کانال‌شکنی دماسنج بازار سرمایه در دو روز پیاپی



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بازار سرمایه

امروز دماسنج بازار سرمایه توانست خط مقاومت 84 هزار واحدی را بشکند و وارد کانال 85 هزار واحدی شود در این روز دارویی‌ها و نفتی‌ها با روند افزایشی در قیمت پایانی مواجه شدند. 

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران که در روز گذشته توانسته بود از کانال 83 هزار واحدی عبور کند و تا نیمه کانال 84 هزار واحدی بالا رود، امروز توانست بار دیگر سقف‌شکنی کرده و وارد کانال 85 هزار واحدی شود.

 

امروز دماسنج بازار 929 واحد رشد کرد و تا رقم 85 هزار و 344 واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد 81 واحدی مواجه شد و به رقم 17 هزار و 854 واحدی رسید.

 

شاخص آزاد شناور با رشد 916 واحدی همراه شد و به رقم 92 هزار و 928 واحدی رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب 803 و 1208 واحد رشد کردند.

 

در معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل معدود نمادهایی همچون سایپا، بانک انصار و ملی صنایع مس ایران سعی کردند دماسنج بازار سرمایه را به سمت پایین هدایت کنند.

 

امروز روند قیمت‌ها در گروه مواد و محصولات دارویی افزایشی بود به طوری که اکثریت نمادهای دارویی مخصوصا نمادهایی با حجم و ارزش معامله بالا توانستند در قیمت پایانی از خود رشد نشان دهند. در این گروه پنج میلیون سهم به ارزش حدود سه میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

 

در گروه فلزات اساسی اکثریت نمادها یک الی دو درصد روند کاهش و افزایش در قیمت پایانی داشتند. در این گروه 64 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 15 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

 

همچنین در گروه اطلاعات و ارتباطات دو نماد های وب و مبین وان کیش که به تازگی در بورس و فرابورس ایران عرضه شدند، شاهد رشد نزدیک به پنج درصدی داشتند و آتی داده پرداز با افت 1.14 درصدی در قیمت پایانی مواجه شدند.

 

در چهارمین روز معاملات بورس تهران فرآورده‌های نفتی توانستند یک دست رشد کنند در این گروه 59 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 21 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

 

در گروه محصولات شیمیایی نیز عمدتا با رشد قیمت‌ها مواجه بودیم. در این گروه 90 میلیون سهم به ارزش بیش از 17 میلیارد تومان داد و ستد شد.

 

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز امروز شاهد رشد خوبی در قیمت‌های پایانی بودیم و نماد معدنی و صنعتی چادرملو در این گروه جزو نمادهای تاثیرگذار روی دماسنج بازار سرمایه بود. در این نماد شاهد صف خرید نیز بودیم.

 

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 212 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد 734 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات نیز به رقم 54 هزار و 655 واحدی رسید.

 

آیفکس نیز امروز با رشد 5.6 واحدی همراه شد و به رقم 957.6 واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 342 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 272 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 28 هزار و 543 نوبت داد و ستد بود. از جمله نمادهای تاثیرگذار روی آیفکس می‌توان به پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت لاوان نام برد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------