفتن رضایت اولیای دم، به خاطر عذاب‌وجدان خودم را به پلیس تحویل دادم.

 

در این مدت با خانواده‌ات ارتباط داشتی؟

کم و بیش. شش سال پس از حادثه هم پدرم فوت کرد.

 

پول دیه را چطور جور کردی؟

با کمک خانواده‌ام، فروش کلیه‌ام، اموال و ارثیه موفق شدیم 300 میلیون تومان درخواستی اولیای دم را جور کنیم.

 

چه درخواستی داری؟

من از جرمی که مرتکب شدم پشیمانم و از خدا طلب بخشش دارم. از قضات هم می‌خواهم به من تخفیف بدهند تا بتوانم به مادرم خدمت کنم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------