وضعیت رسیدگی به پرونده «تبسم» در ساوه



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , قتل  تبسم

رئیس دادگستری شهرستان ساوه آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «تبسم» (قربانی کودک آزاری) را تشریح کرد. 

هادی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از تشکیل پرونده قتل «تبسم»  - قربانی کودک‌آزاری اخیر در ساوه - در دادسرای عمومی و انقلاب ساوه پرونده با پیگیری‌های مستمر دادستان و در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بازپرس پرونده رسیدگی و با تکمیل تحقیقات در کمتر از یک‌ ماه منتهی به صدور کیفرخواست و پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

 

وی افزود: شواهد و قرائن موجود بیانگر آزار جنسی و تعرض به این کودک توسط قاتل بود که پس از وصول نظریه پزشکی قانونی و رسیدگی‌های مقدماتی در دادگاه کیفری، قرار رسیدگی صادر شده و در این خصوص اظهارنظر نهایی منوط به صدور حکم دادگاه است.

 

این مقام قضایی در دادگستری ساوه افزود: رسیدگی به هر دو موضوع با توجه به نوع اتهام در دادگاه کیفری یک انجام خواهد شد و با توجه به ضرورت طی تشریفات دادرسی و اینکه در قانون جدید آیین دادرسی کیفری رسیدگی به پرونده‌های در صلاحیت دادگاه کیفری یک منوط به رعایت تشریفات خاصی است که هر کدام مهلت خاصی دارد، در حال حاضر روند تشریفات دادرسی در حال انجام است و ظرف چند روز آینده وقت رسیدگی تعیین خواهد شد.

 

رئیس دادگستری ساوه پیش‌تر در نشستی خبری جزئیات این پرونده را شرح داده و گفته بود که بامداد روز شنبه هفتم مردادماه سال جاری، مادری کودک خود را که در حالت بیهوشی به سر می‌برد، به همراه شخص دیگری به بیمارستان می‌آورد که این طفل بنا به تشخیص اولیه پزشکان مشکوک به کودک آزاری بوده است و بلافاصله اورژانس اجتماعی، مددکاران بهزیستی و تیم پزشکی به بررسی وضعیت او می‌پردازند.

 

به گفته ملکی در بررسی‌های انجام شده توسط اورژانس اجتماعی متوجه می‌شوند که آثار کبودی و صدماتی در جسم کودک مشاهده می‌شود و اقدامات درمانی انجام و پس از آن مراتب به دستگاه قضایی و انتظامی منعکس می‌شود. بلافاصله با اعلام این گزارش مقامات قضایی و انتظامی در بیمارستان شهید مدرس ساوه حاضر شدند و ضمن صدور دستورات لازم، قاضی دادگاه کیفری و بازپرس پرونده اقدام به آغاز تحقیقات کردند.

 

بنا بر اظهارات رئیس دادگستری ساوه در حین انجام تحقیقات، کادر درمانی بیمارستان تصمیم به اعزام "تبسم" به مراکز درمانی مجهزتر در تهران می‌گیرند که به دلیل افت یک باره سطح هوشیاری کودک، از انتقال طفل به تهران منصرف می‌شوند.

 

به گفته ملکی پس از بررسی‌های تکمیلی توسط دستگاه‌های قضایی و انتظامی، با توجه به اظهارات متناقض مادر کودک در بازجویی، قرائنی مبنی بر کودک آزاری بدست می‌آید و نهایتا این طفل در نهم مردادماه سال جاری فوت کرده و پرونده با موضوع کودک آزاری منتهی به قتل پیگیری می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------