پاسخ دانشگاه علوم پزشکی البرزبه ابهامات مرگ مادرجوان و نوزادش/اوهنگام بستری نگفت که بیماری قلبی دارد



معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در پی مرگ تلخ مادر باردار در یکی از بیمارستان‌های کرج ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده متوفی دراین باره توضیحاتی داد.

 ایران نوشت:در این توضیح آمده است:

 

روز چهارشنبه مورخ 29/06/96 ساعت 13:00 زن 28 ساله ای که درهفته 38 بارداری (زایمان دوم) بود به خاطر سرفه‌های مقاوم به درمان که از سه هفته قبل شروع شده و به درمان‌های قبلی پاسخ نداده بود به کلینیک بیمارستان مراجعه کرد. ابتدا بیمار توسط متخصص زنان ویزیت شده و سپس به متخصص عفونی بیمارستان ارجاع می‌شود. بلافاصله هم جهت بررسی و پیگیری‌های لازم بستری می‌شود.

 

 اقدامات اولیه جهت ارزیابی بیمار صورت گرفته و درخواست مشاوره‌های متعدد از جمله زنان و قلب انجام شده و مشاوره‌های درخواستی و تمامی اقدامات دستور داده شده  طی دو روز اول بستری، پیگیری و انجام می‌شود. ازآنجا که زن جوان دچار بیماری زمینه‌ای قلبی شدید از ماه‌ها قبل بوده است، بیمار دچار مشکل ریوی حاد و در ادامه شوک قلبی می‌شود، با توجه به شرایط اورژانسی بیمار در ساعت 24:00 سزارین اورژانسی صورت گرفته و نوزاد پسر با ضربان قلب و تنفس ضعیف متولد می‌شود.

 

بلافاصله تمامی اقدامات احیا توسط متخصص بیهوشی برای نوزاد انجام می‌شود و هماهنگی‌های لازم جهت انتقال نوزاد به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان صورت می‌گیرد ولی متأسفانه اقدامات احیا موفقیت‌آمیز نبود و نوزاد فوت کرد. مادرش نیز سریع به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. ساعت 03:50 بیمار دچار ایست قلبی تنفسی شد و متأسفانه با وجود همه اقدامات درمانی گروه تخصصی و طول کشیدن بیش از دو ساعت عملیات احیا و اقدام به 5 بار شوک قلبی جهت نجاتش، سرانجام در ساعت 5:00 صبح روز جمعه 31/06/96 مادر فوت کرد.

 

لازم به ذکراست که محل سکونت نامبرده منطقه مارلیک از توابع دانشگاه ایران بوده و تمامی مراقبت‌های وی نیز در منطقه مذکور صورت گرفته است، اما متأسفانه در زمان گرفتن شرح حال و پذیرش، زن جوان اشاره‌ای به بیماری زمینه‌ای خود نکرده بود.

 

طبق اطلاعات پرسشگری از بستگان وی در زمان فوت نامبرده اطلاعات کافی از وضعیت قبلی و چگونگی مراقبت های بهداشتی او نداشته و اطلاعاتی به تیم درمانی این دانشگاه نداده‌اند.شایان ذکر است که پس از وقوع این اتفاق بلافاصله در همان روز - 31/06/96 -کمیته بررسی علل مرگ بیمارستانی با حضور معاون درمان و مدیر درمان دانشگاه تشکیل شد و سپس کمیته دانشگاهی مرگ و میر مادری با حضور اعضای تخصصی کمیته دانشگاهی و تیم درمان متوفی، در روز شنبه مورخ 01/07/96 تشکیل و موضوع به دقت بررسی و کارشناسی شد. خاطرنشان می‌شود با توجه به ارجاع متوفی به پزشکی قانونی جهت تعیین دقیق علت فوت، منتظر نتیجه پاسخ کالبدگشایی جهت اتخاذ تصمیمات بعدی هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------