سرنوشت نخبه ریاضی با گزارش پزشکی قانونی گره خورد



دانش‌ آموز نخبه ریاضی امیدوار است با مشخص شدن نتیجه آزمایش پزشکی قانونی از مجازات قصاص نجات یابد. 

به گزارش جام‌جم، نیمه‌ شب 15 مرداد 95، علی 17 ساله با ضربه چاقو، وحید 32 ساله را در رباط‌کریم کشت و دستگیر شد.

 

او برای محاکمه به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد و در مقابل درخواست قصاص اولیای‌ دم گفت: «پدر و مادرم چند سال پیش از هم جدا شدند و من با مادر و خواهرم زندگی می‌کردم. تمام فکر و ذهنم درس خواندن بود تا این‌که وحید پیدایش شد. او خودش را خواستگار مادرم معرفی کرد اما ما مخالف بودیم.»

 

علی که دانش‌آموز نخبه ریاضی است، افزود: «شب حادثه از تولد پدرم برگشته بودم که وحید زنگ زد و علاوه بر فحاشی، یک میلیون تومان پول خواست. قبول نکردم. او هم پس از تهدید گفت بیا دم در مشکل را حل کنیم و اگر نیایی غیرت نداری. می‌دانستم چاقو دارد. برای ترساندنش، چاقویی از آشپزخانه برداشتم و پایین رفتم. صد متر دورتر از خانه، وحید به سمتم آمد و شروع به فحاشی کرد. سپس چند پاره آجر به سمتم انداخت. من عقب عقب رفتم، پایم پیچ خورد و روی زمین افتادم. نفهمیدم چاقو را چطور درآوردم. همان موقع وحید روی من پرید اما وقتی بلند شد، دستش را روی شکمش گذاشت. نفهمیدم چطور چاقو به او خورد.»

 

متهم در آخرین دفاع خود نیز از اولیای‌ دم درخواست بخشش کرد و گفت: «من فقط به درس و مشقم فکر می‌کردم و تا آن موقع با هیچ‌کسی درگیری نداشتم. نمی‌دانم چطور شد قتل رخ داد. با حرف‌هایی که وحید به من زد، روحم در عذاب بود اما جراتش را نداشتم درگیر شوم.»

 

در پایان دادگاه، قضات دستور دادند متهم برای تعیین رشد و کمال عقلی به پزشکی قانونی منتقل شود. اگر ثابت شود او در زمان حادثه ماهیت جرم را درک نمی‌کرده، از قصاص تبرئه می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------