پرونده عجیب در پرند/ حمله سریالی و شبانه به اعضای شورای شهر پرند



حملات سریالی عده‌ای از اراذل و اوباش به اعضاء شورای شهر پرند، تبدیل به یک معضل در این شهر شده است.

 مهر نوشت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت سال جاری هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار شد و مردم با حضور پرشور خود پای صندوق های رای، پیش از رای به نامزدهای مورد نظر، به نظام اسلامی رای دادند.

 

پس از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، روند تایید انتخابات در سراسر کشور طی شد و در نهایت شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارشنبه اول شهریور ماه با برگزاری مراسم تحلیف آغاز به کار کردند.

 

اما مطلب قابل تامل در این خصوص، فضای ناامن ایجاد شده در شهر پرند، از توابع شهرستان رباط کریم است، که حمله های شبانه در این شهر به اعضای شورای شهر منتخب مردم سبب برخی نگرانی ها شده است.

 

این اقدامات، در ابتدا با حمله تعدادی اراذل و اوباش در تاریخ ۲۵ مرداد ماه به منزل داوود احمدی آغاز شد و مهاجمان ضمن ورود به منزل این منتخب مردم، خودرو وی را به آتش کشیدند.

 

داوود احمدی با بیش از ۴۱۰۰ رای به عنوان دومین منتخب مردم پرند در پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر پرند برگزیده شده است.

 

تشکیل پرونده قضایی حمله به داوود احمدی

پس از این حمله، برخی منابع احتمال انگیزه اختلافات شخصی برای این اقدام را می دادند و برخی دیگر نیز تاثیرگذاری بر انتخاب شهردار پرند را به عنوان انگیزه این حمله معرفی می کردند و البته تحلیل های دیگر نیز در این زمینه وجود داشت.

 

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم، در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای حمله به آقای احمدی، پرونده قضایی تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری حقوقی است.

 

سرهنگ عبدالله زاده پاشاکی افزود: نیروی انتظامی در خصوص این اتفاقات بی تفاوت نخواهد بود.

 

اما پس از گذشت حدود ۱۵ روز و پس از مراسم تحلیف در پرند، حمله دوباره ای در بامداد سه شنبه ۷ شهریور ماه به محسن منافی، دیگر عضو شورای شهر پرند صورت گرفت، این بار اراذل این عضو شورای اسلامی شهر را در خیابان مورد حمله قرار می دهند.

 

محسن منافی نیز با نزدیک به ۴۳۰۰ رای، اولین منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پرند است.

 

حمله ۴ مهاجم با سلاح سرد به محسن منافی

منافی، در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح حادثه شب گذشته، اظهار داشت: ساعت ۱:۳۰ بامداد سه شنبه از جلسه خارج شدم، در یک خیابان فرعی، چهار نفر همراه با قمه و سلاح سرد جلوی خودرو من را سد کردند.

 

این عضو شورای اسلامی شهر پرند ادامه داد: من به سرعت از محل متواری شدم، اما مهاجمان سنگ و قمه به سوی خودرو بنده پرتاب کردند.

 

وی گفت: در اثر این حمله سر من دچار خون ریزی شد و شیشه خودرو نیز شکست.

 

ادامه سریالی این گونه حملات به اعضاء شورای شهر پرند، سبب برخی نگرانی ها در خصوص وضعیت امنیتی این اعضاء شده و برخورد جدی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی به یک مطالبه در این شهر تبدیل شده است.

 

پیشنهاد تشکیل شورای تامین رباط کریم با موضوع حمله به اعضا شورای شهر پرند

معاون فرماندار رباط کریم، با تایید لزوم برخورد جدی با این افراد، در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بنده پیشنهاد دادم، که جلسه شورای تامین امروز، با موضوع حمله به اعضاء شورای اسلامی شهر پرند پرداخته شود.

 

محمد امینی گفت: به هرحال، نفس کار قشنگ نیست و این عمل حرمت شکنی و تشویش اذهان عمومی است.

 

وی اضافه کرد: این اقدامات تا حدودی بحث امنیت را زیر سوال می برد و حتما باید این موضوع ردیابی شده و عامل یا عاملین این اقدامات، به سرعت شناسایی شده و با آن ها برخورد شود، اگر این گونه ادامه پیدا کند، شان مسئولین شهرستان زیر سوال می رود.

 

امینی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم، عده ای به راحتی به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر دهن کجی و بی حرمتی کنند زیرا این افراد منتخب مردم هستند، از طرفی به عنوان یک شهروند باید امنیت آن ها تامین شود، باید برنامه ویژه ای برای پیگیری این موضوع در نظر گرفته شود و برخورد جدی صورت پذیرد.

 

پیگیری ها آغاز شده است

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم نیز در این خصوص اظهار داشت: از همان لحظه وقوع این اتفاق، بررسی پرونده در دستور کار همکاران من قرار گرفته و به طور ویژه پیگیر این اتفاق هستیم.

 

وی اضافه کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد که چنین اتفاقاتی تکرار شود و برخورد جدی با عاملان خواهد شد.

 

عبدالله زاده پاشاکی اظهار داشت: از مسئولین عزیز درخواست داریم که در ساعاتی که ممکن است، خطراتی آن ها را تهدید کند، از رفت و آمد بپرهیزند، تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، از این سو نیز نیروی انتظامی، تحقیقات خود را آغاز کرده و احتمالاتی هم می دهیم، که به دلیل این که فاش شدن اطلاعات پرونده، ممکن است به آگاهی مجرمان و سخت شدن اقدامات نیروی انتظامی بیانجامد، از طرح آن ها معذوریم.

 

به هر تقدیر نباید در خصوص برخورد با اقدامات این گونه تعلل کرد، چرا که بار منفی و روانی بر اعضاء شورای اسلامی شهر خواهد داشت و لذا از مسئولین انتظار می رود، که به سرعت با این ناهنجاری ها برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در منطقه نباشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------