دستگیری جاعل هزار چهره در کرمان/ جعل و کلاهبرداری گسترده متهم در سطح کشور



رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای در کرمان که اقدام به جعل اسناد بانکی و اداری، گواهی پایان تحصیلات، پروانه کسب و فعالیت نمایندگی و ... می‌کرد خبر داد. 

به گزارش  فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، علی شفیعی اظهار داشت: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم عملیات حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان مشخص شد فردی به هویت «م.م» با همدستی دو نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری گسترده در سطح کشور کرده است.

 

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: با بازرسی منزل تیمی متهم مشخص شد وی به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جعل مهر و امضای افراد مختلف از جمله قضات، وکلاء، سردفتران، پزشکان متخصص، فرماندهان انتظامی و مسؤولان و کارشناسان ادارات کرده است.

 

شفیعی با بیان اینکه متهم با راه‌اندازی یک موسسه حقوقی واهی و دفتر وکالت قلابی و با دادن وعده‌های توخالی اقدام به اخذ مبالغ کلانی از شهروندان کرده است، گفت: متهم دستگیر شده چندین مرتبه با تغییر چهره و ایفای نقش‌های مختلف از جمله وکیل، پزشک و قاضی اقدام به سوء‌استفاده از افراد ناآگاه کرده است.

 

این مقام قضائی عنوان کرد: در بررسی اسناد جعلی مکشوفه مشخص شد وی  اوراق ادارات مختلفی از جمله شهرداری، ثبت احوال، علوم پزشکی، اقتصاد و دارایی، ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان‌ها و کارشناسان رسمی دادگستری را در استان‌های متعددی از جمله تهران، کرج، قم، یزد و کرمان جعل کرده است.

 

وی گفت: فرد دستگیر شده دارای سوابق و محکومیت‌های متعدد کیفری از جمله حمل و نگهداری موادم خدر، جعل، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و روابط نامشروع است و با عناوین گوناگونی در شبکه‌های مختلف  اجتماعی از جمله تلگرام، میهن‌گرام، موبوگرام و اینستاگرام اقدام به اغفال و اخاذی از دختران و خانم‌های جوان کرده است.

 

شفیعی با بیان اینکه متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است، گفت: در این رابطه دو نفر از جمله دستیار اول متهم که خانمی به نام «س.م» است نیز دستگیر شده است و در این رابطه یک دفتر کار به همراه یک واحد مسکونی پلمب و همچنین یک دستگاه رایانه، لپ‌تاپ، تبلت، پرینتر و تعدادی تلفن همراه به همراه سایر لوازم و دستگاه‌های دیگر توقیف شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------