احضار مدیر، 39 سال پس از حادثه مرگبار بیمارستان سینا



  اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث ,حادثه مرگبار بیمارستان سینا

مدیر وقت بیمارستان سینای تهران در ارتباط با شکایت چهارخانواده بازمانده حادثه ریزش مرگبار ساختمان این بیمارستان در دادسرا حاضر و مورد تحقیقات قرار گرفت.

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی فروردین و اوایل اردیبهشت امسال، چهار خانواده با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران خواستار رسیدگی به پرونده مرگ پدر و مادر خود بعد از 39 سال شدند.

 

تحقیقات از آنها نشان ‌داد که قربانیان 39 سال پیش برای عمل جراحی و ادامه درمان در بیمارستان سینای تهران بستری بودند که 4 مرداد سال 57 بخش جراحی داخلی بیمارستان فروریخت و منجر به مرگ تعدادی از بیماران شد. این حادثه به‌دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان در حال احداث کنار بیمارستان رخ داده بود. پس از این شکایت و در جریان تحقیقات معلوم شد مردی در آن زمان مدیر بیمارستان بوده که قرار شد اگر او در قید حیات است، برای تحقیقات به دادسرای جنایی تهران حاضر شود. سرانجام ماموران با انجام تحقیقات، این مرد را که اکنون 84 ساله است و در خارج از تهران زندگی می‌کند، شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی مدیر بیمارستان وقت سینا برای ادامه تحقیقات احضار شد.

 

مرد سالخورده، چند روز پیش برای تحقیقات درباره مرگ این چهار بیمار در شعبه ششم دادسرای جنایی تهران حاضر شد.

 

او به قاضی پرونده گفت: من در زمانی که حادثه رخ داد، مدیر داخلی بیمارستان سینا بودم. آن موقع کنار بخش جراحی بیمارستان، دانشکده علوم پزشکی درحال گودبرداری و احداث ساختمان جدیدی برای بیمارستان بود که باعث وقوع این حادثه شد. همان موقع پیمانکار بازداشت شد. من هم زیاد پیگیر نبودم که بفهمم ماجرای این پرونده به کجا می‌انجامد.

 

مرد سالخورده ادامه داد: من تا سال 62 در آن بیمارستان بودم و بعد از آن هم بازنشسته شدم و به شهر دیگری رفتم و دیگر خبر نداشتم در ارتباط با پرونده آن حادثه چه اقدام‌هایی صورت گرفته است.

 

با توجه به گفته‌های این مرد، قرار است با سازمان علوم پزشکی نیز مکاتبه‌ای صورت گیرد که مشخص شود 39 سال پیش که حادثه ریزش مرگبار در بیمارستان رخ داده، چه اقدامات قضایی صورت گرفته بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------