ادعای جدید پزشک تبریزی در جلسه محاکمه



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

پزشک تبریزی که سال گذشته در سناریوی مرموز مرگ اعضای خانواده اش دستگیر شده است در جلسه مقدماتی پرونده ادعای جدیدی را مطرح کرده است. 

به گزارش رکنا، پرونده پزشک تبریزی یکی از پرحاشیه‌ترین پرونده‌های سال‌های اخیر است؛ با سوال‌های بی‌جواب، جزییاتی ناقص و سربسته. دو مرگ مشکوک و سه نفری که تا دم مرگ رفتند و برگشتند. همه عضو یک خانواده بودند؛ یک خانواده ۶نفره. خانواده‌ای سرشناس در تبریز. چند غذای سمی جان ۵ نفر از اعضای این خانواده را نشانه گرفت و فیلمی که نشان می‌دهد این غذاها توسط نفر ششم این خانواده تهیه شده است.

 

یک زن جوان و یک مادربزرگ پیر قربانیان این مسمومیت غذایی مشکوک شدند. پدر، مادر و پسر کوچک خانواده هم اگر اقدامات به موقع پزشکی نبود، الان آنها هم زنده نبودند تا سرنوشت این پرونده جنایی را با چشم خود ببینند؛ اما نفر ششم این خانواده، کسی که از همان اول همه نگاه‌ها به سوی او بود. این پرونده به دلیل حضور او خیلی سروصدا کرد. او نه تبهکار است، نه سارق و نه مجرمی سابقه‌دار. او علیرضا صلحی پزشک معروف تبریزی است.

 

همان پزشکی که از حدود دو‌سال پیش با نسخه‌های عجیبش حسابی در فضای مجازی معروف شد. پزشک خوش‌خطی که نسخه‌نویسی و تجویزهای او در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخید. تجویز صدای شجریان و شهرام ناظری برای چند بیمار، نسخه محرمانه به داروخانه برای کمک به بیماران نیازمند و فعالیت‌های سیاسی او؛ همه اینها به ظاهر برای مبری‌شدن از هر جرمی کافی است؛ چه برسد به قتل اعضای خانواده اما این پرونده مشکوک و مستندات آن آرام‌آرام نگاه‌ها را به سویی برد تا مهمترین و تنها متهم این پرونده پزشک معروف تبریزی باشد.

 

پزشکی که در ابتدا ادعا می‌کرد خانواده‌اش پس از خوردن غذای نذری مشکوک از سوی فردی نامعلوم مسموم شده‌اند.

 

سوء قصد یا تصفیه‌حساب خانوادگی یا دلایلی به غیر از اینها، اصلا معلوم نیست؛ اما هر چه هست پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک را مسمومیت با سم فسفین اعلام کرد و وجود این سم در غذاها هم تأیید شد.

 

همچنین نذری‌نبودن این غذاها نیز تأیید شد تا دکتر علیرضا صلحی به اتهام قتل عمد خانواده‌اش بازداشت شود.

 

بازجویی‌های پلیس برای روشن‌شدن این پرونده آغاز شد. به گفته مسئولان قضائی پزشک تبریزی به نذری‌نبودن غذاها و تهیه آنها از یک غذاخوری اعتراف کرد. فیلم‌های دوربین غذاخوری نیز که نحوه خرید این غذاها را ثبت کرده است، این گفته‌ها را تأیید کرد؛ اما دکتر صلحی هیچ‌گاه به قتل اعضای خانواده‌اش اعتراف نکرد.

 

یک پزشک عمومی که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده است، عمده فعالیت او نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده بود. خیربودن این پزشک و آن نسخه معروفش که به داروخانه توصیه کرده بود از بیمار پولی دریافت نکند، در تحقیقات قضائی به اثبات نرسید. در تحقیقات قضائی مشخص شد که این نسخه که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشت از سوی یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده است.

 

اینها به همرا صدور قرار مجرمیت برای پزشک تبریزی آخرین خبر رسمی بود که در آخرین روزهای نخستین‌ ماه‌ سال جاری از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی اعلام شد.

 

برگزاری نخستین جلسه دادگاه پزشک تبریزی 

حالا نزدیک به یک‌سال از به جریان‌افتادن این پرونده می‌گذرد، اما همچنان سکوت خبری بارز‌ترین مشخصه این پرونده مبهم است.

 

با این وجود اما براساس برخی شنیده‌ها، جلسه مقدماتی دادگاه پزشک تبریزی برگزار شده و متهم این پرونده ادعای جدیدی را مطرح کرده است. به گفته یکی از دوستان نزدیک پزشک تبریزی در این جلسه متهم همه اعترافاتش درخصوص تهیه غذا از رستوران و نذری‌نبودن آنها را به کلی انکار کرده است.

 

این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، درباره جزییات مطرح‌شده در جلسه دادگاه  می‌گوید: «قرار است نخستین جلسه دادگاه علیرضا ١۵مهرماه برگزار شود. البته چندی پیش یک جلسه مقدماتی برگزار شد که در آن جلسه هیچ‌یک از اعضای خانواده همسر این پزشک شرکت نکرده بودند، با این حال در همان جلسه علیرضا همه اعترافات قبلی‌اش را منکر شد.

 

البته این پرونده درحال‌ حاضر شکات بیشتری پیدا کرده است.» او ادامه می‌دهد: «مادربزرگ علیرضا هم به دلیل مسمومیت در این حادثه جانش را از دست داد. بنابراین، دایی علیرضا به‌عنوان ولی‌دم مادرش تقاضای قصاص کرده است. با این حساب پرونده علیرضا دو شاکی دارد که هردو خواهان قصاص هستند.» دوست و همکار پزشک تبریزی در ادامه صحبت‌هایش درخصوص این پرونده می‌گوید: «با گذشت نزدیک به یک‌سال از این حادثه عجیب ما هنوز هم باورمان نمی‌شود که علیرضا در این حادثه نقشی داشته باشد، نه این‌که مستندات و صحبت‌های مطرح‌شده مقامات قضائی را مردود بدانیم، اما قبول این‌که علیرضا شخصا باعث مرگ اعضای خانواده‌اش شده باشد، باعث تعجب من شده است. او پسر خیلی خوبی بود، در این مدتی که با او آشنا شده بودم، حتی یک‌بار هم رفتاری به جز ادب، احترام ندیدم.

 

او با همه همکاران و دوستانش رابطه خوبی داشت و بسیار هم مهربان بود. شناختی که من و سایر دوستان و همکاران از علیرضا داشتیم، باعث شده که اتهام قتل علیرضا را باور نکنیم.»

 

ادعای جدید پزشک تبریزی 

درهمین حال موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی هم با تأیید برگزاری جلسه مقدماتی رسیدگی به پرونده علیرضا صلحی از برپایی نخستین جلسه دادگاه او در مهرماه‌ سال‌جاری خبر داد.

 

او که در آخرین روزهای نخستین‌ماه ‌سال‌‌‌جاری صدور قرار مجرمیت برای پزشک تبریزی را به رسانه‌ها اعلام کرده بود، در گفت‌وگویی کوتاه درباره آخرین جزییات این پرونده می‌گوید: «اواسط تیرماه جلسه مقدماتی درخصوص این پرونده، در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان برگزار شد. در این جلسه متهم ادعای جدیدی را مطرح کرد. البته این ادعا به دستور قاضی درحال بررسی است و تحقیقات در این رابطه آغاز شده است. با توجه به محتویات پرونده نمی‌توان جزییات بیشتری از جلسه مقدماتی را مطرح کرد. با این وجود نخستین جلسه رسمی دادگاه رسیدگی به این پرونده مهرماه برگزار می‌شود.» 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------